Jump to content
Sign in to follow this  
MrLee

CD/MP3 spiller fra "Svensken"?

Recommended Posts

Var så uheldig å ha innbrudd i bilen her om dagen, så nå må jeg kikke etter en ny bilstereo

I den anledning kom jeg over en CD/MP3 spiller fra clas Ohlson til 1400kr...

Er denne okei? (jeg skal ikke ha noe avansert, bare noe helt basic som jeg kan spille musikk i bilen med...har to høytalere i front, ikkeno anna...)

http://www.clasohlson.no/

varenummer: 38-1151

(sorry, gikk ikke med direktelinking...)

evt. om det er noen som kan anbefale noe annet til ca 1400kr, så blir jeg takknemlig :)

edit: hva med denne fra JVC?

Edited by MrLee

Har spilleren fra JVC selv, har ingenting å utsette på den.

Jeg er nok også i samme målgruppe som deg, har ikke så mye annet krav en at musikken skal spilles i en akkseptabel kvalitet og spilleren skal være grei å betjene. Noe den gjør utmerket :yes:

Kjøp heller noe brukt, en årsgammel spiller som kosta 3000 - 4000 ny i fjor er mest sannsynlig mye bedre ene en ny til 1400 - 1500.

Folka på bilforumet har sikkert noe brukt.

Ellers er nok JVC`en det beste valget.

Ellers er nok Pioneer og Alpine kremsaker, samt Clarions litt mer påkostede modeller.

Edited by Jalla

Ellers er nok Pioneer og Alpine kremsaker, samt Clarions litt mer påkostede modeller.

Your a man of my liking :w00t::thumbup:

Di der clarion spillerne har en rå fin lyd, men liker alpinen min bedre (9833) Den e mye bedre å finne sanger på

I den pris klassen du e i MrLee, så trur eg du skal holde deg lengst unna den class olson spillern å satse på den jvcen

Kjøp heller noe brukt, en årsgammel spiller som kosta 3000 - 4000 ny i fjor er mest sannsynlig mye bedre ene en ny til 1400 - 1500.

Folka på bilforumet har sikkert noe brukt.

Ellers er nok JVC`en det beste valget.

Hvis man er heldig nok til å komme over en slik som i tillegg spiller MP3 er nok det ett greit valg ja.

forskjellen på "jvc kd-g402" og "jvc kd-g401"?

og hva skal jeg velge mellom dem og Sony CDX-R3300?

Edited by MrLee

Hva er poenget med dette når han i alle tilfeller har originale høyttalere installert i bilen som ikke vil kunne utnytte dyre spilleres potensial?

Hva er poenget med dette når han i alle tilfeller har originale høyttalere installert i bilen som ikke vil kunne utnytte dyre spilleres potensial?

Fordi en dyrere - og dermed bedre spiller har renere signalgang, bedre DAC, bedre laser, og bedre innebygd forsterker, derav betegnelsen bedre ;)

Selvom innebygde forsterkere somregel suger er det graderinger også der.

det er forskjell på .5% THD og 1.5% THD ved samme effekt.

shit in = shit out og passerer signalet gjennom masse komponenter fulle av støy blir resultatet deretter.

Kjører du i tillegg en forsterker på originalhøyttalere blir du garantert overraska over hvor bra de låter kontra den lyden du hadde fra bare spillern.

Edited by Jalla

jeg skal ikke ha no forsterker eller noe av den slags, bare "ETTELLERANNET" som lager lyd så jeg slipper å høre på den greselige motorlyden :p

Fordi en dyrere - og dermed bedre spiller har renere signalgang, bedre DAC, bedre laser, og bedre innebygd forsterker, derav betegnelsen bedre ;)

Selvom innebygde forsterkere somregel suger er det graderinger også der.

det er forskjell på .5% THD og 1.5% THD ved samme effekt.

Han har IKKE noe behov for dette ettersom pappmembranhøyttalere som sitter i eldre VW ikke er i nærheten av å dra nytte av dette du nevner.

øyh, en 96 Polo er ikke SÅ gammel :p men nei, for det første, høytalerene er crap, så de hører jeg ikke forskjell på uansett... så er det meg, med min nedsatte hørsel.. :)