Gå til innhold

Headset under 1000,-


Anbefalte innlegg

JensL: Syns det burde være slik fra alle som spør i et forum og får hjelp å gi tilbakemelding og hva person fant ut og hvorfor han/hun tok det valgte han/hun gjorde. Kunnskap skal deles fritt, når du får fra andre så er det din tur å gi noe tilbake.. (lyder veldig likt GPL gitt).

Ja, det er absolutt bra når folk kommer med tilbakemelding hva de har kjøpt, og hvordan de liker sakene. Spesielt når man sammenlikner som du gjør. Veldig bra!

 

Det som vekker min oppmerksomhet er at du sier at både AKG K271 og Beyerdynamic DT770 (Pro) burde drives av en forsterker, vil det si at det er sløs å kjøpe dem hvis jeg skal bruke dem på en vanlig lydkort i en PC, en mp3spiller samt en Roland RD-500 (digital piano)???

 

K271 vil fungere bedre, siden den er mer effektiv og du vil få et høyere volum fra f.eks. lydkortet. Roland-pianoet burde ha en hodetelefonutgang som gir nok effekt til begge to. MP3-spilleren og lydkortet vil nok gi litt for lavt volum med DT770.

Du burde heller se på Beyer DT660. Den er ikke ulik DT770, men har en mer balansert lyd, og er lettdreven nok. Generelt er den en av de bedre lukkede hodetelefonene som finnes. Det synes nå jeg, ihvertfall. :)

 

Jeg turde forresten ikke å gjøre noen store fysiske endringer av headsetets fysiske struktur siden jeg bare skulle teste dem. Det var ved et mixeboard.  :ermm:

Kanskje like lurt å ikke brekke så mye på dem i butikken. :)

Miksebordet skal ha nok effekt til å drive begge to helt greit.

 

Sitter selv om lurer på om han i Filter har noe rett i det at den skinngreien som K271 har ikke vil kunne brukes like lenge som DT770, men siden du sier at DT770 trenger et mixebord, så blir den helt uaktuell for meg... Har ikke prøvd DT880, men regner med at den også krever et mixebord?

 

DT770 trenger ikke akkurat et miksebord, men litt ekstra forsterkning, f.eks. hodetelefonutgangen på en vanlig stereoforsterker. DT880 trenger også litt ekstra effekt, ja.

Jeg har en Audio-Technica med myke skinnputer, og den blir varmere enn Beyerne med velur-puter.

Men som sagt, se på Beyer DT660, der følger det med både stoff- og skinnputer.

Eller kanskje Ultrasone? Disse har jeg ikke hørt enda, men har stygge planer. ;)

 

Når jeg ser tilabke, så ser jeg at mye lettere punger ut endel penger for et godt headset, men siden jeg skal punge ut såpass mye, så vil jeg være 100% fornøyd, det blir kjip å irritere seg over småting som mann kunne unngått ved å bruke litt mer tid på å teste ut headset'ene...

 

Skjønner godt at du vil være 100% fornøyd, ja. Det er dessverre vanskelig å teste skikkelig i en butikk. Kjøper du noe, og finner ut etter noen uker at du vil prøve noe annet, så går det sikkert å selge med noen få hundrelapper i tap. Ikke så ille.

 

Skal prøve å få teste HD 280Pro imorgen., men drar dessverre til Bergen til midten av neste uke, kanskje jeg får tid til å teste noe der?  :p

 

I Bergen er det vel flust med gode musikkbutikker, så test ivei. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer på JensL:

 

Du hukser vel fortsatt at det er lukkede headset jeg vil ha?

Har ikke fått tid til å sjekke dem nye enda, men har planer om det....

DT 660 skaL være lettdrevne, men vil de bli anbfefalt fremfor AKG K271 av deg eller?

 

Jeg kan ikke dra på jobb, blir helt distrahert når jeg ikke får nok tid til å teste ut alle headset som jeg vil.. :no:

 

Ha en fin fin Oslodag, folkens!

Lenke til kommentar
Du hukser vel fortsatt at det er lukkede headset jeg vil ha?

Har ikke fått tid til å sjekke dem nye enda, men har planer om det....

DT 660 skaL være lettdrevne, men vil de bli anbfefalt fremfor AKG K271 av deg eller?

Jepp, husker at det skulle være lukket.

 

Jeg har ikke hørt nok på K271, og det er lenge siden, men såvidt jeg husker var den helt grei i forhold til andre i samme prisklasse. Jeg foretrakk Beyerne, dog.

Så det kommer litt an på prisen, DT660 er vel noe dyrere.

Lenke til kommentar
jeg testa denne HER hos en kompis en dag. Jeg likte lyden, de satt veldig bra og var behagelige å ha på. Lydtett var de også. Koster 999,- @ ljudia.no

999,- for Koss Pro 3AA? Det må da være en feil? Laveste pris i Produktguiden er 576,-.

 

Mener å ha lest at 3AA ikke er så solid som den ser ut på bildet. Kan det stemme?

Lenke til kommentar

Men hva tror du om dem, JensL? Eller evt. de litt dyrere Koss Headset Pro 4aat Titanium?

 

Jeg er ikke helt sikker på 3AA, egentlig. Har ikke hørt dem, men har lest noe om dem på Headfi.com, og det er ikke bare positivt for å si det sånn.

 

Noen sitater:

"I thought the 3AA wore like some kind of medieval torture device, but that's just me."

 

"I tried the Koss Pro 3AAs and couldn't really stand them, I found them boomy and sibilant and well below head-fi-acceptable standards."

 

"i also listened to the KOSS pro 3AA wich i didn't like as much as the sennheiser 500."

 

"I tried the Koss 3AA and it was bad. Very boomy, very sizzly, uhg uhg uhg. What were they thinking. "

 

De mener bl.a. at Sennheiser HD497 er bedre (den er åpen, dog).

 

 

4AAT er litt fascinerende siden du får trimma nakkemusklene skikkelig pga. at de veier nesten 600 gram! :cry: Nesten dobbelt så tung som andre saker som regnes som tunge.

De er også svært tungdrevne. Passer ikke lydkort og bærbare saker.

Lenke til kommentar

Men hva tror du om dem, JensL? Eller evt. de litt dyrere Koss Headset Pro 4aat Titanium?

 

Jeg er ikke helt sikker på 3AA, egentlig. Har ikke hørt dem, men har lest noe om dem på Headfi.com, og det er ikke bare positivt for å si det sånn.

 

Noen sitater:

"I thought the 3AA wore like some kind of medieval torture device, but that's just me."

 

"I tried the Koss Pro 3AAs and couldn't really stand them, I found them boomy and sibilant and well below head-fi-acceptable standards."

 

"i also listened to the KOSS pro 3AA wich i didn't like as much as the sennheiser 500."

 

"I tried the Koss 3AA and it was bad. Very boomy, very sizzly, uhg uhg uhg. What were they thinking. "

 

De mener bl.a. at Sennheiser HD497 er bedre (den er åpen, dog).

 

 

4AAT er litt fascinerende siden du får trimma nakkemusklene skikkelig pga. at de veier nesten 600 gram! :cry: Nesten dobbelt så tung som andre saker som regnes som tunge.

De er også svært tungdrevne. Passer ikke lydkort og bærbare saker.

Jeg har pro4aa titanium bruker de til pc for det meste, de er ganske tunge ja. Men det er noe av det beste du får innen lyd til den pris-lappen. Livstidsgarant har de også. så tror jeg faktisk de tåler å bli slengt litt rundt. kan drepen noen da men :D

Lenke til kommentar

Hm... jeg får stikke innom ljudia når jeg kommer tilbake, skal til Bergen veldig snart....

 

JensL: Det er bra du husker, for det er kjipern å vurdere andre headset, og til slutt finner ut at den ikke var lukket....

 

Jeg får vi tingene litt mer tid på seg, slik som du sier, kanskje det er likegreit å kjøpe et headset for så å få testet hjemme, så kanskje heller selge for noen hundre i tap, men tap er ikke noe bra ord i pengesammenheng.. :p

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis kastet Sony i søppelbøtta?

Da hjelper det vel ikke å si at jeg er fornøyd med mine :)

Vel, Sony lager forsåvidt noe bra, f.eks. CD780 og CD3000. Sistnevnte er relativt dyr da...

Alle Sony'ene i DJ-serien blir generelt slaktet av brukerne på Headfi.

 

Philips HP890 er ikke mye robuste av seg heller. Etter 1 år har 2 eksemplarer blitt ødelagt. De har knukket.

 

Det er såpass ille, asså?

Syntes enkelte deler virket litt spinkle, ja.

Synd, for de låter greit og er meget behagelig å ha på.

Lenke til kommentar
Vel, for meg personlig, så syns jeg Sony DJ serien og de mest populæte Koss blir litt for mye fokusert på bassen.

 

Jeg vil ha en mest mulig nøytral headset. Som jeg har sagt tidligere også, bass kan jeg alttid få satt opp. ;)

Jepp, Sony DJ'ene og mange Koss'er har rett og slett for mye bass. Det er lettere å bruke EQ for legge til litt mer bass enn å redusere den.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at Philips lager mye svakere headset nå enn tidligere men de som jeg har, Philips SBC HP 620, er vel blitt 5 år ca. De er i akkurat samme form som da de ble kjøpt (litt skitnere da men, hehe). Disse kostet vel rundt 700kroner den gangen. Helt ok lyd men ikke minst, fantastisk behagelige å ha på seg. Sitter gjerne i to timer med dem på før ørene trenger en luftepause. Jeg bruker dem flere timer hver eneste dag.

Så jeg vil absolutt gitt de nevnte Philipsene en sjanse.

F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...