Jump to content
Sign in to follow this  
GRendal

timings på ram ved klokking?

Recommended Posts

hei

jeg kjører en amd 64 maskin nå med OCZ EB3700 brikker. disse går stock på 3-3-2-8, kjører dem nå stabilt på 3-2-2-8 på 3.1v og DDR476. må jeg sette opp timings for å komme videre nå?

Jøss, hva er stock volt på de brikkene? 3.1 volt begynner å bli litt mye på minnebrikker da, gjør det ikke?

Jeg vil tror du må sette til 3-3-3, evt. 2,5-3-3, hvis de klarer det.

Dessuten har det vært dokumentert at ved å sette Tras (tror det er den) til 10-13, så får man høyere score enn om man setter den til standard 5-8 (i ditt tilfelle 8).

Selvfølgelig minimale forskjeller, men da skal ihvertfall ikke Tras´en bremse brikkene dine.

Sett de først på 3-3-3-11 og klokk deg videre med HTT´en din.

Prøv om de klarer cl 2,5 da!?

Som en unødvendig tilleggsinfo kjører jeg mine 2x512 PC3200 Geil Ultra-brikker på DDR445 (225MHz) @ 2,5-3-2-11. Disse brikkene er jeg godt fornøyd med! Kjøpte de for snart to år siden, helt uvitende om hva godt klokkeminne var.

Edited by Playmofetish

hei

jeg kjører en amd 64 maskin nå med OCZ EB3700 brikker. disse går stock på 3-3-2-8, kjører dem nå stabilt på 3-2-2-8 på 3.1v og DDR476. må jeg sette opp timings for å komme videre nå?

Hei,

Mye spennende artikler om betydningen av RAM-timings på denne danske hardwaresite.

Mvh

Kimmer