Gå til innhold

Trenger ekspertråd (nytt AMD64 system)


Anbefalte innlegg

Åkæi... Etter å ha spurt diverse komponentspørsmål rundt om i forumene her på hw.no, har jeg kommet til følgende oppsett som jeg gjerne tar ris eller ros på:

 

- Lian Li PC6077B USB miditower

- NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sort T NQ 4001SE - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dB

- Sunbeam Rheobus viftestyring

- MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

- AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

- Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

- Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

- MSI GeForce 6800 128MB DDR AGP, NX6800-TD128, DVI/TV-Out, Retail

- NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

 

Delene over skal bestilles. Har fra før;

 

- Nec 1760NX

- Western Digital USB2 ekstern disk

- Plextor CD-RW

- Creative Audigy2

- Logitech MX510

- Noname keyboard

 

Jeg har aldri overklokket noe i hele mitt liv, og har heller ikke noen store planer om dette foreløbig. Maskinen brukes primært til spill.

 

Jeg er ganske komfortabel med at dette er et godt oppsett. Det eneste jeg skulle ønske meg var et fetere skjermkort, men fortrinnsvis forsatt et GeForce 6800 kort.

 

Noen guruer som har innvendinger mot dette så tar jeg veldig gjerne i mot råd!

Endret av xlnt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingenting å klage på der nei.

 

måtte isåfall være at jeg bare så en hdd? har du en lagringsdisk fra før? visst ikke vil jeg anbefale en seagate barracuda 200gb s-ata.

 

når det kommer til skjermkort er det jo bare å spytte i flere kroner vil du ha et bedre.. et gt kort med 256 mb f.eks.

Lenke til kommentar
Vil annbefale deg å sjekke støy nivået på det MSI skjermkortet. Har erfaring med at kjøling er noe MSI ikke kan, og dermed bråker det mye. (FX5900 lå på 52db ,mener det var 5900 hvertfall)

MSI er noe eg personlig holder meg borte fra.

Jeg har blitt fortalt på dette forumet at dette MSI kortet er særdeles stillegående

 

ingenting å klage på der nei.

 

måtte isåfall være at jeg bare så en hdd? har du en lagringsdisk fra før? visst ikke vil jeg anbefale en seagate barracuda 200gb s-ata.

 

når det kommer til skjermkort er det jo bare å spytte i flere kroner vil du ha et bedre.. et gt kort med 256 mb f.eks.

Har en Western Digital USB2 disk fra før. Glemte å nevne den.

 

Når det kommer til skjermkort er jeg omtrent på maks pengesummen min allerede desverre.

 

 

Edit: GT kortene er jo pokker ikke å oppdrive heller! :no:

Endret av xlnt
Lenke til kommentar
ingenting å klage på der nei.

 

måtte isåfall være at jeg bare så en hdd? har du en lagringsdisk fra før? visst ikke vil jeg anbefale en seagate barracuda 200gb s-ata.

 

når det kommer til skjermkort er det jo bare å spytte i flere kroner vil du ha et bedre.. et gt kort med 256 mb f.eks.

et med 256mb minne har jo tregere minne men kan ha flere teksturer lagret samtidig. Kjører du ikke på high holder egentlig 128 i alle spill (holder på high også i mange spill) men det er ett velg du må ta

Lenke til kommentar
jeg vil tro at de delene som du har valgt er ganske bra stillegående!

Takk for svar! La oss håpe du har rett.

 

Jeg har forøvrig bestemt meg for å gå for et MSI GeForce 6800GT 256 i stedet.

ja vi får håpe det...

det skjerm kortet er bra det.. hakke hørt så mye dritt om det...

men ut fra personelig erfaring....ATI er BEST

Lenke til kommentar
men ut fra personelig erfaring....ATI er BEST

Akkurat det emnet er ikke oppe for diskusjon. Jeg er fast bestemt på at det er et GeFroce 6800 kort jeg skal ha. Jeg har til nå hatt ATI Radeon og er kjempefornøyd med det, men nå har turen kommet til GeForce.

ja du sier noe....

 

det er altid morro og prøve noe nytt..

 

lykke til med dele kjøpene dine :w00t:

 

kunne tenket meg noen av de selv... :thumbup:

 

 

 

OMY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...