Jump to content
Sign in to follow this  
jonasto

16 eller 32 bit color?

Recommended Posts

hei,

jeg har en p3 667 mhz og en 17" LCD som jeg har kjørt 32 bit farger på,men synes det "lagga" litt når jeg scrolla etc på nettet. Jeg satt ned colors til 16.da gikk det meget bedre. Vil jeg merke noe forskjell på bilder,video,nettsider etc med denne nedsettingen av farger? Er ikke interissert om alt blir blassere. Da klarer jeg meg med lit lagging. Jeg spiller aldrig. Kun internett,bilder og video. Takk

hei,

jeg har en p3 667 mhz og en 17" LCD som jeg har kjørt 32 bit farger på,men synes det "lagga" litt når jeg scrolla etc på nettet. Jeg satt ned colors til 16.da gikk det meget bedre. Vil jeg merke noe forskjell på bilder,video,nettsider etc med denne nedsettingen av farger? Er ikke interissert om alt blir blassere. Da klarer jeg meg med lit lagging. Jeg spiller aldrig. Kun internett,bilder og video. Takk

Dette der har vel mere med at du må oppdatere skjermkort driverene dine. Da skal det ordne seg :thumbup:

mja.tror ikke det! har oppdatert dem. MEn vil jeg merke noen grafiske forskjeller fra 32 til 16 bit. På bilder,video etc. Spiller som sagt ikke noe som helst.

Vel, hvis man ser godt etter så kan man muligens se forskjell. Man går tross alt fra 16,7 millioner til 65536 farger. Men det er ikke så lett å se sånn generelt sett.