Gå til innhold

klokking av min amd athlon xp 3200+


db

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du starter med å velge user define, så klokker du prosessoren ved å sette "External Clock" høyere. (166 er standard)

MERK : Pass på at AGP frequency står på 66MHz, samt at CPU FSB/DRAM ratio viser 400MHz

Okey, bare en ting, er det en "dært" jeg skal ta ut på hovedkortet først? før jeg kan klokke den opp??

og CPU FSB/DRAM RATIO må den stå på 400mhz, blir den varmere da eller..???

Lenke til kommentar
slå på manuel hvis du ikke liker det da :p

 

auto gjør at den følger med hvis du overklokker FSB .. noe i den duren

okey ja men det står kansje manuel vis jeg tenker meg om, men det står ikke bare manuel men masse annt drit oxo, tall osv... hva med dem....???? :hmm:

Lenke til kommentar
står vel sånn manuel og under der kan du forandre MHz. Med auto blir den tilpasset automatisk .. kanskje litt bedre å la det stå på auto? :hmm:

Så du mener den bare skal stå på auto?? det er ikke noe risk det..??

 

OG er den noe i hovedkortet jeg skal ta ut for å klokke den oppover????

eller...???? :hmm:

Lenke til kommentar
står vel sånn manuel og under der kan du forandre MHz. Med auto blir den tilpasset automatisk .. kanskje litt bedre å la det stå på auto?  :hmm:

Så du mener den bare skal stå på auto?? det er ikke noe risk det..??

 

OG er den noe i hovedkortet jeg skal ta ut for å klokke den oppover????

eller...???? :hmm:

er vel mere risk hvis du forandrer noe du ikke har peiling på :p

 

btw.. du skal overklokke via FSB?

Endret av Fur
Lenke til kommentar
står vel sånn manuel og under der kan du forandre MHz. Med auto blir den tilpasset automatisk .. kanskje litt bedre å la det stå på auto?  :hmm:

Så du mener den bare skal stå på auto?? det er ikke noe risk det..??

 

OG er den noe i hovedkortet jeg skal ta ut for å klokke den oppover????

eller...???? :hmm:

er vel mere risk hvis du forandrer noe du ikke har peiling på :p

 

btw.. du skal overklokke via FSB?

ja jeg skal stille på CPU Ext. CLK (CPU/DRAM)

Det er den jeg skal stille på å la CPU interface stå på diabled?? eller enable kansje..??

men CPU FSB/DRAM ratio stå på auto??? det er dere ALLE enig med...??????

Lenke til kommentar
jepp .. siden standard sikkert er på 200 .. så hvis du vil/skal overklokke så mp du ta litt mere ;)

 

jeg har på 210 MHz nå

okey så du mener jeg skal stille på external clock?? (standard 200 som den er på nå) til 210? hvertfall?? har du amd athlon xp 3200+?? og standard kjøling(den som fulgte med?) blir den mye varmere dah eller???

 

 

og ha den på auto er helt greit....?????????

Lenke til kommentar
jepp .. siden standard sikkert er på 200 .. så hvis du vil/skal overklokke så mp du ta litt mere ;)

 

jeg har på 210 MHz nå

okey så du mener jeg skal stille på external clock?? (standard 200 som den er på nå) til 210? hvertfall?? har du amd athlon xp 3200+?? og standard kjøling(den som fulgte med?) blir den mye varmere dah eller???

 

 

og ha den på auto er helt greit....?????????

200 MHz er jo standard .. jeg har XP 3000+ @ 2205 MHz .. og et Asus A7V600 hovedkort.. FSB står nå på 210 MHz ..

 

Ta 5 og 5 MHz mere og se om systeme blit ustabilt..ikke så store sprang

 

tempen er nå 47 - 50 C idle.. 57 load.. kjøpte CPUen uten vifte.. har en Zalman CNPS7000 ALCU

Endret av Fur
Lenke til kommentar
jepp .. siden standard sikkert er på 200 .. så hvis du vil/skal overklokke så mp du ta litt mere ;)

 

jeg har på 210 MHz nå

okey så du mener jeg skal stille på external clock?? (standard 200 som den er på nå) til 210? hvertfall?? har du amd athlon xp 3200+?? og standard kjøling(den som fulgte med?) blir den mye varmere dah eller???

 

 

og ha den på auto er helt greit....?????????

200 MHz er jo standard .. jeg har XP 3000+ @ 2205 MHz .. og et Asus A7V600 hovedkort.. FSB står nå på 210 MHz ..

 

Ta 5 og 5 MHz mere og se om systeme blit ustabilt..ikke så store sprang

 

tempen er nå 47 - 50 C idle.. 57 load.. kjøpte CPUen uten vifte.. har en Zalman CNPS7000 ALCU

okey..

jeg har jo den standar dritten som fulgte med dah. liten dritt vifte, nå som pc'n har stått på i et par timer er tempen nå på 47. og rundt 55 på load. over 60 vis jeg spiller doom 3 en stund.

 

5 og 5 mhz ja. den er grei :p

 

men den skulle bare stå på auto fortsatt eller????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...