Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal lage en side der en bruker skal kunne se fremgangen på et prosjekt. Her skal det også vises en god del bilder. Jeg har tenkt å ha en database i bunn, i denne databasen skal det ligge en tekst streng til hvor på serveren bildet ligger.

I denne sammenheng lurer jeg på følgende :

 

Hvordan skal jeg få lastet bildene opp på serveren samtidig som bildebanen blir skrevet til databasen ?

Hvordan skal jeg få slettet bildebanen i databasen samtidig som jeg sletter selve bildet.

 

Ble kanskje litt komplisert dette, men håper noen smarte hoder kan hjelpe meg litt på vei

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Luffe_ på 2002-05-09 15:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Når du skal legge ut bilder så må du også ha et upload script slik at bildet blir lastet opp på servern. Så legger du URL til denne i databasen.

 

Når du skal fjerne bilder så leser en fra databasen, finner tak i URL, og så fjerner bildet og så fjerner oppføringen i databasen

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Denne tråden hadde jeg faktisk lagt død for lenge siden, men når det kom et svar til kan jeg jo oppdatere spørsmålet litt :D .

 

Det jeg spurte om tidligere har jeg fått til, det jeg gjorde var at jeg brukte en ferdig script komponent på serveren (SA-FileUP) også la jeg bare stien til filen inn i databasen. Dette fungerer helt fint, eneste problemet er når jeg skal lese mange bilder ut av databasen igjen, da går det død treigt.

 

Jeg har hørt noen teorier om at access ikke takler bilder og linking til bilder så veldig godt, noen andre som kan bekrefte dette ?

Uansett skal jeg over på MSSQL database til neste uke og da håper jeg det blir fart på sakene

 

Luffe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...