Gå til innhold

Lav dl hastighet i DC++!


alizm0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for å skru av FW i modemet:

"Start-Kjør-cmd(enter)"

"telnet (feks)10.0.0.138" skrive inn user/pass

"ip config firewalling off"

 

da er FW skrudd av..

Takker for den!

 

Men får framleis ikkje til å åpne porter.

Forbaska altså! :(

 

Har SparkLan Wlan router og Speedtouch modem som sagt, og har prøvd

å åpne diverse saker på begge plasser. Har prøvd "Virtual servers", "Access control" osv på routeren, og i modemet har eg lagt til i NAPT konfigurasjonen port og ip...

 

Nokon som er i samme situasjon? Eventuellt har eit program eg

kan fort sjekke kva porter som er åpne?

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
for å skru av FW i modemet:

"Start-Kjør-cmd(enter)"

"telnet (feks)10.0.0.138" skrive inn user/pass

"ip config firewalling off"

 

da er FW skrudd av..

Takker for den!

 

Men får framleis ikkje til å åpne porter.

Forbaska altså! :(

 

Har SparkLan Wlan router og Speedtouch modem som sagt, og har prøvd

å åpne diverse saker på begge plasser. Har prøvd "Virtual servers", "Access control" osv på routeren, og i modemet har eg lagt til i NAPT konfigurasjonen port og ip...

 

Nokon som er i samme situasjon? Eventuellt har eit program eg

kan fort sjekke kva porter som er åpne?

 

Mvh

 

Espen

Sorry for at jeg er litt sent ute, men sjekke denne linken og se på de linkene som LarsC har gitt meg. På ShieldsUp!! der så kan man sjekke hvilke porter som er åpne og ikke.

 

Og etter å ha lest hva Lautsprecher har sagt, så begynner jeg å sterkt mistenke struping her også ja. Så fort jeg closer uploaden til brukeren, så går det jeg har på download opp med engang!

 

Veeeldig irriterende da når noen skal begynne å uploade! Alt går tregt plutselig, samme med nettsider seff. :nei:

Lenke til kommentar

Tenk nå også litt over hva passive og active mode faktisk betyr og hvordan det funker.

Må starte med tcp teori; en tilkobling er mellom to punkter, for å opprette en tilkobling må man ha en port som lytter i ene enden, så connecter andre enden til den.

I DC++ og også andre p2p programmer så må da den ene pcen ha en port åpen.

Hvis du er i active mode sier du faktisk at du har en port åpen, mens i passive mode har du ikke det og kan kun connecte til andre.

På grunn av dette kan ikke passive brukere laste ned fra andre passive brukere fordi ingen av dem har en åpen port som tilkoblingen kan opprettes mot.

Altså; om du ikke har åpnet port til DC++ så er det ingen vits å velge active mode, siden det ikke vil fungere å laste fra passive brukere likevel.

Og er du først i gang å downloade har det ingenting å si om du er active eller passive, farten vil være den samme uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...