Jump to content
Sign in to follow this  
halkal

prosjektor + div spørsmål

Recommended Posts

noen som vet om det er mulig å få prosjektorer som man kan koble sammen f.eks 3 prosjektorer som man kan sette ved siden av hverandre så man får et bilde som er "seamless" slik at alle 3 prosjektorene viser ett stort bilde..

isåfall hvordan kan man få til dette, må man ha noe spesielt type skjermkort eller er det spesielle prosjektorer man må ha

noen som vet om det er mulig å få prosjektorer som man kan koble sammen f.eks 3 prosjektorer som man kan sette ved siden av hverandre så man får et bilde som er "seamless" slik at alle 3 prosjektorene viser ett stort bilde..

isåfall hvordan kan man få til dette, må man ha noe spesielt type skjermkort eller er det spesielle prosjektorer man må ha

Det kommer nok mest an på skjermkortet. Hvis du har dvi på pc'en din (minst 2 utganger) så kan du enkelt koble til flere projektorer i multiskjermoppsett.

Var inne på denne tanken jeg og fordi jeg sitter med en gammel(men god) rørprojektor som ikke klarer store oppløsningen(36khz). Det funker vel på nvidia kort om man kjører dual monitor i eh,vet ikkehvadetheter mode når man liksom har ett skjermbilde over to skjermer. Men fant ut at dette i mitt tilfelle ikke var så mye vits i da det er vertikal oppløsning og ikke horisontal som jeg er mest ute etter.. Men til gaming så er det sikkert fett..