Gå til innhold

GeForce 6800GP og BenQ Fp992


aneluri

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg ny datamaskin, POV GeForce 6800GT og BenQ FP992, og har dessvere ikke de helt stor kunnskapene som trengs :dontgetit:

Skjermen skal stå innstilt på 1280x1024 og 60Hz.

Når skjermkortet står i denne stillingen blir alt så smått.

Gi meg et tips om hvordan ALT skal være stillt inn for og få det opptimale bildet.

På forhand TAKK :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.... hva med og ta det på norsk:)

Skjønner at jeg er på helt feil plass, men en ny beggynner MÅ jo kunne få litt hjelp. Data er ikke helt min store side, men vil gjerne lære.

Nettop brukt 30 000,- på ny maskin, men kunne like gjerne ha kjøpt en til 10 000,- :)

enables? ClearType fant jeg på nett, og fikk gjort noe!?

Er det meningen at alt skal være så smått med denne innstilingen? Eller?

Prøvde meg på 1024x768, da ble alt bra, men hva er forskjellen ?

For jeg et dårligere bilde?

Lenke til kommentar

ClearType enabler du her. Dette gjør ikke skriften større, men mye klarere og lettere å lese.

LCD-skjermer har et bestemt antall pixler (i ditt tilfelle 1280*1024), og for å vise lavere oppløsninger så må skjermen i mange tilfeller dra noe som normalt ville tatt en pixel over flere pixler. Det gjør at bildet blir mer uklart.

Fikk du til å sette opp DPI settings?

Lenke til kommentar

Har fått til ClearType, og stillt inn skjermen kortet på hva 1028X1024 60Hz og bruker DVI kabel, Bildet er bra. skrift størrelsen har jeg vendt meg til. Ble bare en liten over gang for meg:)

Takk for hjelpen:)

Nå mangler jeg bare et brenne prog til NEC 3500 DVDbrenner, har hørt nero 6 ? skal være bra, hvor kan det lastes ned fra? trenger jeg evt andre prog til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...