Gå til innhold

hjelp med BATCH scripting (.bat)


Anbefalte innlegg

heisann.. :) sitter å frisker opp litt på batch kunnskapene.. :)

har et script som skal utføre en rekke nettverks-relaterte handlinger.

F.eks 10 maskiner skal pinges. hvis maskin nummer 5 i lista ikke er online, vil den ikke gå videre til 6.. den bare stopper der.... :| noen som vet råd om hvordan jeg kan få den til å automatiskt gå videre? eller bare utføre alt samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh, dette skriptet er laget kun til testing og vil utføres på eget nettverk.. ikke tro jeg skal bruke det til ondskap :)

 

call b	\\pc100	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown
call b	\\pc101	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown
call b	\\pc102	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown

 

osv... problemet er at den bruker lang tid på prøve på hver maskin.. jeg vil at skriptet skal kjøre alle samtidig. noen ide'er?

Lenke til kommentar
heh, dette skriptet er laget kun til testing og vil utføres på eget nettverk.. ikke tro jeg skal bruke det til ondskap :)

 

call b	\\pc100	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown
call b	\\pc101	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown
call b	\\pc102	-t 0 -f -x -x -l 0 -d Shutdown

 

osv... problemet er at den bruker lang tid på prøve på hver maskin.. jeg vil at skriptet skal kjøre alle samtidig. noen ide'er?

vet ikke om jeg hjelper deg med dette, ser ikke helt nytten med det, forklar nytten, og jeg skal hjelpe deg...

 

kun for testing er ikke nyttig...

Lenke til kommentar

Lag en thread for hver test, men det innebærer programmering.

 

C:

PROCESS_INFORMATION *m_procs;
unsigned int m_proc_count;
int main(int argc, char **argv)
{
 unsigned int x;
 m_procs = (PROCESS_INFORMATION*)malloc(sizeof(PROCESS_INFORMATION) * (argc - 1));
 // Første parameter (0) er modulnavn
 for(x=1;x<argc;x++)
 {
   
   CreateProcess(argv[x], NULL, NULL, NULL, FALSE, NORMAL_PRIORITY_CLASS, NULL, NULL, NULL, &m_procs[x]);
 }

}

...eller noe.

skrev det i farta, så vet ikke om det funker, men CreateProcess er ihvertfall asynkron (så står det skrevet)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...