Gå til innhold

Hva er best av AMD og pentium?


Hologram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"AMD the one and only" sier nå jeg da :thumbs:, men hvorfor vente til etter jul når det kommer så mye nytt. Det betyr jo bare at socket 754 blir billigere og alt det nye blir kjempedyrt. Er ikke lurt å bestandig kjøpe det nyeste og det beste vet du, da taper man bare myye penger :yes:

jeg for min del skal snart oppgradere til et amd64 socket 754 system, og jeg driter i pci express og ddr2 og alt det derre, jeg regner med at jeg blir nok kjempefornøyd med et 754 system, ganske billig er det også :), i forhold til socket 939...

Lenke til kommentar

Foreløpig tror jeg ikke det er noen spesielt stor forskjell mellom agp og pci-express og mellom de kjappeste ddr brikkene og ddr2...

 

Tror nok det lønner seg å vente enda lenger til 939 socketen har roet seg ned litt og sunket i pris i tillegg til at ddr2 og pci-express blir bedre "utviklet" :yes:

 

Så jeg ville "spart på kruttet" til etter nyttår og heller gått for et system som er billig i forhold til ytelsen, altså socket A med en xp2500 barton eller xp-m 2400 ;)

Lenke til kommentar

Nå hadde ikke jeg tenkt å bruke så langt over 1500 på prosessor så jeg tror ikke det er aktuelt med noe av dette nye ekstreme!!! :blush:

For øyeblikket er det nok Intel p4 som virker mest aktuell.. selv om flertallet anbefaler amd... alle de gamle pc'ene våre har intel.. :whistle:

Men vil en AMD athlon64 3000+ på 2.0 ghz ha omtrent samme ytelsen som en Intel p4 3.0 ghz?? :hmm:

Er nok litt fordommer som ligger til grunn hos meg når jeg ser at p4 ifølge teksten skal ha 50% mer "kraft" enn amd selv om dette ikke stemmer i praksis!!!! :whistle:

Lenke til kommentar
Foreløpig tror jeg ikke det er noen spesielt stor forskjell mellom agp og pci-express og mellom de kjappeste ddr brikkene og ddr2...

 

Tror nok det lønner seg å vente enda lenger til 939 socketen har roet seg ned litt og sunket i pris i tillegg til at ddr2 og pci-express blir bedre "utviklet" :yes:

 

Så jeg ville "spart på kruttet" til etter nyttår og heller gått for et system som er billig i forhold til ytelsen, altså socket A med en  xp2500 barton eller xp-m 2400 ;)

hva med slutten av dette skoleåret da?

jeg har planer om å kjøpe system til 20 k da...

(da har jeg råd)

 

@ hologram: jeg tror en AMD 3000+ yter bedre enn en P4 @3GHz...

(men jeg er ikke heeelt 100% sikker...)

 

*edit*

og det at det er AMD Athlon 64 gjør bare prosessoren enda bedre...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

Jeg synes AMD har veldig god pris/ytelse. Og egner seg veldig godt til spilling, og ikke fullt så godt til Server osv. (gjelder kanskje ikke de nye AMDene..)

 

Intel passer gjenerelt bedre som server, og går omtrent på lik linje med amd når det gjelder spilling. CPUene er også kaldere enn AMD sine. Det store minuset er prisen da..

 

Vil bare nevne en ting du bør holde deg borte ifra: CELERON!

 

Ukens tilbud på MPX er barton 3200+ til 1500kr : http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12307

 

Jeg synes dette virker som et godt kjøp :)

 

Ellers har du P4 Prescott med 1MB cache. Den ligger vel på den over sitt nivå ca?: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30912

 

Snakker desverre ikke ut ifra så mye erfaringer :\ , bare etter småtesting av kamerater sine pcer..

Lenke til kommentar
Intel passer gjenerelt bedre som server, og går omtrent på lik linje med amd når det gjelder spilling. CPUene er også kaldere enn AMD sine. Det store minuset er prisen da..

Prescott er ikke kaldere enn Amd :no:

Den er HOT :p

 

Hvis du skal kjøpe P4, gå for all del for en Northwood, hvis du ikke har tenkt til å bruke pc'en som grill da :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha kjøpt en AMD. Mest fordi jeg er komfertabel med den. Tror egentlig ikke at du kan gjøre noe veldig feil, uansett om du velger AMD eller Intel. Begge er bra.

 

MEN...

 

Jeg kjønner ikke hvorfor folk vil kjøpe en 939, nå du kan få en 754 mye billigere. Dual chanel gir deg ikke så mye mer ytelse, og CPU'en koster mer med lavere klokke? Vil nok tippe at en AMD64 3400+ (@2400) yter nok like bra eller bedre en en AMD 3500+ (@2200) dual chanel. Og den koster 700 mindre !?! Hvis du er en som vil ha bra ytelse til en hver tid, så vil du ikke være fornøyd med å kjøp en ny cpu til et gammelt system om 1,5 år uansett. Bedre å spare litt penger nå, og kjøpe et nytt hk,cpu og ram om 2 år.

 

Det er nok heller ikke krise at du ikke får PCIe på maskinen din. Vi har ennå ikke grafikkort som klarer å utnytte AGP 8x. Har ikke sett noen teste de nyeste kortene på AGP 4x. Jeg er ikke sikker på om de hadde tapt noe ytelse på det. Med andre ord, PCIe er for fremtiden, når du kommer til å kjøpe deg din neste maskin.

 

DDR2 er heller ikke et argument for Intel. Hva skal du med det? Det yter det samme som vanlig DDR, men koster dobbelt så mye. Man kan ikke argumentere for at det er fremtidsrettet, når det ikke yter bedre, og du må kjøpe deg nytt DDR2 og kanskje et nytt HK om et år for å merke noen forskjell. Kjøp heller noe som funker like bra i dag til en billig penge, og kjøp DDR2 når det gir en bedre ytelse.

 

Det eneste av teknologiene som kan sies å gi bedre ytelse i fremtiden er 64bit støtten i AMD cpu'ene. Den koster deg ikke noe ekstra nå, og kan gi deg en liten boost i fremtiden. Men selv dette er nok neppe et særlig godt argument, for når vi endelig begynner å få 64 bits programmer, har nok de fleste av oss, allerede begynt å tenke på å kjøpe et nytt system.

 

Det mener nå jeg.... :)

Lenke til kommentar
Intel passer gjenerelt bedre som server, og går omtrent på lik linje med amd når det gjelder spilling. CPUene er også kaldere enn AMD sine. Det store minuset er prisen da..

Prescott er ikke kaldere enn Amd :no:

Den er HOT :p

 

Hvis du skal kjøpe P4, gå for all del for en Northwood, hvis du ikke har tenkt til å bruke pc'en som grill da :yes:

Hehe, visste ikke at prescotten var såå varm :p Takker for rettinga.

 

 

Bad_Mojo: Genialt inlegg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er så veldig enig med Bad_Mojo!!!!! DDR2 er bortkastet penger så lenge man ikke holder på med profesjonel videoredigering eller skal lage shrek 3!! Og jeg mener egentli at det er bortkastet å vente på PCIe, AGP holder i flere år ennå!! Er helt riktig som han sier at de fleste kort nå på markedet ikke utnytter agp 8x en gang, kan hende at et Wildcat kort til 20k bruker, men nå skal vi ikke lage shrek 3 som sagt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...