Nasams Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Hvor lang kan en usb kabel være uten at man får problemer?
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 22:42, Nasams skrev:Hvor lang kan en usb kabel være uten at man får problemer? Du bør ikke overstige 5m uten forsterker.Kjetil
*T* Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 jeg har en som er 6m (3m + 3m forlengelse) uten forsterker og det går fint, men strengt tatt bør den ikke være mer enn 5m, som nevnt overfor. Min kabel går mellom maskin og skriver :smile:
Hondaen Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Jeg lagde en skjøt på 18 meter... ( overvåkningskamera ) og det var for langt :wink:
Leo_ Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Lag kabelen sjøl. Klipp av endene på en vanlig kabel, og lodd på egen kabel Gå opp i dim, da kan du teoretisk sett ha kabelen så lang som du vil.
Hondaen Skrevet 8. mai 2002 Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 01:18, [email protected] skrev:Lag kabelen sjøl. Klipp av endene på en vanlig kabel, og lodd på egen kabel Gå opp i dim, da kan du teoretisk sett ha kabelen så lang som du vil. errm.... nei.. der tar du feil, uendelig kabel = pisspreik. Hvorfor ? 1.lengre kabel opptar støy fra omgivelsene som ødelegger dataflyten. 2.lenger kabel gir også problemer med kapasitans mellom ledere og jord, ødelegger dataflyten 3. Elektrisk motstand til kabel øker med lengde og elektronene oppfører seg som en dominorekke..( maks hastighet = lysets )
Borf Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 bytt ut den kabelen som brukest til usb med ein tjukk kabel eller bruk mangen usb hub`er
covah Skrevet 10. mai 2002 Skrevet 10. mai 2002 Ingen problem. Man får da kjøpt USB kablel forlengere med innebygd forsterker for noen kroner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå