Gå til innhold

Celeron 1.2 og BH6


allum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan noen gi meg en liten veiledning i hvordan jeg kan overklokke min P3 boxed 650 prosessor, som står i et BH6 1.0 hovedkort med et TNT2Ultra kort. Jeg har prøvd å sette opp busshastigheten, da kræsjer pc'en etter 10 sekunder i 3dmark2000... Jeg er meget !! interresert i å klokke dette så mye som mulig (stabilt) men har ikke snøring på hvordan.

 

Setter STOR pris på all konstruktiv hjelp...på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-08 16:04, Cthulhu skrev:

Tja, cel 1100 funker hverfall bra bra...

når det gjelder 1200 med Tualatin-kjernen så påstår Powerleap at de har en adapter som skal funke:


....

men den er ennå ikke sluppet, dessuten har den en stygg pris. Forøvrig har de et noe frynsete rykte, så jeg ville nok ventet på noen reviews før jeg hoppet opp og ned av glede.



 

Stygg pris er det nok ikke, det er 169$ inkludert 1.2GHz prosessor (ca. 1500kr for amerikanerene), det blir litt dyrt for oss nordboere bestille med frakt og mva oppå det igjen. Da er det bedre å bare bestille slotket'en og kjøpre CPU'n for ca. 1200kr i Norge.

 

På Dell sitt forum, DellTalk, er det en delsom har kjørt denne løsningen på sine BX HK og ingen har hatt problemer foreløpig. Den yter en del bedre enn en PIII 1GHz Coppermine (100FSB) CPU, ihvertfall ifølge SiSoft Sandra tester folk har utført. Det vil komme flere tester etterhvert, tipper jeg venter til disse kommer.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Quote:


On 2001-11-08 16:18, sof skrev:

kan noen gi meg en liten veiledning i hvordan jeg kan overklokke min P3 boxed 650 prosessor, som står i et BH6 1.0 hovedkort med et TNT2Ultra kort. Jeg har prøvd å sette opp busshastigheten, da kræsjer pc'en etter 10 sekunder i 3dmark2000... Jeg er meget !! interresert i å klokke dette så mye som mulig (stabilt) men har ikke snøring på hvordan.


Setter STOR pris på all konstruktiv hjelp...på forhånd takk.


Sett opp volt, det er en Coppermine Pentium III og den kjeder seg på alt under 850-900MHz... selv de gamle revisjoenene


Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-08 16:18, sof skrev:

kan noen gi meg en liten veiledning i hvordan jeg kan overklokke min P3 boxed 650 prosessor, som står i et BH6 1.0 hovedkort med et TNT2Ultra kort. Jeg har prøvd å sette opp busshastigheten, da kræsjer pc'en etter 10 sekunder i 3dmark2000... Jeg er meget !! interresert i å klokke dette så mye som mulig (stabilt) men har ikke snøring på hvordan.


Setter STOR pris på all konstruktiv hjelp...på forhånd takk.



 

 

Selg den til meg og kjøp deg en gigahertz celly :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-08 17:27, Telcontar skrev:


Stygg pris er det nok ikke, det er 169$ inkludert 1.2GHz prosessor (ca. 1500kr for amerikanerene), det blir litt dyrt for oss nordboere bestille med frakt og mva oppå det igjen.


 

Jeg mener fremdeles at det er en litt stygg pris. Husk at man idag får nytt hovedkort og prosessor over 1ghz (socket A), for 2000 spenn. Ikke de siste modellene riktignok, men noe klart bedre enn en BH6 og celeron skulle jeg da klart å velge ut... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-09 10:34, Dollar skrev:

Quote:


On 2001-11-08 16:18, sof skrev:

kan noen gi meg en liten veiledning i hvordan jeg kan overklokke min P3 boxed 650 prosessor, som står i et BH6 1.0 hovedkort med et TNT2Ultra kort. Jeg har prøvd å sette opp busshastigheten, da kræsjer pc'en etter 10 sekunder i 3dmark2000... Jeg er meget !! interresert i å klokke dette så mye som mulig (stabilt) men har ikke snøring på hvordan.


Setter STOR pris på all konstruktiv hjelp...på forhånd takk.


Sett opp volt, det er en Coppermine Pentium III og den kjeder seg på alt under 850-900MHz... selv de gamle revisjoenene


 

 

hvor mye bør jeg sette volten opp?? Trenger jeg heftigere vifte på CPUe'en da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...