Gå til innhold

Trenger hjelp med å starte server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neineinei! Når du hoster en server så er det en listenserver. Når du setter sv_lan 0 så vil andre folk finne deg. Men dette er ikke akkurat en god løsning. Det går ann å spille på sin egen dedicated server, med det er IKKE anbefalt. LAGG, vanligvis. Da må du sette den dedicatede serveren til å bruke port 27016, fordi du bruker port 27015 til å spille med. Da går det, til en viss grad.

 

Men hvordan man skal få en dedicated server til å "synes" på internett. La den få en internett-IP istedet for en LAN-IP sliter jeg selv med. Men det er et forum om dette her:

 

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=295705

 

Kristian

Lenke til kommentar
Neineinei! Når du hoster en server så er det en listenserver. Når du setter sv_lan 0 så vil andre folk finne deg. Men dette er ikke akkurat en god løsning. Det går ann å spille på sin egen dedicated server, med det er IKKE anbefalt. LAGG, vanligvis. Da må du sette den dedicatede serveren til å bruke port 27016, fordi du bruker port 27015 til å spille med. Da går det, til en viss grad.

 

Men hvordan man skal få en dedicated server til å "synes" på internett. La den få en internett-IP istedet for en LAN-IP sliter jeg selv med. Men det er et forum om dette her:

 

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=295705

 

Kristian

Hvo :hmm: rdan får eg serveren til å bruke port 27016 da???

Lenke til kommentar
Når du setter opp en dedicated server i steam er det ikke noe problem. For det er 1.6 ikke sant?

 

Da får du jo opp den ruta, hvor du trykker "start server": På UDP port skriver du 27016 istedet for 27015

jaja... men visst eg skal spille på 27015 så finner eg ikke serveren som eg har laget når eg bruker 27016.... eg finner den 27015 når eg bruker 27016 som server!!! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...