Gå til innhold

Ny pc som ikke vil funke


mav0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt sammen en nesten identisk pc til lillebroren min for et par dager siden..

 

Hadde aldri bygd en AMD64 maskin før, for det var mye vanskeligere å feste kjøleren i starten en på Intel. Først prøvde jeg bare å presse kjølerene nedpå, men da ville bare den ene siden. Så prøvde jeg på ny, bare at denne gangen prøvde jeg å presse på selve "klemmene" på sidene. Dette funket mye bedre, og den satt til slutt :)

 

Før jeg flashet Biosen til nyeste versjon var CPU temp 69C.. Etter flash ver den 38 :devil:

 

Bare sånn i tilfelle du skulle prøve å feste kjøleren på ny :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg har funnet problemet. Men da er spørsmålet mitt:

 

Går det nå an å ta av boxed-vifta, montere CPU skikkelig fast og sjekke at den ikke er ødelagt, også sette på boxed-vifta igjen? Trenger svar på dette!

JA... selvfølgelig!

Men jeg ville lagt på extra pasta under kjøleren hvis du tar den opp en gang...

 

Og forresen... hadde faktisk liknende problem som du har tidlig i uka...

 

Starter..... Lager en spesiell lyd (hvis du har montert speaker) og så blir alt svart.... går ikke ann å slå den av.... må ta poweret!

Men når den starter kan du følge med på de kodene som vises på display'et på hk... i hk-manualen vil det stå hva dette betyr.... skjekk det som vises når den piper!

Lenke til kommentar
Og forresen... hadde faktisk liknende problem som du har tidlig i uka...

 

Starter..... Lager en spesiell lyd (hvis du har montert speaker) og så blir alt svart.... går ikke ann å slå den av.... må ta poweret!

Men når den starter kan du følge med på de kodene som vises på display'et på hk... i hk-manualen vil det stå hva dette betyr.... skjekk det som vises når den piper!

Det samme skjedde her, akkurat likedan. Men det kom ikke noen lyder, så tror ikke CPU sitter skikkelig på. Derfor jeg skal ta den opp, ta av kjøleren, montere den skikkelig fast, så sette på kjøleren igjen.

 

Men da trenger jeg altså ny pasta? =\

Lenke til kommentar
Det samme skjedde her, akkurat likedan. Men det kom ikke noen lyder, så tror ikke CPU sitter skikkelig på. Derfor jeg skal ta den opp, ta av kjøleren, montere den skikkelig fast, så sette på kjøleren igjen.

 

Men da trenger jeg altså ny pasta? =\

Det vil du se... når du tar av kjøleren! Er det deoen flekker det ikke er pasta på cpu, og likedan kjøler, så ville jeg spandert ny... Men hvis det enten er godt på begge komponentene eller bare kjøler... så går det vel greit ;)

 

:cry: Er det ikke noen lyd??? what!

Hvis det er noe galt : SKAL hk pipe... :hmm:

Hvis det ikke er det, er det helt utelukket at det er noe galt med noen andre komponenter enn poweret eller hk!

 

Mitt problem var gal spenning fra poweret, jeg tak poweret fra min maskin... :thumbup: Så test med et annet!

Lenke til kommentar
Hvis det er noe galt : SKAL hk pipe... :hmm:

Hvis det ikke er det, er det helt utelukket at det er noe galt med noen andre komponenter enn poweret eller hk!

Jeg mener da bestemt å ha opplevd at defekte cpu ikke gir bios beep codes. Man får bare strøm på systemet, harddisker og vifter går, men det blir ikke sendt noe signal fra skjermkortet i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Hvis det er noe galt : SKAL hk pipe...  :hmm:

Hvis det ikke er det, er det helt utelukket at det er noe galt med noen andre komponenter enn poweret eller hk!

Jeg mener da bestemt å ha opplevd at defekte cpu ikke gir bios beep codes. Man får bare strøm på systemet, harddisker og vifter går, men det blir ikke sendt noe signal fra skjermkortet i det hele tatt..

Det er akkurat dette som er problemet! Så skal prøve med CPU-en i morgen, så får vi se. Må nok ha ny pasta =)

 

Takker for alle svar, håper bare ikke noen av pins'a er bøyd på CPU :hmm:

Lenke til kommentar

Husket du å åpne og lukke den sikkerthets "pinnen"

 

Når jeg bygde maskinen til bruttern, skulle han få lov til å sette på cpu mens jeg spiste... når jeg kom tilbake, satte jeg sammen resten, og pcn gikk fint, uten å få skjermbildet...

 

han viste jo ikke om sikkerhets saken og hadde bare pressa CPU'en på. Heldigvis ingen skade gjort, men kan heller ikke tro at det er bra for systemet...

Lenke til kommentar
Husket du å åpne og lukke den sikkerthets "pinnen"

 

Når jeg bygde maskinen til bruttern, skulle han få lov til å sette på cpu mens jeg spiste... når jeg kom tilbake, satte jeg sammen resten, og pcn gikk fint, uten å få skjermbildet...

 

han viste jo ikke om sikkerhets saken og hadde bare pressa CPU'en på. Heldigvis ingen skade gjort, men kan heller ikke tro at det er bra for systemet...

Nei, det er dette som er feilen da! Så håper for all del ingen skade er gjort, skal prøve å fjerne kjøleren i morgen, da. Så sette på CPU skikkelig, og sette på kjøler igjen hvis ikke pastaen er fucka.

 

Hva skal jeg gjøre hvis pins'a er bøyd? Går det an å bøye tilbake de, eller er den helt ødelagt?

Lenke til kommentar
Jeg klarte å bøye pinnene på P4 2,53ghz CPU'en min under en vannlekkasje, gikk fett å bøye dem tilbake, men tok litt tid da de må være 99% 90grader rett opp og ned...

 

ikke buk tang elns. Jeg brukte en smørkniv og presset dem tilbake på plass

Ok, tusen takk for hjelp. Får håpe det går bra med pinsa da :D Men hvordan ble det med kjøler o.s.v. til deg når du skulle ha CPU fra kjøler da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...