Gå til innhold

Vurderer nytt kabbinett! Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

,15/09/2004 : 20:06] Kabinettet er fint det :) Sikkert bedre enn Tsunami og, men det er ikke 1000kr bedre en  Tsunami. Dette koster 1800kr og så må jeg kjøpe en ekstra drevramme da jeg har 5 disker og ikke tre. dvs: 2100kr vs 1185kr.

Det er faktisk plass til 13 disker i Tsunami kabinette også 7+2 drevrammer.

 

Syns du virkelig dette kabinette er verdt 925 kr mer?   :hmm:

Tja om det er verdt 1795,- er jo ikke så lett å si ut av luften, men svarte på posten din hvor du pekte på dette til kr. 2545,-

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...75BUSB&toc=3050

Jeg synes kanskje ut fra papiret at 6277 virket som et bedre kjøp.

 

En drevramme m/vifte koster 295,-.

1795,-+295,-+295.-=2385,-

 

Så jeg sammenlignet det med det andre Lian Li og ikke Tsunami.

 

EDIT:

Men tror nok det var en missforståelse, for jeg kommenterte kun ditt Lian Li mot dette :). Og Kabinettet du nevner til 1185,- er interessant :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,15/09/2004 : 20:06] Kabinettet er fint det :) Sikkert bedre enn Tsunami og, men det er ikke 1000kr bedre en  Tsunami. Dette koster 1800kr og så må jeg kjøpe en ekstra drevramme da jeg har 5 disker og ikke tre. dvs: 2100kr vs 1185kr.

Det er faktisk plass til 13 disker i Tsunami kabinette også 7+2 drevrammer.

 

Syns du virkelig dette kabinette er verdt 925 kr mer?   :hmm:

Tja om det er verdt 1795,- er jo ikke så lett å si ut av luften, men svarte på posten din hvor du pekte på dette til kr. 2545,-

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...75BUSB&toc=3050

Jeg synes kanskje ut fra papiret at 6277 virket som et bedre kjøp.

 

En drevramme m/vifte koster 295,-.

1795,-+295,-+295.-=2385,-

 

Så jeg sammenlignet det med det andre Lian Li og ikke Tsunami.

Jeg sa at jeg har Lian Li PC75, men skal ikke kjøpe et til.

Så jeg sameligner det med Tsunami siden det er det som er mest aktuellt akkurat

nå. Grunnen til at jeg vil ha nytt er i hovedsak størrelse.

Lenke til kommentar
Har du kabinettet selv?

Nei, men jeg vurdere om jeg skal kjøpe det. Og på lik linje med veldig mange som anbefaler hardware inkludert kabinetter så gjør man det av og til utfra hva man hører om varen og hva kvaliteten på merket tilsier.

 

OK hadde en meget bra test av dette kabinettet, Lian Li er i seg selv ikke akkurat dårlig kvalitet og det du ser og leser på siden til Microplex taler for seg selv :).

 

Og ikke alt er positivt, jeg nevnte 2-3 drawbacks ;)

 

Men om det er verdt 1795,- er ikke godt å si uten å være en entusiast til Lian Li, men syntes det ga mer for pengene utfra papiret enn det andre som ble nevnt :)

 

Trådstarter:

Det var ikke meningen å messe opp tråden din, kun å komme med et innspill til noe som virker som et bra kabinett sammenlignet med det Lian Li som ble nevnt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har du kabinettet selv?

Nei, men jeg vurdere om jeg skal kjøpe det. Og på lik linje med veldig mange som anbefaler hardware inkludert kabinetter så gjør man det av og til utfra hva man hører om varen og hva kvaliteten på merket tilsier.

 

Ok hadde en meget bra test av dette kabinettet, Lian Li er i seg selv ikke akkurat dårlig kvalitet og det du ser og leser på siden til Microplex taler for seg selv :).

 

Og ikke alt er positivt, jeg nevnte 2-3 drawbacks ;)

Det er ingen tvil om at Lian Li lager fine kabinetter, men når Thermaltake også gjør

dette til en mye rimeligere pris så blir jo det et bedre alternativ.

Jeg har hatt mitt Lian Li PC75 en stund nå og er veldig fornøyd med det, men om

det var verdt de 2500kr jeg betalte for det tror jeg ikke jeg kan si.

 

Konklusjon: Lian Li er bra, men de er ikke verdt prisen. Tsunami er bra og i tilegg

verdt prisen.

Lenke til kommentar

Enig i det.

 

Jeg liker Lian Li, men er ingen die-hard entusiast pga. kostnaden og kjøper gladelig noe som gir meg omtrent like mye til en mye lavere pris, uten tvil hehe. Har selv 3-4 kabinetter på "wish" listen.

 

Så dette var kun hensikten å sammenligne kabinettet til 2.595,- og det til 1.795.-. Begge fra Lian Li. Ikke Lian Li opp mot andre billigere merker.

 

Det var ikke min hensikt.

 

EDIT:

Men diskusjonen har fått meg til å sjekke ut tsunami kabinettet. Personlig synes jeg et av de nevnte ligner på Antec Sonata som er laget for en stund siden, som fikk kritikk for fronten og at den kom i veien for enkelte ting på innsiden. Husker ikke hva det var, men skal se på kabinettet. Takk for tipset.

 

EDIT2:

En annen ting er jo forskjellen på 1000,-. Hvor mange disker kjøler Tsunami kabinettet direkte med vifter? En disk koster jo fort oppimot 1000,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Enig i det.

 

Jeg liker Lian Li, men er ingen die-hard entusiast pga. kostnaden og kjøper gladelig noe som gir meg omtrent like mye til en mye lavere pris, uten tvil hehe. Har selv 3-4 kabinetter på "wish" listen.

 

Så dette var kun hensikten å sammenligne kabinettet til 2.595,- og det til 1.795.-. Begge fra Lian Li. Ikke Lian Li opp mot andre billigere merker.

 

Det var ikke min hensikt.

 

EDIT:

Men diskusjonen har fått meg til å sjekke ut tsunami kabinettet. Personlig synes jeg et av de nevnte ligner på Antec Sonata som er laget for en stund siden, som fikk kritikk for fronten og at den kom i veien for enkelte ting på innsiden. Husker ikke hva det var, men skal se på kabinettet. Takk for tipset.

Jeg skjønner :) Det som er fint med Lian Li er at det er færre som har de og derfor

blir de litt mer spesielle. Det virker som nesten alle på forumet liker Tsunami så det er mye mer vanelig, men fortsatt pent da :)

 

Tsunami kjøler 5 disker med en 120mm vifte det er tre plasser til der floppy skal sitte som ikke kjøles. I 5.25 drevene kan du jo montere drevrammer med vifter.

Endret av [ergo]
Lenke til kommentar

Et annet kabinett jeg synes ser ut til å gi en del for pengene hvis man "bare" skal ha opptil 5-6 disker(med tanke på den integrerte kjølingen) er Colorcase Air1000AB. Jeg har riktignok hørt litt forskjellige kritikker i div. tråder men stort sett virker det som mye for pengene. 595,-.

 

En irriterende ting en person nevnte er at den integrerte viftestyringen piper på hvert trykk, men *ta frem tanga*.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva med et Casetek 1909 Aluminium?? Oppfyller kravene untatt dette med 120mm viftene...

 

link (detta er til hele ""Familyn"", fant ikke egen link til kabinettet men det er det nederste) :

 

http://www.pcstyling.no/product.asp?numRec...chFor=&PT_ID=96

 

 

Det er TOM. alarm på det.... 2 låser.. perfekt hvis du er på LAN og noen prøver å bryte seg inn i pesen... da sliter de med å få opp låsen , og når de har klart å fått det opp begynner alarmen !!! FANTASTISK!!!

 

 

REKER!!

Endret av DeFalk
Lenke til kommentar
Hva med et Casetek 1909 Aluminium?? Oppfyller kravene untatt dette med 120mm viftene...

 

link (detta er til hele ""Familyn"", fant ikke egen link til kabinettet men det er det nederste) :

 

http://www.pcstyling.no/product.asp?numRec...chFor=&PT_ID=96

 

 

 

 

 

REKER!!

Ja, Har sett på det før. Er absolutt med i vurderingen, men tror Tsunami'n ligger litt

forann (men så koster det mer og da).

Lenke til kommentar
Hva med et Casetek 1909 Aluminium?? Oppfyller kravene untatt dette med 120mm viftene...

 

link (detta er til hele ""Familyn"", fant ikke egen link til kabinettet men det er det nederste) :

 

http://www.pcstyling.no/product.asp?numRec...chFor=&PT_ID=96

 

 

 

 

 

REKER!!

Synes det ser ut som et spennende kabinett. Eneste jeg vil tipse om er at sidemontering av disker kan være et problem for SATA disker hvis det er trangt mot sidedøren. SATA har jo litt "ekle" kontakter sånn sett.

Lenke til kommentar
Hva med et Casetek 1909 Aluminium?? Oppfyller kravene untatt dette med 120mm viftene...

 

link (detta er til hele ""Familyn"", fant ikke egen link til kabinettet men det er det nederste) :

 

http://www.pcstyling.no/product.asp?numRec...chFor=&PT_ID=96

 

 

 

 

 

REKER!!

Synes det ser ut som et spennende kabinett. Eneste jeg vil tipse om er at sidemontering av disker kan være et problem for SATA disker hvis det er trangt mot sidedøren. SATA har jo litt "ekle" kontakter sånn sett.

ja det kan være litt negativt,,, men det er bare å stappe det inn det veit du :p

Lenke til kommentar
Selv om jeg også har hørt at mange liker Tsunami, betyr ikke det at alle har det.

 

For tiden er det bare netshop som har noen inne :cry:

 

Virker som om det vil ta tid før de andre webshoppene får inn noen på lager :cry:

For meg virker det som Tsunami er nye Chieftec, ikke i så stort omfang, men du

skjønner hva jeg mener. Det er vel en grunn til at alle webshop'ene ikke har det på lager?

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids lage selv eller modde da :yes:

 

Er enig i at det er kjedelig å ha noe som alle andre har, men man burde også kunne kjøpe noe man liker uten å bry seg om at andre har det :roll:

Skal modde sidevindu hvertfall for jeg syns ikke det som er standard er pent.

Er enig i begge påstandene dine. Det viktigste er at eieren er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...