Gå til innhold

XP og 5 min boot med dynamisk disk


Stoffen

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her...

Etter jeg installerte min Seagate Barracuda 200 GB P-ATA disk, har maskinen min brukt ca 5 minutter (kødder ikke) på å boote..... Når jeg tar disken av ide kontrolleren, går dette som en kule.... Any ideas? Prøvd å legge disken over på raid kontrolleren, men da blir den uleselig.....

 

WHAT TO DOOOO??

 

Disken er dynamisk formatert... kan dette ha noe å si??

 

All hjelp mottas med takk!

 

-christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jau de gjør muligens det..... ikke tenkt på det... prøve å sette manuelt hvis den ikke er det...

 

Fant en tråd på nettet:

 

"Have you been playing with services? If so, make sure Distributed Transaction Coordinator isn't disabled. Without it, boots are horrendously slow."

 

Denne var ikke startet.... en liten mulighet....

 

et par reboots så er jeg tilbake med info...

 

:)

 

-stoffen

Lenke til kommentar

Nå er tjenesten som jeg nevnte aktivert, og den står jumpret til MASTER. Kjører ikke os på den, men en rein svær dynamisk disk.

 

Rebootet.. gikk ut for å se på pizza, kom inn igjen, booter enda, gikk tilbake, tok ut pizza, brant meg litt, skjærte opp pizza, fant fat og fankenskap, så satt jeg meg inn for å se på at pc fremdeles bootet......

 

sinnsvakt med tid...

Lenke til kommentar

Hvor mange enheter har du?

 

La oss si du har 3, 2 disker og 1 optisk enhet.

 

Sett da jumper på din OS disk (den som XP ligger på og booter fra) til MASTER.

Sett så jumper på optisk enhet til SLAVE og koble den til samme IDE-kabel som din OS-disk (IDE0 eller 1, alt etter hva som står på hovedkortet). Tilkoblingsrekkefølgen er uvesentlig, men rent praktisk er det greit å ha optisk stasjon ytterst.

Til slutt setter du jumper på din dynamiske disk (som for øvrig bare har noe å si vel inne i Windows) til MASTER og kobler den til IDE kanal nummer 2 (står IDE1 eller 2 på hovedkort).

 

Prøv dette, håper det hjelper.

Lenke til kommentar

kjører 1 disk på hver kanal.

IDE 1, 40 GB IBM OS disk

IDE 2, 200 GB Seagate Barracuda

Raid 1, 40 GB WD

Raid 2, Plextor 24x CD brenner + Pioneer DVD brenner 8x

 

PLAGES!!!!!

 

Installert nye IDE drivere, og testet alt av jumper settings bortsett fra 32 GB clip, da dette er relativt uaktuelt da det ligger 80 gb på disken........................

 

HD monitor melder om at disken er 137 GB, men i XP, BIOS melder den 200 GB..........

 

Finnes ikke nyere bios for hk...

 

Asus A7V 266 e

XP 1800+

512 mb

GF 4 4680 POV 8x

 

 

-stoffen

Lenke til kommentar

koblet disken som secondary slave, uten 1 40 gb og 2 brenner tilkoblet. da funket d utmerket.

 

Lot denne kablingen være, og koblet 1 40 gb på IDE2, og en brenner på vær av raid kanalene, så gikk det en smule tregt igjen... men ikke 5 min.... 1.5 ca....

 

Tror dette kanskje bunner ut i semi fizzen PSU.....

 

PCutstyr.no next?

 

YESS SIR!

 

-stoffen

 

Kjører nå:

AMD XP 1800 + @ XP2100+ (141 fsb)

512 MB

1x IBM Deskstar 40 GB

1x WD 120 GB 8MB Cache

1x Seagate Barracude 200GB 8 MB Cache

1x Plextor 24x10x40

1x Pioneer DVR 8x24x40

POV GF4 4680

300W PSU

 

-stoffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...