Gå til innhold

Film- og lydproduksjon


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen har noen bra linker til sider som viser til hvordan man lager spesial-effekter på profesjonell film?

 

Samtidig kunne det være bra om noen hadde link til hvordan lydproduksjon foregår, både i sammenheng med film og musikk ++

 

Hvis noen lurer, så er dette i sammenheng med en skoleoppgave..

 

Takk for evt. svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok ikke noe du lærer på en to tre det, det kan ta mange år å få det bra til ;)

Hehe, jada, jeg har ikke tenkt på å lære hvordan jeg lager profesjonelle spesial-effekter, men jeg trenger noe å vise til når jeg skal presentere en datamaskin som multimediaplattform i retning av film, og da må jeg komme innpå litt om spesial-effekter.. ;)

 

Det jeg er ute etter, er å finne ut hva disse proffene bruker, hvorfor og hvordan, på en meget generell måte. Har du noen innsyn, vennligst si i fra :)

Lenke til kommentar

Jobber selv med 3D film og går på Noroff Instiuttet 2. året på 3D film Produksjon. Vi bruker 3D Studio Max, men selv bruker jeg Alias Maya. Kan nabefale deg å begynne å lære Maya hvis du er interresert.

 

Sett deg ned og les tutorials og skaff studentverjonen fra www.alias.com

 

Sjekk ut disse sidene :

 

www.3dtotal.com

www.cgtalk.com

www.cgnetworks.com

www.storedyret.com <-- norsk

 

Det er ikke 3D software du lærer på noen dager eller uker. Det tar faktisk flere måneder og år å bli godt kjent fra scratch av.

 

Hold deg unna Bryce, Blender og Cinema 4D da du ikke kommer til å benytte de til andre formål enn personlige, alle store selskap bruker Alias Maya, Softimage XSI eller 3D Studio Max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...