Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg sitter her å vurderer å kvitte meg med P4 riggen min. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en basert på S939. Regner med at det blir ett Nforce3 å en 3500+.

 

Uansett, er det noen som har noen erfaringer med å overklokke disse S939 CPU'ene? Er 3500+ noe greit kjøp eller? Kjører en P4 på 3.9GHz nå, så jeg vil jo ha mer futt ut av det en den. Håper noen kan komme med noen erfaringer å tips til meg

 

- Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Jim... Jeg har akkurat kjøpt meg AMD 64 rigg selv.

Begynt å prøve meg frem med klokking nå og må si at den klokker ikke så bra enda. Men jeg har aldri drevet med klokking av AMD før heller da.

 

Kjøpte dette: MSI K8N Neo2-54G og AMD Athlon64 3500+

 

Håper på å få klokket denne til 3800 hastighet men har trøbbel med å få det stabilt.

 

Skal se om jeg finner en god guide på nettet om forskjellige instillinger og tips nå...

Skriver inn her hvis jeg finner noe bra.

Lenke til kommentar

Hvis du har en p4 3.9 så ville ikke jeg oppgradere..

Tror ikke du kommer til å merke noen stor forskjell.

Hvis det er bare pga overklokking så ville jeg gått for et socket 754 system, vet de er på vei ut men gud så herlig klokking :)

Om du bare vil ha mer pc kraft til å spille spill kjøp da et high end skjermkort.

Lenke til kommentar
Hvis du har en p4 3.9 så ville ikke jeg oppgradere..

Tror ikke du kommer til å merke noen stor forskjell.

Hvis det er bare pga overklokking så ville jeg gått for et socket 754 system, vet de er på vei ut men gud så herlig klokking :)

Om du bare vil ha mer pc kraft til å spille spill kjøp da et high end skjermkort.

Står ett 6800Ultra i, så tror ikke jeg trenger noe bedre skjermkort med det første. Har vært flere som anbefaler meg å kjøpe S754. Faen er ikke det på vei ut da? Er jo ikke noe kult å kjøpe det når det forsvinner. Det er jo noe av grunnen til at jeg kvitter meg med Intel Riggen min. Uansett, hvis jeg da skulle gå for S754, hvilket HK anbefaler du, å hvilken CPU? Må jo være noe som lar seg overklokke skikkelig isåfall :)

Lenke til kommentar

Skal du klokke så anbefaler jeg den nye DFI lan party kortene.

Har ikke sett noe mye på socket939. Men om du kjøper det så skal du jo oppgradere en gang senere uansett... og si meg... hvor mange overklokkere kjøper en ny cpu uten å kjøpe seg et nytt fett hovedkort...

 

Har selv en A64 3000+ som kjører på 2600mhz.

Msi k8n neo platinum (eller fsr som jeg har) er også gode kort.

Ser at du ikke har problemer med penger (ang speccsene du har nå) så jeg ville gått for DFI og en socket 754 cpu.

Om du skal ha nytt minne... kjøp ocz

Lenke til kommentar
Skal du klokke så anbefaler jeg den nye DFI lan party kortene.

Har ikke sett noe mye på socket939. Men om du kjøper det så skal du jo oppgradere en gang senere uansett... og si meg... hvor mange overklokkere kjøper en ny cpu uten å kjøpe seg et nytt fett hovedkort...

 

Har selv en A64 3000+ som kjører på 2600mhz.

Msi k8n neo platinum (eller fsr som jeg har) er også gode kort.

Ser at du ikke har problemer med penger (ang speccsene du har nå) så jeg ville gått for DFI og en socket 754 cpu.

Om du skal ha nytt minne... kjøp ocz

Hva slags kjøling kjøre du for å få så bra hastighet. Vapochill, som det står i signaturen din?

 

Kanskje jeg skulle teste det da. Har en 3000+ liggende med ett knekt bein på jobb. Bare å lodde det på igjen, så kan jo den være en fin dummy å teste med først :) Har OCZ Boosteren liggende her, å planen er å slenge i 1GB med OCZ3700EB.

 

Alternativ 1 er S939

 

Alternativ 2 er S754

 

Alernativ 3 må jo være å skaffe seg en Prommy å slenge på P4 min, å klokke den til helvete da :) Er jo nesten ikke noe dyrere det :)

 

Får se hva folk anbefaler her. Gøy å få litt feedback ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...