Gå til innhold

Logitech mx700 trådløs mus må lades mye?


rgla

Anbefalte innlegg

Halla.

Jeg har nettopp gått til innkjøp av ny mus og hopppet et hakk opp og satsa på en trådløs mus denne gang.

Jeg kjøpte en Logitech mx700. Denne kommer med oppladbare batterier og lade/docking-stasjon.

 

Musen fungerer veldig bra, men jeg er derimot litt missfornøyd med batteri-kapasiteten på musa.

etter 4 timers bruk uten lader begynner low battery lampa å blinke, enda den har stått på lading i hele natt.

 

Det jeg lurer på er om det er noen her som har samme mus og som kan fortelle meg om det er helt vanlig eller om jeg har fått en feilvare.

litt kjedelig når jeg driver å jobber en hel dag at jeg må drive å ladde opp musa hele tida.

 

mvh.

rgla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lader også min 1-2 ganger i uken, men alt kommer an på hvor mye den brukes, folk som har den musa, og bruker den hele dagen, må lagde den nesten daglig vil jeg tro, grunnen er at oppladbare batterier ikke har samme kapasitet som kjøpe batterier.

 

Så hvis du putter i ett par éngangs batterier, så vil disse holde mye lenger, emn husk å ikke lade dem.

 

Jeg mener også jeg har hørt at batterier må lades noen ganger før de når full kapasitet?

 

Men min funker bra nok den, har brukt den over 4 timer noen ganger og ikke trengt å lade den da.

Lenke til kommentar

ok, takk for hjelpa.

da venter jeg litt å ser om kapasiteten blir bedre iløpet av noen dager.

Men jeg lurer på om dere setter den i laderen når dere ikke bruker den?

for det står jo i guiden at man skal slenge den på lading når den ikke brukes,

men er det nødvendig da? mener å tro at batteriene blir dårligere hvis man små-lader den i hytt og gevær.

 

rgla

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at oppladbare batterier har dårligere kapasitet enn vanlige batterier. Di oppladbare bateriene greier å opprettholde et visst strømnivå og så helt mot slutten lades di ut. Vanlige batterier leverer gradvis mindre strøm hele veien og dermed så kan et 1/2 batteri ikke lenger drive et digitalkamera.

 

Når det gjelder mx700 så har jeg selv denne musa, har ikke opplevd det problemet som du står fram med, det er enten batteriene eller musa som har et problem, men ikke se bort ifra at batterikapasiteten blir bedre i løpet av uka så lenge du sørger for å lade den når den er helt tom. Kan også være en idè å ha siste programvare fra logitech.

 

Lader musa etter ca 8-12 timers bruk, ved intens gaming ca 7-8t.

Lenke til kommentar

Jeg lader min mx700 sånn ca hver 2-3 dag, den begynner tross alt å bli litt gammel, men bruker fremdeles originalbatteriene.

 

Men en ting jeg har lært er å IKKE sette den i docking når du ikke bruker den, IKKE sett den i dock når den begynner å blinke rødt, min blinket rødt i ca 48 timer før den døde.

 

Når batteriet begynner å bli dårlig så pass på å lad den helt ut før du setter den i dock.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke at oppladbare batterier har dårligere kapasitet enn vanlige batterier. Di oppladbare bateriene greier å opprettholde et visst strømnivå og så helt mot slutten lades di ut. Vanlige batterier leverer gradvis mindre strøm hele veien og dermed så kan et 1/2 batteri ikke lenger drive et digitalkamera.

 

Når det gjelder mx700 så har jeg selv denne musa, har ikke opplevd det problemet som du står fram med, det er enten batteriene eller musa som har et problem, men ikke se bort ifra at batterikapasiteten blir bedre i løpet av uka så lenge du sørger for å lade den når den er helt tom. Kan også være en idè å ha siste programvare fra logitech.

 

Lader musa etter ca 8-12 timers bruk, ved intens gaming ca 7-8t.

Hvordan i helv... skal drivere gjøre noe med batteri kapasiteten?

 

Ellers vil smålading drepe batteriene ganske fort, men hvis du vil ha oppladet mus når du trenger det så må du putte den i docking stasjonen når du ikke bruker den.

 

Selv setter jeg den der når jeg er ferdig å bruke den, og den har begynt å blinke rødt.

Lenke til kommentar

Siden sist har jeg kunn ladet opp musa når den har sluttet å virke, men andre ord når batteriet har blitt helt dødt.

Den sto på ladding i hele natt, og jeg tok den av etter jeg kom hjem fra skolen, og nå står den å blinker igjen.

Den har nå vært av laddern i ca 6 timer og kanskje halvparten av tida i moderat bruk. ikke no spilling eller noe.

 

Tror jeg skal ringe på butikken i mårra og fortelle de om problemet, så kanskje jeg får meg en ny mus eller noe. hva tror dere?

 

rgla

Lenke til kommentar

Jada, alle optiske gjør dette...

 

Har selv en MX700 og lader den en-to ganger i uka... Venter aldri på lyset, lader når jeg husker det.. Har aldri vært noe irriterende for meg (bortsett far de første gangene.. Tror jeg brukte den i en uke før det begynte å blinke første gangen!)

Ellers setter jeg den bare på om natta, når jeg synes det er en stund siden sist..

Lenke til kommentar

Jeg spiller også ganske mye opp til flere timer om dagen og jeg å lader min 1 til to ganger i uke eller når det trengs. bruker de samme batterien som fulgte med enda så jegsynes de er meget god de batteriene. men jeg lurer på er alle batterienesom følger med mx 700 like da ? mine kalles hvertfall Highpower 3YO og har 1800 mAh. kan jo være greit å vite om det er flere typer batterityper som blir levert med mx 700 men uansett håper du får orden på det, er jo kjipt å ha det problemet der da :cry:

 

lykke til da :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er de samme batteriene som jeg har.

De er blå ikkesant.

Tror jeg skal stikke innom butikken i mårra, er jo ikke no særlig og må drive å ladde opp musa hver dag hvis jeg jobber litt lenge.

Bra at jeg har mus på wacom tegnebrettet mitt da så jeg kan bruke det imens greia lader seg.

 

takk for hjelpa!

 

rgla

Lenke til kommentar
Det er de samme batteriene som jeg har.

De er blå ikkesant.

Tror jeg skal stikke innom butikken i mårra, er jo ikke no særlig og må drive å ladde opp musa hver dag hvis jeg jobber litt lenge.

Bra at jeg har mus på wacom tegnebrettet mitt da så jeg kan bruke det imens greia lader seg.

 

takk for hjelpa!

 

rgla

synes det er meget rart det der altså, så mye som jeg spiller og surfer og likevel ikke lader så mye hmm. ja det er helt klart noe rart med den mx'n din prøv ett par durrasell batterier da å se om de blir like fort tømt. kan være mx'n din sluker strøm :whistle:

 

men uansett jeg hadde byttet den :yes:

Lenke til kommentar

nå har jeg satt i nye duracell batterier og skal se hvor lenge det er til de blir tomme.

 

Da jeg tok ut batteriene så jeg at det står 1,5V nedi der du setter batteriene, noe som er vanlig spenning for AA batterier.

Men når jeg tok en nærmere titt på de oppladbare batteriene som fulgte med, så ser jeg at der står 1,2V 1700mAh.

 

Kan det at spenningen bare er 1,5 volt ha noe med at jeg må lade opp i hytt og pine?

 

Er batteriene deres også 1,2 V?

 

Rgla

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...