Jump to content
Sign in to follow this  
TeddyErt

trådløst nettverk faller ut

Recommended Posts

jeg har compal cl56, og vil bruke trådløst nett hjemme. Jeg finner nettverket og får koblet på, men så faller jeg ut nesten med en gang igjen. Jeg har også en d-link 614+ router som jeg har oppgradert firmware på for en stund siden. Tror dere det vil hjelpe å opgradere firmwaren igjen, eller er det noen instillinger eller lignende?

Har samme problemer her hjemme. Har også den samme routeren. Det som er rart er at noen ganger så slår plutselig den stasjonære pcen som står nede i stuen seg på. Den er koblet direkte til routeren via kabel. Og når den slår seg på så mister vi all forbindelse. Bruker Intel PROset for å koble på med min laptop. Har disablet wireless zero configuration, men mister fortsatt forbindelsen noen ganger. Mange mener at å disable den virker. Har også prøvd å koble opp med windows xp, men det samme skjer.

TeddyErt: Prøv å slå av Wireless Zero Configuration. Control-panel -> Admin Tools -> Services. Det hjalp for meg.

Se også http://www.wired.com/news/print/0,1294,63705,00.html

BF

Leste et sted at hvis man bruker windows xp til å logge på nett så burde Wireless Zero Configuration på. Men hvis man bruker Intel PROset så bør man slå av Wireless Zero Configuration.

Bruker du windows xp til å koble på?

Noe som bør gjøres med Intel kortet mot Texas Instruments trådløse baser (som DI-614+) er å gå inn i intel proset og deaktivere strømstyringen.

deaktivere? vil det si at den skal stå på auto eller manuell?

grrr, har forsøkt å endre på diverse ting i den strøm innstillingen. Jeg aner ikke hva som er feil. oen ganger finner jeg nettverket og kan være koblet på i kanskje 5 minutter. Andre ganger finner jeg ikke routeren engang.

Edited by TeddyErt

jeg har nå prøvd å oppgradere firmware og det hjalp masse. Det eneste som er litt rart er at jeg får dårligere signal hvis jeg sitter på pulten rett nedenfor der routeren er enn om jeg går i 2.etasje.

Noen som har peil på hvorfor dette skjer, evnt noen tips på hvordan jeg kan gjøre noe med det?

deaktivere? vil det si at den skal stå på auto eller manuell?

grrr, har forsøkt å endre på diverse ting i den strøm innstillingen. Jeg aner ikke hva som er feil. oen ganger finner jeg nettverket og kan være koblet på i kanskje 5 minutter. Andre ganger finner jeg ikke routeren engang.

Jeg har den på manuell og på full styrke.

Hvor fant du firmware til routeren?

idag så er nettet lke håpløst igjen. Rett etter jeg oppgraderte fungerte det mye bedre, men nå detter jeg ut av nettet innen 5 sekunder. Aner ikke hva mer jeg kan gjøre...

Tar vanligvis flere minutter før jeg detter ut. Når det skjer så er jeg uten internett i flere minutter før det funker igjen. Noen ganger så må jeg reboote routeren for at ting skal virke igjen. Det som er rart er at når jeg mister nett så står det på statusen at signalet er helt perfekt.