Gå til innhold

Hvorfor nesten ingen widescreen LCD?


AzureCloud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-snipp-

 

men i HDTV sammenheng er det 1080i og ikke 1080P som er standard

 

-snipp-

Spiller jo ingen rolle om det er 1080i eller 1080p, eller om 1080p er en standard som microsoft har tvunget på bransjen eller ikke. 1080i kommer å forsvinne etterhvert som alle skjermer blir progressive. Hva som er best av 720p og 1080i krangler de lerde fortsatt om, men hva som vinner av 1080i og 1080p burde være lett å bli enige om.

Nok om det...

 

For skjermen sin del spiller det jo ingen rolle om det er i eller p siden det er datamskinen som tar seg av deinterlacingen.

 

De fleste 16:9 skjermer/tv'er (du som trakk in HDTV (16:9) i diskusjonen) som har 1:1 pixel ratioer jo 1366 x 768 (istedet for 1280x720) for at man skal kunne vise et 1024x768 bilde uten å skalere det.

 

Et bra alternativ til en litt større skjerm er jo to 17" på 1280x1024 ved siden av hverandre, 2560x1024 er ikke en dårlig oppløsning ;) Dette må jo utrolig nok (til den prisen) kunne kalles fattigmans hi-res widescreen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

14000 ja ok da kjøper jeg den. Tror dere den er bra da. ?? Står mye bra om den på SIBA ihvertfall og testen til Dinside.no vakke dårlig den heller. :)

 

Vet ikke om jeg kommer til å bruke den som pc skjerm da jeg også skal kjøpe VIEW SONIC 19 tommer skjerm til 5000 og den skal visst være bra.

 

Så det blir nok en ren tv med dvdspiller på rommet mitt. :)

Lenke til kommentar
14000 ja ok da kjøper jeg den. Tror dere den er bra da. ?? Står mye bra om den på SIBA ihvertfall og testen til Dinside.no vakke dårlig den heller. :)

 

Vet ikke om jeg kommer til å bruke den som pc skjerm da jeg også skal kjøpe VIEW SONIC 19 tommer skjerm til 5000 og den skal visst være bra.

 

Så det blir nok en ren tv med dvdspiller på rommet mitt. :)

Da ville jeg kanskje heller kjøpt et TV-kort i PC'en og en litt større PC-skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...