Gå til innhold

Tulle med LCD-skjermen på printere


Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd dette? Jeg kom over en pussig post på et annet forum der vedkommende hadde fått LCD skjermen på printerene på jobben til å vise bare "FEED ME" og annet tull...

 

Jeg fant en oppskrift på dette, men har ikke noen printer selv som jeg kan teste det på.

 

"It seems to work on any PCL compliant printer. I got it to work on a Lexmark, as well as an HP4/HP4xxx.

 

 

code:--------------------------------------------------------------------------------

[ESC]%-12345X@PJL JOB

@PJL RDYMSG DISPLAY="FEED ME"

@PJL EOJ

[ESC]%-12345X

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Replace [ESC] with char 27 (ESC). In DOS EDIT, that would be "Ctrl-P" "CTRL [". (notepad seems to have some issues with escape characters). Once saved, Echo that bad boy straight to whatever printer you want to muck around with. For those members of the audience who are unfamiliar with command line crap like this, you would type in:

 

TYPE FEEDME.TXT >LPT1 (would I need a colon at the end? I rarely have local printers anymore)

 

or

 

TYPE FEEDME.TXT >\\server\printqueue"

 

 

Er det noen som kan teste dette å se om det funker? Hadde vært en bra skole-spøk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...