Gå til innhold

Hvilken LCD-skal jeg velge?


Zamboo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Siden CRT'en er i ferd med å ta kvelden, er jeg på jakt etter en 19" LCD til maks 5500,-. Den skal brukes hovedsakelig til bildebehandling og fargegjenngivelse, fargedybde og kontrast er derfor viktig. Pivot er også å foretrekke. Klarer ikke helt å få oversikten i jungelen av skjermer, men lurer litt på BenQs FP992 og FP937. Leste testen av SyncMaster 910T , men den hadde litt blasse farger.

 

 

Kan også gå for en bra 17" hvis det er sånn at bildestørrelsen ikke er så velidg forskjellig fra en 19"CRT.

 

Trenger tips.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les LCD-testen, og velg selv! Ingen som vet bedre enn deg selv hva som er ditt behov og prisnivå.

 

edit: Uansett er ikke lcd særlig egnet til dette formålet i forhold til crt.

Synes jeg skrev ganske klart hva som er mine behov og prisnivå jeg. LCD-testen er vel ikke akkurat ny. Har vel kommet mye nytt siden.

Lenke til kommentar

Hvis du driver med bildebehandling og sådan som du beskriver er det uaktuelt med en 17". Og jeg må si meg enig i de siste svarene her at Eizo er noe av hvis ikke det aller beste på markedet. Jeg har en Eizo selv (se profil) og den eneste skjermen jeg noensinne har sett som kunne måle seg var en NEC.

 

Og 19" lcd er 19" synlig flate.

 

Hvis du allikevel vurderer 17" så prøv å få grave opp en Samsung Syncmaster 173T. En kompis har den og den imponerer kraftig! Styr unna 710T. Jeg prøvde den før jeg kjøpte Eizo og ble skuffet. Blasse farger og sterkt baklys i 3 av hjørnene. Eizo er en helt annen klasse...en klasse for seg selv! De har også mye strengere krav til døde pixler og har 5 års garanti!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...