Gå til innhold

Skal bestille prosessor nå - hjelp


TomTom01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøre noe spill og noe "office" applikasjoner. Fordelen med P4'n er at den er på lager der jeg skal hente den ut. Går for powercolor 9800 pro og ett eller annet hovedkort som passer samt 512 mb ram. Har ikke tenkt å klokke&herje for å pushe ytelse. Kjører AMD athlon 1,4 nå og skal oppgradere "kassa" mi. Fått lov av madamen :woot:

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har holdt på med dette.. men 3.2 sier og kjører 3.8... er den boxed eller har du fiksa vifta selv? Skaffer 3.0'n til 1640,- inkl. mva :yes:...en annen sak jeg kom på. Kjørte CivIII på 1.13 Pentium, gikk betraktelig fortere enn på AMD 1,4. Noen som har erfaring med at Intel funker bedre på applikasjoner fremfor AMDs?

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

MSI 865PE NEO2-V Hovedkort S478/800mhz I865PE,SATA, ATX, LAN, Dual DDR400

MSI 865PE NEO2-V Hovedkort S478/800mhz I865PE,SATA, ATX, LAN, Dual DDR400

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB

Ca. 4700 + frakt inkl. mva.

Høres ålreit ut eller? :hmm:

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Socket T'n som satt opp ovenfor kommer på 5100. Vet du noe om socket T ytelse kontra Prescott?.... raskere maskin? Sikkert også litt greiere å oppgradere om bytte prosessor neste år. Eneste som er kjipt på dette alt. er nesten 14 dager leveringstid.. :realmad:

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Bare å komme med innspill folkens! Alle betraktninger mottas med takk. Budsjettet ligger i alle fall rundt kr. 5000,- med 512 ram og et powercolor radeon 9800 128 mb kort i tillegg. Kjøper til innpriser (ca. 10% under komplett.no).

Poenget er å få best mulig løsning nå og kanskje et år frem. Oppgraderingsmulighetene ligger jo der både for AMD 64 og Socket 775.

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar
Bare å komme med innspill folkens! Alle betraktninger mottas med takk. Budsjettet ligger i alle fall rundt kr. 5000,- med 512 ram og et powercolor radeon 9800 128 mb kort i tillegg. Kjøper til innpriser (ca. 10% under komplett.no).

Poenget er å få best mulig løsning nå og kanskje et år frem. Oppgraderingsmulighetene ligger jo der både for AMD 64 og Socket 775.

Hva skal du bruke PCen til da?

Lenke til kommentar
Bare å komme med innspill folkens! Alle betraktninger mottas med takk. Budsjettet ligger i alle fall rundt kr. 5000,- med 512 ram og et powercolor radeon 9800 128 mb kort i tillegg. Kjøper til innpriser (ca. 10% under komplett.no).

Poenget er å få best mulig løsning nå og kanskje et år frem. Oppgraderingsmulighetene ligger jo der både for AMD 64 og Socket 775.

Hva skal du bruke PCen til da?

Skal brukes til litt spill og litt web... sikkert helt "vanlig" bruk, men har ikke lyst til å gå for det billigste heller. Kjører RPG og noe FPS'er, men om det koster et par hundrelapper ekstra så betaler jeg heller det for å slippe dårlig resultat NÅR jeg først skal spille litt, men gidder ikke bruke penger på X800/6800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...