Gå til innhold

Overklokking av CPU...

stakkarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er ikke jeg den mest erfarne overklokkeren her på forumet, men etter det andre forumbrukere her har skrevet vil jeg tro at du kan få den opp i minimum 2000 Mhz.

Skrevet

kan gå opp til langt over 60c før CPU tar skade, men jeg ville ikke anbefalt det.. hehe..

Men hva er hastigheten på minnet ditt, hvis ikke minnet ditt klarer og kjøre synkront med CPU når du overklokker, så er det ikke noe vits..!

Skrevet

husker en gang jeg og spurte om ca hvor mye jeg kunne klokke, men fikk som svar, som jeg skal svare deg med... eller no sånt!

det er ingen fasitsvar, og det eneste du kan gjøre er å prøve deg fram, det forskjell fra CPU til CPU og hvis du har kjøpt den nylig så er nok multipliern låst! og da er klokkegenskapene dine allerede redusert, men det kommer også ann på hvilket HK du har!

Skrevet
husker en gang jeg og spurte om ca hvor mye jeg kunne klokke, men fikk som svar, som jeg skal svare deg med... eller no sånt!

det er ingen fasitsvar, og det eneste du kan gjøre er å prøve deg fram, det forskjell fra CPU til CPU og hvis du har kjøpt den nylig så er nok multipliern låst! og da er klokkegenskapene dine allerede redusert, men det kommer også ann på hvilket HK du har!

:yes:

Skrevet

Da vil det sannsynligvis ikke bli HK som stopper deg.. Bare å prøve seg fram med 2-3 økning på FSB hver gang og sjekke temp med for eksempel motherboard monitor 5 el. Bør sjekke temp med full CPU load, f.eks. prime 95. Jo bedre kjøling, desto bedre klokk. Du vil trenge litt overvolting etter hvert..

Kan nevne at jeg selv var "uheldig" med min 2500+, kom knapt over 2k stabilt. (tror det var FSB 189)

Det virker som det er forholdsvis vanlig at folk får klokket den til i hvert fall 3200+ (FSB 200 * 11)

Over 60 - 65 grader kan det begynne å bli ustabilt , men det er ingen garanti for dette.

Skrevet

Bare som info:

Jeg hadde et gudbenådet nf7-s v2 som gjorde 242mhz fsb (med corsair pc4000 minne, høye timinger dog) med en xp2500+. 100% stabilt var det ikke, men det funket. (238mhz var stabilt, og jeg kjørte cpu på 10x238)

Prosessoren klarte dog ikke mere enn 2.38Ghz (bra, men ikke superbra) på luftkjøling.

DrE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...