Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL. De gir seg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, telenor har klart og lure inn "storforbrukerne" i ordlista si... "storforbrukerne" er normalforbrukerne mener jeg, de har faktisk betalt for det de bruker - men telenor har tabbet seg ut og overbelastet nettet sitt og prøver og slenge skylden for det over på "storbrukerne"... fy sier jeg.

Lenke til kommentar

det høres ut som at Telenor vil tilby begge løsninger (?) M.a.o. høres det ut som et kompromiss?? Vær obs på at Telenors oppfatning av "valgfrihet" kan bety dyrere prising på ubegrenset nedlastning enn det er i dag. Ikke slipp jubelen løs for tidlig :roll:

 

[ Denne Melding var redigert av: Zardoz på 2002-05-07 18:21 ]

Lenke til kommentar

Telenors såkalte " Valgfrihet" så har du i praksis like mange valg som du hadde i gamle Sovjetunionen

 

Men to valg har du

 

1. Telenors ene alternativ

2. Telenors andre alternativ

3. Velg en annen leverandør

 

Ettersom man er fornuftig så går man selvsagt for løsning nr 3

 

" Alle gode ting er tre"

 

Telenor = Kynisk Fascist Firma

 

Telenor kan sammenlignes med en sportsbil som skal ha en toppfart på 300 km/t, men som i realiteten kun klarer 200 km/t

 

Har man kjøpt en adsl tjeneste med fastpris 24 timer 365 dager i året med en båndbredde på f.eks 1024 Kbps så skal linje tåle at du bruke 1024 kbps hele døgnet hele året

 

Noe annet er ansvarsfraskrivelse fra Telenors side

 

LOL og atter LOL

 

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-05-07 19:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 20:15, chma skrev:

Telenor har ikke gitt seg!, bare delvis, de kommer jo til å ha en annen pris for oss som er på nett og


 

Helt enig.

At Telenor nå kommer til å kjøre to prismodeller er jo _akkurat_ det de har planlagt å gjøre hele tiden! Selv om de kommer til å tilby et abb. med fri bruk, så må folk regne å betale flesk for det. Og siden de ikke har planer om å forandre prisene på bedriftskunder (yeah, right!), så vil selvfølgelig prisøkningen for privatkunder med fastpris bli større.

Lenke til kommentar

---------------------------------

chma

Glad jeg har Nextgentel jeg...

----------------------------------

 

Tror heller ikke vi NGT brukere skal juble for tidlig ..Kan fort sette seg fast i halsen..

 

NGT har tidligere uttalt at de regner med høyere pris på bredbånd...Selv om de sier at de ikke har intensjon å gjøre som Stalin Tormod...

 

Det er forretningstaktikk...Om T Stalin gjør som han sier, tror jeg mange av hans kunder vil flykte og søke asyl hos NGT..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 18:16, El_PoLLa skrev:

hmm, telenor har klart og lure inn "storforbrukerne" i ordlista si... "storforbrukerne" er normalforbrukerne mener jeg, de har faktisk betalt for det de bruker - men telenor har tabbet seg ut og overbelastet nettet sitt og prøver og slenge skylden for det over på "storbrukerne"... fy sier jeg.


 

helt forbanna sant!

Lenke til kommentar

Tror ikke telenor gir seg så lett. Denne pressemeldingen ligger på børsen.

 

_________________________________________________

Innkommet 07.05.02 16:39

TEL:VIL OPPRETTH. EKSISTERENDE ADSL-PRISING I BEDRIFTSMARKEDET

 

Oslo (TDN Finans): Telenor presiserer at selskapet vil opprettholde den

eksisterende ADSL prismodellen i bedriftsmarkedet, samt at det heller ikke

er aktuelt å endre betingelsene for kunder med avtale om bindingstid.

 

Det opplyser selskapet i en pressemelding tirsdag.

 

"Som offentliggjort under Telenors presentasjon av resultater for første

kvartal 2002, vurderes det å differensiere prisene. Kunder med lavt forbruk

vil kunne oppleve at prisene på ADSL går med, mens storforbrukerne må

forvente å betale mer. Vi synes dette er en mer rettferdig prismodell, der

forbrukerne selv vil kunne bestemme hvilket abonnement de skal gå inn på,"

sier administrerende direktør Stig Eide Sivertsen i Telenor Plus i en

kommentar.

--

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner at vi allerede betaler forskjellig etter hastighet. Noe som også går på hvor mye det er mulig og ta ned.

Som jeg ser det så har Telenor allerede satt en pris på dette med forbruk. Da kan de ikke komme med tilleggs avgift for det samme..

Skal de gjøre dette så må alle får max hastighet da.

 

 

Julle

_________________________________

SSDD - same shit, different day

Lenke til kommentar

Dagens priser :

 

Telenor, 386/128 (tror jeg det var?) : 450,-

Nextgentel 628/386 : 398,-

 

Forskjellen er ganske stor her og nå setter Telenor snart opp prisene, og da blir forskjellen ENDA større. NGT vil kanskje sette opp prisene de også, men jeg tror det kommer mye senere enn Telenors prisoppgang, for de skjønner nok nå hvor mange nye kunder de får på grunn av Telenors dårlige og lite gjennomtenkte ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...