Gå til innhold

Php-Nuke, Post-Nuke osv.


Gjest Slettet-df17e

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e

Hva syntes dere om de "ferdige" sidene folk laster ned og nesten instalerer på webservern sin?

 

Dette er noe jeg ikke kan fordra!

Hva er vitsen med og lage seg en "hjemmeside" når man ikke gjør noe selv uten om og skifte theams og poste nyheter!

 

Og så har du da dem som klarer og fjærne copyrighten og da legger på sin egen og later som dem er såååå flinke!!

 

Tror nesten php-nuke og alt det der tar over webdesignere'n jobb en dag :thumbdown:

 

Håper ikke jeg har posta feil og driti meg ut på hva man skal snakke om her..

 

Fikk bare litt lyst til og høre hva andre mener om dette :roll:

 

 

Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I grunn er det jo ikke noe å hakke på noen for, bare fordi de ikke kan eller har tid til å gjøre det bedre. Dersom man rask ønsker å sette opp en liten side der man har et ferdiglaget innloggingssystem, med nyhetsposting og div, er det jo ypperlig til sitt bruk.

 

Og så har du da dem som klarer og fjærne copyrighten og da legger på sin egen og later som dem er såååå flinke!!

Det er vel heller dem som ødelegger for denne bransjen en dag.

 

-----------

 

Når det er sagt, en lærer ingenting av å laste ned en template og bruke denne, samt at koden i de fleste nuke-templates er en tabellsuppe uten like.

 

Synes ikke vi skal rakke ned på dem som bruker templates og faktisk "innrømmer" det, det gjør i alle fall ikke jeg.

Lenke til kommentar

Ferdige CMS systemer kan være veldig tidsbesparende.

 

De sidene jeg lagde før, var fra scratch i html (hvor jeg mekka alt selv), og gikk greit siden det ikke var noe spesielt store sider (og ikke hadde noe forum, innnlogging eller noe dilldall).

 

Nå derimot, har jeg 4 større sider (på sikt skal de forhåpentligvis bli større, kommersielle spillsider), og jeg har ikke tid eller ork til å sette meg ned og kode/designe dette. Så jeg bruker PHP-Nuke med themes lagd av en av de desidert beste themedesignerene for Nuke; Shedrock fra Lorkan Themes. På den måten kan jeg konsentrere meg om innholdet og driften, som er alfa og omega for meg...ikke at jeg på død og live har lagd det selv eller at det er noe fancy greier.

 

Så, CMS'er er og blir ett gode i mine øyne - uansett om det er ett av de utallige ferdiglagde (PHP-Nuke, Xoops, E107, LDU, CPG-Nuke, Postnuke...need I go on?) eller om det er ett du har lagd selv!

 

(Tilslutt så porta jeg faktisk over "hjemmesiden" min til ett CMS også...propellku går nå på LDU)

 

 

Tilslutt; de som er så teite at de fjerner alle copyright notiser på både CMS og themes er en gjeng med ******! (men vær oppmerksom på at noe kan være kjøpt og betalt...mange CMS'er kan du betale en sum og fjerne den, samme med kjøpte themes....eller at det er noe de faktisk har lagd selv.)

 

Men til rent hjemmeside bruk er kanskje ikke CMS'er det helt store... jeg gjorde det for enkelthetens skyld... :blush:

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg er enig med deg. Synes du er litt snever i ditt syn på hva en "hjemmeside" er.

 

Mye av poenget med en "hjemmeside" er jo innholdet. Hvis phpNuke e.l er et verktøy som dekker ditt behov for å få formidlet innholdet på en god måte ser jeg ingen grunn til å nødvendigvis bruke masse tid på å lage et slikt system selv.

 

Selv har jeg drevet med webutvikling i flere år, men vurderer å bruke et slikt ferdigsystem på noen prosjekter jeg har i tankene. Dette fordi jeg rett og slett ikke har tid til å lage noe selv + at det dekker de behovene jeg har.

 

Hvis poenget ditt derimot er å lage en side som viser hvor god du er til å designe, kode, osv så kan jeg forstå deg. Min oppfatning er at slike sider finnes det nok av, men det er jo nyttig for eventuelt å lære seg selv å designe/kode.

 

Det som selvfølgelig er negativ med slike "ferdigsider" som phpNuke osv er når man ønsker ny funksjonalitet eller layout. Dette er ofte ikke helt trivielt.

 

Når det gjelder copyright er jeg enig i at det er utrolig dårlig å fjerne denne.

Lenke til kommentar
Hvis poenget ditt derimot er å lage en side som viser hvor god du er til å designe, kode, osv så kan jeg forstå deg. Min oppfatning er at slike sider finnes det nok av, men det er jo nyttig for eventuelt å lære seg selv å designe/kode.

Regner med at du da mener slike sider som ikke har noe særlig innhold.

Da er jeg enig, men mener at det heller er for mange sider som bruker f.eks php-nuke themes som du kjenner igjen med en gang, uansett hva som er på siden.

 

Jeg syns det er for sider som skiller seg ut og som har godt innhold.

Lenke til kommentar

Veldig uenig med trådstarter.

Problemet med php-nuke og andre cms er at de er så grusomt enkelt å hacke.

Folk søker jo bare på "php-nuke" på google, hacker siden, og fortsetter til neste php-nuke baserte side på google.

Dette fører igjen til at brukere vil, enten betale for ett bedre og sikerer cms, eller ha griseflaks, og få noen andre til å gjøre det. Designene er som regel rimelig tragiske, samme layout over alt liksom.

 

en bedrift med respekt for seg selv, vil aldri i verden velge php-nuke.

Dessuten så bryter de med de forskjellige cmsene sine policyer når de fjerner copyright saken.

 

En ting til jeg kan se på, er vel at de gratis-ferdige-cmsene vil aldri bli så gode at de passer til alle verdens sider.

Dette krever at folka bak siden kan litt php og html, noe bedrifter og andre sjeldent har. Og uansett av hva du skal ha her, om du ikke finner addons som passer akkurat til det du skal ha, så koster det penger (i de fleste tilfeller), noe som fører til at vi som holder på med dette har råd til å fortsette hobbyen/jobben vår.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...