Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel-TV til PC - Trenger jeg STC ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har internett via kabel-TV leverandøren. Tenkte nå å kjøpe en TV-adapter så jeg får tilgang til TV-kanalene også på PC'en. I stuen (der hvor TV'en er) har jeg en Set Top Computer (STC) for å motta de digitale TV-signalene. Er det noen som vet om jeg også må ha en STC tilkoblet PC'en for å få tilgang til de digitale TV-signalene på PC'en eller er det tilstrekkelig med TV-adapteren ? Hvilken TV-adaptor anbefales ?

Jeg mister vel en del funksjonalitet uten STC'en skulle jeg tro. Som f.eks. EPG. (?)

 

Vet ikke helt om dette er riktig forumkategori, men jeg fant ingen andre som passet.

 

BF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok avhengig av den STC boksen. Finnes ingen PC kort som kan ta de digitale signalene direkte. Det er ikke bare snakk om et kort som kan ta signalet, kabelselskapet må ha full kontroll på hvilket utstyr som brukes.

Signalet fra STC kan du antagelig ta inn på et skjermkort med video-in, du trenger ikke TV kort.

Lenke til kommentar

Takk for svar !

 

Ikke helt bra at jeg trenger en STC til. Koster 150 kr/mnd. Blir vel til at jeg plugger kabelen rett inn på PC'en uten STC...da får jeg hvertfall de analoge signalene.

 

På den annen side - når jeg leser http://www.ati.com/products/tvwonderusb20/index.html så står det at den også viser digital-TV. Skjønner ikke dette helt....er det slik at det KUN er den STC'en som jeg får fra kabel-TV leverandøren som kan "kode" de digitale TV-signalene ? Noen som kan klargøre dette for meg ?

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

BF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...