Gå til innhold

TV Kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Folo skrev (2002-05-07 14:47):

jeg har et Pinnacle Systems Studio PCTV kort, og så har jeg sett runt omkring at det finnes decoder software til andre tvkort, men har ikke funnet noe til mitt, er det noen som vet om noe?



 

Pinnacle sine sider er håpløse å surfe på. Jeg fikk ikke kortet mitt til å virke med medfølgende programvare, men etter å ha søkt på nettet fant jeg en link til pinnacle sine sider med en oppdatert varsjon av softwaren til rave kortet og dette funket. Nå finner jeg ikke fram igjenn, men hvis du ikke finner noe kan jeg sende deg det hvis du vil (ganske stor)

Lenke til kommentar

Her gutten min ;P

 

Det gjelder å lete på de riktige plassene, pinnaclesys.de for eksempel :wink:

For windows install: ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/p..._webinstall.exe

For liste over alle driverene tilgjengelig(også linux;)):

http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp...RAVE&page_id=62

 

PCTV kortet duger faktisk når man bruke composite eller svideo input fra digital kilde :smile:

Sjekk http://sw.it.no/~prazor/vidrips/down/Quali...5bPrazor%5d.zip for en quality sample av en liten kjekk rip jeg gjorde. Gi meg en mail om noen vil ha flere ripper :smile: (musikkvideo ripper), og request gjerne programmer dere vil ha rippet.

Lenke til kommentar

nå er jeg kjempeskuffet. Når jeg først installerte kortet mitt fikk jeg det ikke funke med de driverene som fulgte med på cd så jeg lasta ned Rave5.01 programvaren og installerte. Denne funker, men siden rave kortet har mindere features enn Studio PCTV blir endel ting "gråa ut", bland annet time-shifting funktionen. Dette er jo kjipt siden jeg har betalt ekstra penger for å få med dette. Så idag lasta jeg ned 4.02a versjonen som skal være til dette kortet, men denne softwaren har jo ingen features. Ikke engang timer på VCR (for å stille inn automatisk opptak).

 

Er det noen som har PCTV kort og som har fått det til å funke med alt; timer, time-shift, opptak i VCD/DVD-format o.s.v. ?

 

Enhver hjelp er fint for nå begynner jeg å bli frustrert.

Lenke til kommentar

Quote:


Prazor skrev (2002-05-07 22:36):

Hm...


Ikke bruk studio shizet til å rippe med. Ripp med virtualdub.
har en del guider. Men auto-opptak saken kan du bare glemme, om du ikke får lånt/kopiert av noen andre :smile: Si ifra om du får det...


 

har kikka på de guidene, men hele poenget med den boxen jeg setter opp her er å lage en "videomaksin" og den vil ikke være verdt dritt uten å kunne ha en timer på den.

 

Hva mener du med lånt/kopiert av andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...