Gå til innhold

Ny kjøling på 9800PRO


PoWit

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9800Pro der jeg synes at vifta bråker for mye, så jeg ser etter alternativer.

 

Kan jeg sette på en ny og mer stille vifte? hvor mange m3 trengs da?

 

Eller hvilke andre typer kjølere takler kortet mitt når jeg ikke har noen vifter i kabinettet, bare psuen som blåser lufta ut.

 

Har noen erfaring eller vet noe om lydnivået på disse? :

VGA silencer

Zalman

Polar freezer

Aero

 

Takker for alle slags svar! :D

 

edit: Sapphire 9800 PRO

Endret av PoWit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 kabinett vifter som står på laveste mulige hastighet, så de bråker så og si ingenting. Denne kjøleløsningen krever vel litt luftflyt i kabinettet tror jeg, men har nå klokka kortet ganske mye uten at det har vært noen problemer.

 

Temperaturen på kortet vet jeg ikke.

 

Eneste Asus PC probe forteller meg er at Motherboard temp. er på 37 grader, og CPU er 34 grader.

Lenke til kommentar

Har en Arctic Cooler VGA Silencer på mitt Hercules AIW 9800 SE og den funker utmerket, men den eneste 'drawbacken' er at den ikke 'passer' 100% med den standard utgangen som var levert med Arctic sin løsning, så den måtte tilpasses på en annen måte. Hvis du har et Hercules skjermkort, så burde du tenke på noe nnet enn Arctic Cooler, selv om den er meget bra.

Lenke til kommentar

Den mest effektive kjøleren er nok VGA Silencer'n og vil nok gi en god del lavere temp enn de andre kjølerene, har hørt at denne skal være svært stille selv for de som har sensitive ører...

 

De vifteløse heatpipe-kjølerene er jo selvsagt stillest, men kan lett bli ganske varme hvis det er dårlig luftflyt i kabbiset...

 

En annen ting er at de tar mye plass og gir fra seg mye "unødvendig" varme inni kabinettet i motsetning til VGA Silencer'n som dytter den varme lufta ut av kabbiset med en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...