Gå til innhold

hvorfor blafrer skjærmen da jeg får mld?

SmileHappy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vell jeg har altid lurt hvorfor skjærmen blafrer da jeg får melding fra mobilen.. jeg har altid prøvd og ikke legge mobilen så nært skjærmen, i tilfelle jeg ødelegger noe :blush: . men jeg vet jo ikke om det er skadelig for skjærmen har jo hørt rykter fra en kompis om en skjærm, den skulle vist ha blit ødelagt da kompisen min fikk mld. det vart et grønt strek på skjærmen sier han. har jo aldri sett skjærmen men er jo skummelt. plutselig skjær det meg :cry:

ganske enkle spørsmål:

*kan det vere skadelig ?.

*hvorfor blafrer den ?.

Endret av SmileHappy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

den blafrer jo naturligvis fordi det går signaler gjennom skjermen din. Dette er neppe skadelig, har i hvertfall aldri vært borti noen som har fått ødelagt skjerm pga dette.

og så er jeg bare nødt til å spørre om topic: "...skjærmen da jeg får mld?" <- er det KUN for å provosere at du skriver sånn, eller vet du bare ikke bedre? :nei:

Skrevet
og så er jeg bare nødt til å spørre om topic: "...skjærmen da jeg får mld?" <- er det KUN for å provosere at du skriver sånn, eller vet du bare ikke bedre?

Hva med å la være å spørre, og heller lese retningslinjene:

Prøv å unngå SMS-språk, sjekk etter skrivefeil og grammatiske feil før du 
poster. Om du poster meldinger med feil i, så kan du gå inn og redigere disse 
i etterkant. Men, husk alltid at det finnes mennesker som har lese- og 
skrivevansker. En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske 
feil. Om spørsmålet er dårlig formulert, spør du fint om posteren kunne være 
så snill å omformulere spørsmålet.

Men ta det med ro, det er ingen fare, har alltid hatt mobilen rett under skjermen, og den funker enda, etter 6 år ;)

Skrevet

Husker jeg leste på ett forum engang. Det var en som var bekymret fordi skjermbildet ble påvirket når han fikk melding eller mottok telefoner.

Svaret var noe sånt som:

Solution: Move phone away from display.

Syns den var ganske bra.. :p

Skrevet

haha oki :D.. seff jeg lurte jo på da, hvemvet liksom jeg får da lov og lure mener jeg selv da :D. og finns det noen bedre plass en forumet og spørre :D.

huff sorry for sms språk da :blush:

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke det helt detaljene bak hva som forårsaker "blafringen", men monitoren er basert på magnetisme. Bilderøret skyter ut elektroner som "siktes" inn med et magnetfelt. Når du mottar eller sender meldinger så er radiosignalene så mye sterkere enn normalt at det kan påvirke magnetfeltet i monitoren, og dermed banen som elektronene tar. Når da disse elektronene havnet på feil plass, så blir det også feil bilde på skjermen.

Jeg er rimelig sikker på at det ikke vil skade skjermen din. Effekten er bare midlertidig, og jeg har ikke hørt om noen som har skadet en skjerm på denne måten (da må du i såfall bruke et mye sterkere magnetfelt).

Det er sikkert noen andre som kan gi et mer detaljert innblikk i det tekniske bak dette, men jeg er rimelig siker på at du ikke vil skade skjermen din.

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet

Signalene i mobilen er basert på elektromagnetisk stråling. Når den får melding så vil den elektromagnetiske strålingen forsyve elektronstrålene inne i bilderøret og bilde vil blafre i takt med mobilsignalene.. Det er ikke fare for å ødelegge skjermen p.g.a det.. Skulle bilde forbli diffust eller ha fargeforvrengning etter å bli utsatt for mobilstråling så er det som regel bare å degausse skjermen så er den i orden igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...