ShellGhost Skrevet 4. september 2004 Rapporter Del Skrevet 4. september 2004 Når jeg spiller BF:V, så lagger det ganske heftig til tider, men jeg kan ha en FPS på mellom 30 og 100, selv når det lagger. Det står noe annet der derimot, MSF, som er ganske lav. Kan det ha noe med saken å gjøre? Hva er MSF? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. september 2004 Rapporter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hva er MSF? MSF is milliseconds per frame, essentially 1000/FPS Det andre: vetikke =) Endret 4. september 2004 av Croyfer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. september 2004 Rapporter Del Skrevet 5. september 2004 hakker det, eller lagger det? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 5. september 2004 Rapporter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Les om LAG her: http://www.planetbattlefield.com/features/newbie/ People complain about how such-and-so server is lousy, etc. However, there's a difference between net lag, client-side CPU lag, and server-side CPU lag. You can play on a server with a ping of 300 (3/10ths of a second) just fine, as long as the server has a CPU that can support the number of players set for the game. Basically, if you see yourself throwing grenades 1 or 2 seconds after you click your mouse button but the game plays smoothly, that's net lag. Pick a server with a lower ping to avoid this effect. There is also the phenomenon of packet loss, where due to net congestion packets of information never reach your machine. This shows up as jerkiness (people stopping and going) and "Connection problem detected" warnings. If the game plays smoothly except when there are many players and vehicles in your view, then that is client-side CPU lag. Your computer can't handle the information being sent from the server. I've noticed that when I play on the nVidia servers there are times when it lags out due to the large number of objects on the screen, and I have a AMD xp 2000+, 512mb, and a GeForce Ti 4200 128mb video card running at 800x600! So even a good machine will suffer client-side lag if the number of objects on screen is large enough. If the game is choppy all the time, regardless of where you are, what you are doing, and your ping, then the server doesn't have a powerful enough CPU to handle the player load. Endret 5. september 2004 av Croyfer Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 8. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Vel, ville si det hakker... Det er ikke hele tiden, men det som irriterer meg er jo at FPS'en er jo så bra... Dessuten er disse målingene fra LAN, så det er ikke noe problem med linjen, og servern var god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå