Gå til innhold

Skuffet over: Resident Evil Remake


Xanitra

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått igjennom RE: Remake, og må si jeg er litt skuffet.

I starten var det meget heftig.. spennende og morsomt.

Men etter jeg hadde gått igjennom spillet med Chris, var det lissom

å gå igjennom spillet med hu dama.

 

Det jeg ble skuffet over er at begge karakterer gjør AKKURAT det samme med noen forskjeller i historie.. Det gjorde de sikkert i den orginale greia også,

men jeg husker jeg ble så imponert over Resident Evil 2 hvor du opplevde å spille fra 2 forskjellige personer's opplevelser.. og at de faktisk gjorde helt forskjellige ting ( som det skal være.. det er jo 2 forskjellige personer.. for helv..)

 

så jeg ble skuffet må jeg si.. men det er kanskje bare meg som er pirkete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Selve greia med Chris/Jill i eneren er forskjellene i story, som da utfyller hverandre, sett fra to synspunkter. Den andre "store" saken er forskjellen i vanskelighetsgrad. Spiller du Jill skal det noe til å virkelig slite (selv på mountainclimbing), men med Chris derimot... Å spille mountainclimbing med han kan enkelt være j**** hardt! Lite ammo og healing, masse zombier som tåler mye også videre...

Resident Evil 2 er etter mitt syn genialt med at hver character har to scenarios som henger sammen med den andre. Leon A hører sammen med Claire B, noe som betyr at når du spiller Leon A og møter Claire, så skjer det samme i Claire B. Jeg synes det er så veldig kult!

Lenke til kommentar

ahh...får meg til å tenke på de gode gamle dagene med resident evil 1, resident evil 2 , silent hill og parasite eve :love:

 

Husker jeg elsket resident evil 1 og 2. Særlig 2`rn. Var vel en 10`er for meg på den tiden :) Synd serien gikk til "helvete" etter det. ( eller var det kanskje smaken som forandret seg ? )

Lenke til kommentar

åh som jeg gledet meg til en oppfølger etter 2`rn. HUsker da leon fant ut at chris hadde reist til europa, for å etterforske umbella, så for meg en opfølger på nivå med del 2. Så husker jeg skuffelsen da jeg fan ut at 3`rn gikk TIBAKE i tid :( ( uten å forklare for mye vesentlig ved hele historien )

 

Så har jeg også runda code veronica, som var ganske greit :)

Lenke til kommentar
åh som jeg gledet meg til en oppfølger etter 2`rn. HUsker da leon fant ut at chris hadde reist til europa, for å etterforske umbella, så for meg en opfølger på nivå med del 2. Så husker jeg skuffelsen da jeg fan ut at 3`rn gikk TIBAKE i tid :(  ( uten å forklare for mye vesentlig ved hele historien )

 

Så har jeg også runda code veronica, som var ganske greit :)

Jeg kom meg til en sånn derre dame i sull fyr med chris..

Hun bruker flammer å skyter dem rundt seg, pluss at det brenner en del i tillegg...

Husker lite av det, men jeg kom meg ikke videre etter det, så sluttet å spille. Hva gjør man der? skyter man bare som bare det, eller?

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
åh som jeg gledet meg til en oppfølger etter 2`rn. HUsker da leon fant ut at chris hadde reist til europa, for å etterforske umbella, så for meg en opfølger på nivå med del 2. Så husker jeg skuffelsen da jeg fan ut at 3`rn gikk TIBAKE i tid :(  ( uten å forklare for mye vesentlig ved hele historien )

 

Så har jeg også runda code veronica, som var ganske greit :)

Jeg kom meg til en sånn derre dame i sull fyr med chris..

Hun bruker flammer å skyter dem rundt seg, pluss at det brenner en del i tillegg...

Husker lite av det, men jeg kom meg ikke videre etter det, så sluttet å spille. Hva gjør man der? skyter man bare som bare det, eller?

mener du 2`rn?

Lenke til kommentar

Veldig artig for oss som spilte originalen å se den på ny med bedre grafikk osv. For min del hadde de ikke behøvd å legge til mer i historien, den var knall som den var den. RE1 har noe spesielt over seg som ingen av de andre spillene i serien har, selv om 2'rn var utrolig artig med den sinnsyke replayvaluen.

 

Uansett, så har jeg trua på nr.4, det ser artig ut det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...