Gå til innhold

liten primærpartisjon - mulig å ta fra logisk?


Anbefalte innlegg

jeg gjorde feilen når jeg installerte windows forrige gang at jeg lagde bare primærpartisjonen på 5GB. nå er det under 200MB igjen på denne partisjonen, som er det som microsoft anbefaler for å ha et bra fungerende system (aner ikke hvorfor)

 

istedet for å legge inn windows på nytt, vil jeg heller bare kunne ta fra en av de andre logiske partisjonene på samme disk, nemlig den partisjonen som heter backup (denne var originalt ment til windows, så denne er på 10 GB. der har jeg nå ghosts og div andre ting)

 

er dette mulig? har prøvd med PQ Partition magic 8, men uten hell. jeg har dårlig erfaring med PQmagic fra før, så jeg hadde ikke så lyst til å rote rundt uten 100% viten om hva jeg gjorde.

 

er jeg doomed? er ikke vanskelig å smelte om de 15 GB (windows 5GB og backup 10GB) til det jeg vil, men jeg vil unngå å reinstallere windows pluss mange programmer.

 

eneste jeg tror jeg kan bruke for å unngå reinstallering er cloning med norton ghost. jeg prøvde dette, clonet windows over til backup (fjerna alt som lå på backup) men hvordan får jeg da gjort om backup partisjonen til primærpartisjon?

 

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PowerQuest PartitionMagic 8 PRO fiksa biffen, uten å lage floppy.

 

jeg valgte bare "redistribuate free space", valgte disken, valgte partisjonene som skulle være med å deling av ledig plass (Windows og Backup) programmet overførte da plass fra Backup til Windows. nå fikk jeg 2 like store partisjoner, som er ypperlig med tanke på hva den ene skal brukes til, nemlig ghost av Windows Partisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...