Gå til innhold

Neonlys eller kald katode?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm..?

Neon varer i 2 måneder?

 

De varer faktisk lengre enn det..

Jeg kjøpte mitt hos 3dfxcool på TG01, og først nå, en måned etter TG02 har det sluttet å lyse (jeg har ikke sjekket hva som er galt, også mulig at en ledning er løs, men jeg tviler...)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 20:56, Rafael skrev:


Kabinettet jeg skal ha er:




Vet at det er litt dyrt, men det er drømmekabinettet mitt
:grin:


 

Altså, spør du meg, synes jeg bare du investerer i SKIKKELIG kabinett..for det kabinettet har nemlig jeg også lyst på..

 

håper bare at ikke så mange kjøper det..virkelig hater å kjøpe kabinett alle har.. (skulle kjøpe chieftec..men NEI!!)

 

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:16, bensin16 skrev:

Quote:


On 2002-05-06 20:56, Rafael skrev:


Kabinettet jeg skal ha er:




Vet at det er litt dyrt, men det er drømmekabinettet mitt
:grin:


 

Altså, spør du meg, synes jeg bare du investerer i SKIKKELIG kabinett..for det kabinettet har nemlig jeg også lyst på..

 

håper bare at ikke så mange kjøper det..virkelig hater å kjøpe kabinett alle har.. (skulle kjøpe chieftec..men NEI!!)

 

:grin:

:grin:
:grin:

 

 

Ganske lik meg.. ihvertfall når det gjelder kabinett. jeg har akuratt den samme historien som deg, skulle kjøpe chieftec, men nå fikk alle det så jeg har lyst på noe som ingen andre har for å være LITT original :grin:

 

 

Hva slags farge synes du passer inni det kabinettet da?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 22:15, Jeez skrev:

2 måndeder? Like lenge som en lyspære? Det var nå noe til dyr lyspære og det da.. det fins vel ikkje noen flere (mer evigvarande) alternativ til neon og katode?


Jeez


 

Lysdioder varer i 20 år vis du kjører dem på anbefalr strøm og spenning. problemet med lysdioder er at de ikke gir gjevt lys over hele. Man trengre en del lysdioder men det varer så lenge du har den kassa. En i klassa mi kjøte 100 stk blå lysdioder på elfa og 100 stk passende motstander. Trur det kom på ca. 1000 kr. trur det burde holde til og dekke en kasse. Han skulle ha det i bilen

Lenke til kommentar

Quote:


Hondaen skrev (2002-05-09 13:53):

lazer leds = høyintensive lys dioder. De har en levetid på rundt 100.ooo timer! Koster litt mer en vanlige led`s though... Er svært viktig led får riktig spenning over seg.


 

Lazer leds har ei levetid på 22 år!

Jeg maila til Microplex for å høre om de ble å ta det inn. Jeg fikk som svar at de enda ikke hadde bestemt seg, og det skjønner jeg godt. Når folk kjøper slik belysning, så vil de ikke kjøpe ny før om flere år da det levere mye lengre enn både neon og klad katode. Det er rett og slett ulønnsomt å selge slikt.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om led`s som lyser opp: Husker godt at søskenbarnet mitt viste fram sin IBM Thinkpad til familien. Noe han likte med den var at det var tastaturbelysning på den, en tastekombinasjon og en led ovanfor skjermen blei tent i vanlig farge (kvitt lys da). Hvis eg ikkje husker helt feil lyste den ganske bra og.. noen som har noe å tilføye her? Er noen med på å kontakte IBM for noen slike? Veit at eg kunne tenkt meg en..

 

Jeez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...