Rufati Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Uhm.. sitter på isdn her, og etter en format plages jeg voldsomt med å få riktige rates. Noen som har forslag? Før format var 50-70ms vanlig, nå er det godt over sekundet hele tiden. Untatt i kortete perioder, men er ikke verdt å spille. Lenke til kommentar
Opacus Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 cl_updaterate 101cl_cmdrate 101 rate 25000 du, så er du sikra. 80 er bare tull å sette på når du fint klarer å kjøre 101. jeg har 1mbit og kjører 101, 101, 20000 uten ustabiliteter. ping er ikke alt, hvis du sette ratene ned på 20, 20 20000 så får du dritlav ping, men da mottar og sender du ut minimal med info også. så det faktisk blir ekklere for deg å spille. slik at hodehitboksen din er i magen og sånnt. kjør 101 101. kanskje pingen går opp 5 eller.no, men blir mye bedre å spille. i turneringer må man ha 101 101 eller 80 80 er vell minimum. 101/101 over internett. Jeg ler av deg, med mindre du sitter på minimum 100mbit fiber. Lenke til kommentar
Opacus Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Uhm.. sitter på isdn her, og etter en format plages jeg voldsomt med å få riktige rates. Noen som har forslag? Før format var 50-70ms vanlig, nå er det godt over sekundet hele tiden. Untatt i kortete perioder, men er ikke verdt å spille. Prøv rate mellom 3000 ot 6000, updaterate mellom 20 og 40 og cmdrate mellom 25 og 45. ISDN er så dårlig at det er utrolig stor forskjell på leverandørene (kommer an på hvor mye de prioriterer kunder som bruker oppringt i sitt nett - telenor virker som de er ok de fleste steder, mens f.eks. Tele2 tror jeg flere sliter med). The company that brings You small bills and high pings... Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Uhm.. sitter på isdn her, og etter en format plages jeg voldsomt med å få riktige rates. Noen som har forslag? Før format var 50-70ms vanlig, nå er det godt over sekundet hele tiden. Untatt i kortete perioder, men er ikke verdt å spille. Prøv rate mellom 3000 ot 6000, updaterate mellom 20 og 40 og cmdrate mellom 25 og 45. ISDN er så dårlig at det er utrolig stor forskjell på leverandørene (kommer an på hvor mye de prioriterer kunder som bruker oppringt i sitt nett - telenor virker som de er ok de fleste steder, mens f.eks. Tele2 tror jeg flere sliter med). The company that brings You small bills and high pings... Takker Lenke til kommentar
Marti Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 cl_updaterate 101cl_cmdrate 101 rate 25000 du, så er du sikra. 80 er bare tull å sette på når du fint klarer å kjøre 101. jeg har 1mbit og kjører 101, 101, 20000 uten ustabiliteter. ping er ikke alt, hvis du sette ratene ned på 20, 20 20000 så får du dritlav ping, men da mottar og sender du ut minimal med info også. så det faktisk blir ekklere for deg å spille. slik at hodehitboksen din er i magen og sånnt. kjør 101 101. kanskje pingen går opp 5 eller.no, men blir mye bedre å spille. i turneringer må man ha 101 101 eller 80 80 er vell minimum. 101/101 over internett. Jeg ler av deg, med mindre du sitter på minimum 100mbit fiber. Ler av han? Mener du at det ikke går å ha 101-101 hvis du har mindre enn 100Mbit Fiber linje? Pisspreik. Har 2078/256 og kjører 101-101 smooth. *Ler av deg* Lenke til kommentar
Marti Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Btw, Tele 2 gir deg langt fra "small bills". Og IKKE lav ping. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Tele 2 har ingen ting med saken å gjøre... Lenke til kommentar
brillan Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 cl_updaterate 101cl_cmdrate 101 rate 25000 du, så er du sikra. 80 er bare tull å sette på når du fint klarer å kjøre 101. jeg har 1mbit og kjører 101, 101, 20000 uten ustabiliteter. ping er ikke alt, hvis du sette ratene ned på 20, 20 20000 så får du dritlav ping, men da mottar og sender du ut minimal med info også. så det faktisk blir ekklere for deg å spille. slik at hodehitboksen din er i magen og sånnt. kjør 101 101. kanskje pingen går opp 5 eller.no, men blir mye bedre å spille. i turneringer må man ha 101 101 eller 80 80 er vell minimum. 101/101 over internett. Jeg ler av deg, med mindre du sitter på minimum 100mbit fiber. Ler av han? Mener du at det ikke går å ha 101-101 hvis du har mindre enn 100Mbit Fiber linje? Pisspreik. Har 2078/256 og kjører 101-101 smooth. *Ler av deg* 101 er for lan 80 er for internett Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 I cpl er det vel 101. Lenke til kommentar
Opacus Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Peke på Marti og humre Jaja, tro hva du vil, whatever makes You tick, osv. Spill gjerne med 101/101/25000 i den tro at en dsl-linje klarer å dytte nok saft til det. Bare vær klar over at 99.9% av alle servere på internett da ikke vil få med seg alt du gjør. En tier på at du er en av dem som konstant whiner på hitbox-bug, lagg, ratehaxx osv - når feilen ironisk nok ligger i din egen config. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Peke på Marti og humre Jaja, tro hva du vil, whatever makes You tick, osv. Spill gjerne med 101/101/25000 i den tro at en dsl-linje klarer å dytte nok saft til det. Bare vær klar over at 99.9% av alle servere på internett da ikke vil få med seg alt du gjør. En tier på at du er en av dem som konstant whiner på hitbox-bug, lagg, ratehaxx osv - når feilen ironisk nok ligger i din egen config. ÅÅÅ... enda en med IQ nok til å skjønne at rates ikke har noe med hitbox å gjøre. *HURRA* Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Kanke noen forklare _hvorfor_ 101 er så umulig å kjøre på DSL? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Med 25000 101 101 rates fikk jeg både chocke og loss.... Kjører 20000 80 80 jeg, det funker Har 704 / 128. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Kanke noen forklare _hvorfor_ 101 er så umulig å kjøre på DSL? Cpl sier det, da er det bare sånn Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 I cpl er det vel 101. Ja og cpl er lan. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 I cpl er det vel 101. Ja og cpl er lan. VELDIG VELDIG godt poeng. Lenke til kommentar
Opacus Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 Kanke noen forklare _hvorfor_ 101 er så umulig å kjøre på DSL? Tror du skal slite med å finne en leverandør som har så lite overhead i nettet sitt at du kan kjøre 101/101/25000 helt fint. Husk at net_graph kun viser deg det spillet klarer å registrere av data og info. Er alltid befriende når folk sier til meg: "Men dø av HS!!!" og jeg trygt kan svare: "Du har feile rates" og han sier: "lol fettnabb jeg har 101/101/25000" I rest my case. Det skal legges til at jeg sutrer uendelig mye av latencyårsaker selv, men jeg sitter på en ustabil horelinje i et særdeles overbelastet nett. Nextgentel har solgt seg vann over hodet, STYR UNNA. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 22. september 2004 Rapporter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Tror du skal slite med å finne en leverandør som har så lite overhead i nettet sitt at du kan kjøre 101/101/25000 helt fint. Husk at net_graph kun viser deg det spillet klarer å registrere av data og info. Du mente også at man trenger MINST 10 eller 100mbit for å kunne kjøre på med slike rates.. Nuvel. Latency og båndbredde er to helt forskjellige ting, og det er ikke noe problem for enhver helt grei linje å overføre ~100 pakker i sekundet. Ganske langt i fra. Og rent båndbreddemessig kommer du ganske langt med 128kbit, ettersom CS stort sett bruker 5-6kb/s pr klient. Dersom det kun er CS som går på linja di, burde det heller ikke være noe problem med at andre pakker blir prioritert foran.. ting avhenger selvfølgelig av hardware som befinner seg i mellom, men du kommer overhodet ikke med noen som helst som underbygger argumentene dine. Det _går_ fint å kjøre 101 i updaterate, og det går like fint å kjøre 80 i updaterate. De fleste merker garantert ingen forskjell på det uansett, og de fleste servere (klanservere eller publicservere) kjører uansett på såpass lav FPS at det ikke har stort å si. Det som derimot _er_ ganske underholdene, er alle de som spiller med 101 i updaterate, og som utelukkende spiller på servere som har 50-60 i fps... Og vips, så kommer de på en server som faktisk klarer å dytte unna informasjonen, og da er det klaging på at "denne servere choker!!1112" etc. Men kom ikke her og påstå at latency og båndbredde er det samme .. Og det er helt sikker flere norske ISPer som kan gi deg ganske god ping både hit og dit, så lenge mottakeradressen er nærme NIX. Hjemmefra og til NIX (catch) går iallfall på godt under 10ms, og i praksis skiller det ikke stort fra LAN (høyeste pingen min i år var på TG uansett). ÅÅÅ... enda en med IQ nok til å skjønne at rates ikke har noe med hitbox å gjøre. *HURRA* Selvfølgelig har rate-innstillinger noe med hitbox å gjøre -- nemlig HVOR du TROR hitboxen er, i forhold til hvor den er. Det har ingenting med noen som helst bug å gjøre, og det er en naturlig konsekvens av alt som heter nettspill å gjøre. Det er umulig å oppdatere alt simultant (ettersom tid kan deles opp uendelig mye), og derfor vil klient og server være en smule uenige om hvor ting befinner seg til enhver tid. ex_interp manipulerer hvordan klienten skal glatte ut bevegelsene, og er omvendt proporsjonal til updateraten man bruker. Derfor bør man også huske å oppdatere ex_interp (bare sett den til 0 i userconfig.cfg) etter at man oppdaterer updaterate. Edit: la til et svar til. Endret 22. september 2004 av fiskfisk Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 23. september 2004 Rapporter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Husk at rates kobles også mot fps da. cl_cmdrate er direkte koblet mot fps'n din. Eksempel: Du har tenkt å være über1337 og setter fps_max til 101 og cl_cmdrate til 101. He he tenker du nå - nå blir det ækksjn! Faktum er at den gjennomsnittlige fps'n din ligger på ca 70 så med andre ord pøser du ut 30% mer informasjon enn du sitter på. Sa du choke? Sa du: Fakk lo2 nabb! Jeg tømte magasinet i hodet ditt!11? Tips: Sett først fps_max til 101 og så ser du hvor høy den i realiteten er. Klarer du KONSTANT 70 fps så setter du likegreit fps_max til 70 og cl_cmdrate til 70. Du kommer garantert til å skyte mindre "gummikuler" etter dette. Se det sånn: cl_cmdrate prøver å sende det som skjer på skjermen din for hvert eneste skjermbilde er det ikke da en god idé at de har samme verdi ? cl_updaterate er mer fleksibel, det eneste er hvis den er for lav får du loss. 60-101 er greie verdier her. rate er også ganske sensitiv og er definitivt den verdien som er mest server-avhengig. For å si det sånn - for lav rate: choke, for høy rate: choke. Spiller du på en server med 12 spillere holder kanskje 9999 mens på en server med 32 spillere må du kanskje opp i 20000 Så forresten noen tok opp ex_interp. ex_interp bør settes til 1/cl_updaterate Eks: cl_updaterate er 80 så mao 1/80=0.0125. Prøver du å sette ex_interp til 0.01 med en cl_updaterate blir den tvunget opp - du kan likevel sette den høyere, 0.1 f.eks. Endret 23. september 2004 av superdigg Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 23. september 2004 Rapporter Del Skrevet 23. september 2004 ÅÅÅ... enda en med IQ nok til å skjønne at rates ikke har noe med hitbox å gjøre. *HURRA* Selvfølgelig har rate-innstillinger noe med hitbox å gjøre -- nemlig HVOR du TROR hitboxen er, i forhold til hvor den er. Det har ingenting med noen som helst bug å gjøre, og det er en naturlig konsekvens av alt som heter nettspill å gjøre. Det er umulig å oppdatere alt simultant (ettersom tid kan deles opp uendelig mye), og derfor vil klient og server være en smule uenige om hvor ting befinner seg til enhver tid. ex_interp manipulerer hvordan klienten skal glatte ut bevegelsene, og er omvendt proporsjonal til updateraten man bruker. Derfor bør man også huske å oppdatere ex_interp (bare sett den til 0 i userconfig.cfg) etter at man oppdaterer updaterate. Edit: la til et svar til. Ikke for å starte noen diskusjon med deg [MESED]fisk, som jeg vet jeg kommer til å tape... men å sette ex_interp 0 er et helvette med alle de som kjører standar rates i CS (pub). Man blir jo rar av å se på en fyr nærmest "riste" seg bortover 20x i sek. Men den er fin å kjøre når man spiller pcw. Der stort sett alle har 101 I tillegg ser man også lett om noen har for lave rates. Njaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå