sokk Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg skal nå kjøpe meg ny skjerm. Jeg var i begynnelsen ganske bestemt på at jeg skulle gå for en CRT skjerm (med Mitsubishi sitt DiamondTron bilderør).. men er nå på ombestemmelsens sti. For det første så er LCD-skjermene lekre med tanke på størrelse og design. For det andre så er LCD visstnok veldig gode å se på - ingen flimring. Jeg begynte så å researche LCD, og fant ut at jeg er villig til å betale et par lapper ekstra for dem. Jeg la merke til at prisen for en 17" og en 19" ikke er altfor forskjellig på en del av modellene. (Rundt 5000). - og begynte å lese en del interessante tester. 19"-ene skal ikke være så altfor brukbare i spill. For min del så spiller jeg kanskje 5% av tiden jeg sitter med PCen, og da går det som regel i Castle Wolfenstein: Enemy Territory. Resten av tiden bruker jeg på alt fra programmering til semi-profesjonell web-design, surfing og filmnyting. Tanken på å ha en 19" LCD på bordet (som skal være nærmest like stor som en 21" CRT) - er veldig fristende. Jeg har siktet meg ut Samsung SyncMaster 910T som et brukbart alternativ. Den overskrider prisgrensen min litt - men hvis det er verdt det så kjører jeg på. En skjerm varer et par maskiner - så hvis det er noe jeg ikke vil kutte ned på så er det skjermen. Når det gjelder 17" så har jeg siktet meg ut Samsung SyncMaster 173T. Noen hint til en som føler seg som en "unge i godtebutikken" nå? (alt ser lekkert ut) ..alt er bedre enn den jeg har nå. (Gammel Targa 19") Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Ta en kikk på denne: Viewsonic VX910 Sylskarpt bilde, ingen ghosting(16ms) ,og en veldig bra pris. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har selv sett på 910T. Siden du spiller veldig lite så tror jeg du kan akseptere den lille ghosten. Greit og å ha en 19" til web design synes nå jeg. Men tror du vil angre hvis du kjøper en CRT. 910T koster jo bare 5100,- nå, og prisen kommer til å falle Lenke til kommentar
sokk Skrevet 3. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Ta en kikk på denne:Viewsonic VX910 Sylskarpt bilde, ingen ghosting(16ms) ,og en veldig bra pris. Interessant. Den er nå mitt foreløpige førstevalg. Forresten, når du nevner sylskarpt bilde, ingen ghosting (16ms): Snakker du da fra egen erfaring? *Ser også at psdata kjører den på "ukes-tilbudet"* Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Det finnes en tråd om den skjermen, og erfaringer. Etter å ha lest denm bestilte jeg en. Får den i morra V Lenke til kommentar
sokk Skrevet 3. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg har selv sett på 910T. Siden du spiller veldig lite så tror jeg du kan akseptere den lille ghosten. Greit og å ha en 19" til web design synes nå jeg. Men tror du vil angre hvis du kjøper en CRT. 910T koster jo bare 5100,- nå, og prisen kommer til å falle Kjekt å høre at du mener jeg velger riktig (mtp. LCD) . Viewsonic VX910 som ble nevnt her frister - og det ser ut som den ikke lider like mye av ghosting som 910T. Må bare se om jeg finner et par tester o.l. Så bestiller jeg nok. [edit] Jeg fant innlegget om skjermen, og i tilfelle noen lurer så har PC-World visstnok en test på forgjengeren til skjermen. Test av VX900 i PC-World Tror nok dette er skjermen for meg. Endret 3. september 2004 av sokk Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Tanken på å ha en 19" LCD på bordet (som skal være nærmest like stor som en 21" CRT) - er veldig fristende. Du kan aldri aldri aldri sammenligne en 19" lcd med en 21" crt av den enkle grunn at en 21" crt kan kjøre en fornuftig oppløsning. (Det kan forøvrig en 19" crt også). I Norge får man ikke kjøpt 19" lcd med 1600x1200, noe jeg enda ikke har skjønt. Det er mye bedre med en 17" lcd fremfor en 19" lcd, da de har nøyaktig samme oppløsning, med den forskjellen at en 17" er mer diskre og gir et mer oversiktlig bilde. (I allefall føler jeg det slik.) Med 19" irriterer man seg bare over at den ikke har 1600x1200 oppløsning... Lenke til kommentar
sokk Skrevet 3. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Tanken på å ha en 19" LCD på bordet (som skal være nærmest like stor som en 21" CRT) - er veldig fristende. Du kan aldri aldri aldri sammenligne en 19" lcd med en 21" crt av den enkle grunn at en 21" crt kan kjøre en fornuftig oppløsning. (Det kan forøvrig en 19" crt også). I Norge får man ikke kjøpt 19" lcd med 1600x1200, noe jeg enda ikke har skjønt. Det er mye bedre med en 17" lcd fremfor en 19" lcd, da de har nøyaktig samme oppløsning, med den forskjellen at en 17" er mer diskre og gir et mer oversiktlig bilde. (I allefall føler jeg det slik.) Med 19" irriterer man seg bare over at den ikke har 1600x1200 oppløsning... Takker for at du tok deg tiden til å nevne dette. Jeg tror jeg kan takle litt lavere oppløsning (i forhold til det som egentlig burde vært). (Kan lett klare meg med 1024x768 på 19-tommeren min f.eks.) Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 3. september 2004 Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Takker for at du tok deg tiden til å nevne dette. Jeg tror jeg kan takle litt lavere oppløsning (i forhold til det som egentlig burde vært). (Kan lett klare meg med 1024x768 på 19-tommeren min f.eks.) OK, ville bare si ifra, slik at du var klar over det Til film og slikt så er jo 1280x1024 greit. Men siden du nevnte at du bruker den til programmering også, tenkte jeg at mer er bedre. Iallefall er det slik med meg (og alle andre jeg kjenner som driver med programmering i større eller mindre grad) at det er utrolig digg å få plass til mye på skjermen! Det samme gjelder web-design, trodde jeg? (Aldri vært noe flink på det, så der stiller jeg forholdsvis blankt...) Jeg jobbet forøvrig 1 år på en 19" lcd med 1280x1024, og jeg syns faktisk skrifta ble litt vel stor. Men det er jo som kjent smak og behag, da... Privat har jeg en 21" crt som jeg er veldig fornøyd med, og på jobb har jeg en 19" crt (som kjører 1600x1200 utmerket). Jeg går og venter på at det skal komme en ok 19" lcd som takler 1600x1200 før jeg bytter ut min crt-skjerm. Syns 20,1" lcd-skjerm er litt større enn det den trenger å være (samt en anelse for dyr). 19" lcd i 1600x1200 er optimalt i mine øyne. Uansett, lykke til! Så lenge 1280x1024 er godt nok skulle jeg tro du blir veldig fornøyd med din fremtidige nye skjerm! (Med mindre du er en av de uheldige som får døde pixler og slikt, da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå