Gå til innhold

Star Wars Battlefront - Diskuter her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
[iC,26/09/2004 : 13:06] Dette er VELDIG off-topic, men det får så være...

MÅ bare fortelle dere dette!

Akkurat nå sitter jeg og "varmer opp" til Battlefront med å åpen den offisielle hjemmesiden til spillet, (som dere forresten finner her) og hører igjennom alle sangene! :!:

Jaja, de er jo kjempe bra da, og man må jo ha _LITT_ star wars stemning de få dagene før man skal spille spillet da! :D

EDIT:

Går ikke å spille som Ewok (etter hva jeg har funnet ut hittils), men de er der og løper rundt.. Litt gøy å skyte dem som Imperial da *aMo has killed Ewok* lol Man får faktisk en Bactatank (health) av dem innimellom. Samme med de små folka på Tattooine (de som samler på Droider, husker ikke hva de heter lengre! wtf!!?).

Jawa ;)

Takk, hukommelsen glipper fra meg etterhvert som jeg blir eldre.. hehe.. Har jo tross alt rundet 24 nå :cry:

Endret av *aMo*
Skrevet
Har skaffet meg det, å synes at det var Sweet! :p

Forklar litt mer da!

Hva var bra, og hva var dårlig?

Ikke bare kom med slike "grafikken sugde" eller "grafikken ruler!"

Si litt mer om mulighetene, HVA som gjorde spillet bra, favoritt våpen og kjøretøy osv..

BTW:

Takk, hukommelsen glipper fra meg etterhvert som jeg blir eldre.. hehe.. Har jo tross alt rundet 24 nå

Heh, jeg skammer meg når jeg sier at jeg måtte gå inn på Imdb for å finne ut navnet på dem, selv om det er under et halvår siden jeg rundet KOTOR (mange JAWA der)

Skrevet
[iC' date=26/09/2004 : 13:28] Heh, jeg skammer meg når jeg sier at jeg måtte gå inn på Imdb for å finne ut navnet på dem, selv om det er under et halvår siden jeg rundet KOTOR (mange JAWA der)

hehehe! :!:

La meg skrive litt om spillet, selv om jeg ikke har utforsket på langt nær hele enda:

Spillet er lagt opp som et rent multiplayer spill, folk som er ute etter den store singleplayer FPS opplevelsen bør nok vente på en eventuell oppfølger i Jedi Knight serien (eller noe sånt).

Beste måten å beskrive det på er Enemy Territory i Star Wars universet.

Det hele går ut på å erobre teritorie, kjemp deg fra ditt startsted mot fiendens "baser" (signalisert ved et hologram av deres logo), etter å ha kjempet deg dit må du stå og forsvare det i en god del sekunder mens du "overtar hologrammet" (beste måten jeg kan forklare hvordan det virker), er det flere av dine egne som er med deg så går det fortere, er du alene og det kommer en fiende så vil overtagelsen stoppe intil en av dere er død eller rømt, kommer det to fiender må du drepe dem før du fortsetter overtagelsen, eller så vil de overta selv om du er der.

Når det gjelder kjøretøy så har jeg kjørt/fløyet: X-wing, Y-wing, Tie Fighter, Tie Bomber, AT-ST, Snowspeeder, Landspeeder (eller hva den het, på tattooine med Jawa'ene), de "flygende motorsyklene" (hehe senil ja) og et utall med kanoner og lasere, pluss noen kjøretøy til som jeg ikke husker hva heter i farta.

I AT-ST'ene går det 2 personer, men jeg skjønner ikke helt hvorfor, da det bare blir krangling om hvem som skal styre (spes når man spiller multiplayer, ender som regel med at den andre parten blir snurt og stikker hehe), og de andre transportene går det 1 til 4 (da en styrer, og de 4 andre bemanner kanoner osv.

Har enda ikke sett transporter der det er plass til så veldig mange, dette hadde vel kanskje vært både bra og dumt, bra fordi man kunne arrangere større angrep på en base ganske lett, og dumt fordi en enkelt player kunne killa 10+ folk med et streifskudd.. hehe (spørs vel litt på hvilken side man er på da).

Kontrollene på enkelte kjøretøy er litt keitete enda, mulig det er en vanesak, eller at jeg bare trenger å redefinere noen taster for å få bedre flyt.. Og kjøretøyene har de "problemer" de ville hatt i virkeligheten, f.eks så er sikten ut av AT-ST'ene ganske dårlig, men dette syns jeg er helt greit egentlig..

Ehm.. ja.. dette ble sikkert veldig usammenhengende.. men skitt au.. det er hvertfall NOE :w00t:

Skrevet

Jo, en ting som virkelig irriterrer meg:

Hver gang man går tom for ammo (ja, de har tilogmed lagt inn dette denne gangen), så må man huske på å slippe avtrekkeren, for hvis man fortsetter å trykke på avtrekkeren mens man lader våpenet, så bare sier det "klikkklikkklikk" (som i "tom-forammo-lyd") helt til man slutter, og da fortsetter man å lade. Dvs. at man som regel blir drept fordi man går tom for ammo og glemmer å ikke trykke og dermed bruker ganske mange sekunder på å reloade..

Skrevet (endret)
[iC,26/09/2004 : 13:28] Heh, jeg skammer meg når jeg sier at jeg måtte gå inn på Imdb for å finne ut navnet på dem, selv om det er under et halvår siden jeg rundet KOTOR (mange JAWA der)

hehehe! :!:

La meg skrive litt om spillet, selv om jeg ikke har utforsket på langt nær hele enda:

Spillet er lagt opp som et rent multiplayer spill, folk som er ute etter den store singleplayer FPS opplevelsen bør nok vente på en eventuell oppfølger i Jedi Knight serien (eller noe sånt).

Det hele går ut på å erobre teritorie, kjemp deg fra ditt startsted mot fiendens "baser" (signalisert ved et hologram av deres logo), etter å ha kjempet deg dit må du stå og forsvare det i en god del sekunder mens du "overtar hologrammet" (beste måten jeg kan forklare hvordan det virker), er det flere av dine egne som er med deg så går det fortere, er du alene og det kommer en fiende så vil overtagelsen stoppe intil en av dere er død eller rømt, kommer det to fiender må du drepe dem før du fortsetter overtagelsen, eller så vil de overta selv om du er der.

Når det gjelder kjøretøy så har jeg kjørt/fløyet: X-wing, Y-wing, Tie Fighter, Tie Bomber, AT-ST, Snowspeeder, Landspeeder (eller hva den het, på tattooine med Jawa'ene), de "flygende motorsyklene" (hehe senil ja) og et utall med kanoner og lasere, pluss noen kjøretøy til som jeg ikke husker hva heter i farta.

I AT-ST'ene går det 2 personer, men jeg skjønner ikke helt hvorfor, da det bare blir krangling om hvem som skal styre (spes når man spiller multiplayer, ender som regel med at den andre parten blir snurt og stikker hehe), og de andre transportene går det 1 til 4 (da en styrer, og de 4 andre bemanner kanoner osv.

Har enda ikke sett transporter der det er plass til så veldig mange, dette hadde vel kanskje vært både bra og dumt, bra fordi man kunne arrangere større angrep på en base ganske lett, og dumt fordi en enkelt player kunne killa 10+ folk med et streifskudd.. hehe (spørs vel litt på hvilken side man er på da).

Kontrollene på enkelte kjøretøy er litt keitete enda, mulig det er en vanesak, eller at jeg bare trenger å redefinere noen taster for å få bedre flyt.. Og kjøretøyene har de "problemer" de ville hatt i virkeligheten, f.eks så er sikten ut av AT-ST'ene ganske dårlig, men dette syns jeg er helt greit egentlig..

Ehm.. ja.. dette ble sikkert veldig usammenhengende.. men skitt au.. det er hvertfall NOE :w00t:

Jeg skjønner deg helt!

Men den første delen du skreiv:

...Kunne du kortet ned med å si "samme konsept som Battlefield" ;)

EDIT:

Jo, en ting som virkelig irriterrer meg:

Hver gang man går tom for ammo (ja, de har tilogmed lagt inn dette denne gangen), så må man huske på å slippe avtrekkeren, for hvis man fortsetter å trykke på avtrekkeren mens man lader våpenet, så bare sier det "klikkklikkklikk" (som i "tom-forammo-lyd") helt til man slutter, og da fortsetter man å lade. Dvs. at man som regel blir drept fordi man går tom for ammo og glemmer å ikke trykke og dermed bruker ganske mange sekunder på å reloade..

Høres mer ut som en personlig vanesak :p

Endret av MeTa][iC
Skrevet
[iC' date=26/09/2004 : 13:49] ...Kunne du kortet ned med å si "samme konsept som Battlefield" ;)

Eh, nei.. Har ikke spilt Battlefield, så det kunne jeg ikke.. Men du kunne jo det :tease:

Og hva personlig vanesak angår; Joa, men jeg syns det blir litt rart å ha en slik funksjon, da man som regel slipper avtrekker mens man lader et våpen, og dermed litt urealistisk at man skal stoppe midt under omladning for å trykke sanseløst på avtrekker.. Kunne vært som i diverse andre spill av man lader ferdig før man setter fingeren på avtrekkeren igjen..

Skrevet

Nå har moderator lest vår bønn her om å rename Star Wars Galaxies forumet til Star Wars, så da foreslår jeg å flytte denne tråden dit!

Skrevet (endret)
[iC,26/09/2004 : 13:06] Jaja, de er jo kjempe bra da, og man må jo ha _LITT_ star wars stemning de få dagene før man skal spille spillet da! :D

Jeg ble plaffet ned av en AT-AT på et av de snødekte landskapene, valgte deretter å respawne inne i en bygning sli at jeg kunne ta i bruk en av de mange feite kanonene for å gi litt tilbake.

Så der sto jeg da, prøvde å summe meg raskt for å finne riktig retning da jeg plutselig hører en velkjent "puste puste" lyd bak meg, jeg bråsnur og ser rett på en skikkelse i svart kappe med ett rosa lysverd hengende ned ved sin side. Han ser på meg før han raskt hever sverdet og blokker mine ynkelige forsøk på å gi han en laser mellom øya.

"Strike me down with all your hatred and your journey towards the dark side will be complete"

Jeg tok bena fatt!

Endret av Desdichado
Skrevet

Er det flere enn meg som sliter med dårlig ytelse i multiplayer?

I singleplayer så flyter grafikken fint som bare det, men i multiplayer så er det en helt annen historie..

Og det lagger ganske mye.. Litt teit.. menmen..

*Back to the game*

Skrevet

Mulig jeg har vært på veldig dårlige servere.. Spillet krever visst mye av hosten har jeg lest..

Er en veldig merkbar forskjell fra singleplayer til multiplayer..

Skrevet
Mulig jeg har vært på veldig dårlige servere.. Spillet krever visst mye av hosten har jeg lest..

Er en veldig merkbar forskjell fra singleplayer til multiplayer..

Dette er desverre en av buggene som plager battlefront om dagen : (

På noen systemer, som på mitt og ditt, så er fps på multiplayeren locket til 30 fps. Noe som er helt rart, siden i SP har jeg 70-80!

Skrevet (endret)

WTF?! Kan det være systemer med Ati kort? Siden de så åpenlyst proklamerer samarbeid med nVidia i åpningen av spillet?

EDIT: Nope.. Folk med 6800GT har samme problem..

*Vente på patch*

Endret av *aMo*
Skrevet (endret)

OK, har lest litt rundt på Lucas Arts egne forum, og dette er nedslående, det er nemlig ikke bare noe JEG reagerer på, men flere der (sånn ca. alle som spiller der).

Første er framerate i multiplayer, den er låst, det andre er multiplayer-server menyen, den er helt på trynet, blir jo skikkelig langtråkig å velge server..

De har allerede patchet PS2 versjonen, og jeg tror jeg lar være å spille multiplayer før de patcher PC versjonen også...

Dette er hva som skjer når et filmselskap insisterer på at et spill skal lanseres samtidig med en dvd-samleboks..

Synd.. For utenom multiplayer-problemene, og det faktum at noen av brettene er altfor små (blir for små for å fly i x-winger osv), så er spillet både pent og gøy..

Skulle jo ant ugler i mosen da jeg fikk beskjed om å sjekke etter patch med en gang jeg starta spillet første gang (da avslutta spillet og gikk rett til IE)

*Vente spent på en patch*

En liten notis fra development teamet:

- PC Multiplayer Frame rate lock ? The framerate lock is set to 20 by default. You can set the values to 15, 20 or 30. To change the settings, go to the main menu and select Options/Online Options and then change the ?Ticks per second? setting.

*sukk*

Endret av *aMo*
Skrevet

*aMo* - Det er beklagelig at du sliter med disse problemene, men nå har jeg akkurat spilt en time (syk hjemme) på server med 4 oransje streker (går utifra at grønn er best) og med untak av ett kart så fløyt det utrolig bra. Det kartet hvor det var litt lag (et av skogskartene) kom helt på slutten da vi tross alt var 50! spillere samtidig.

Det blir mange uoversiktlige trefninger, men alt i alt gir det meg en strålende "feeling" av Star Wars i ett nøtteskal.

Dette er intent mindre enn moro!

Skrevet

Poenget er at det faktisk ER en fps-lås, du kan tilogmed velge hva den skal stå på, 15, 20 eller 30 fps ("Ticks per second" heter det så fint i dette spillet).. Folk med dårligere oppsett merker kanskje ikke problemet, da de ikke får høyere framerate ellers...

Men HVORFOR i ALL VERDEN ha en fps-lås i multiplayer?

Når det gjelder server-listen så er den jo dritdårlig.. Først må du vente til HELE listen er ferdig oppdatert, ellers er det vanskelig å klare å vite hva man trykker på, og dette tar så lang tid at den serveren du kanskje vil spille på har blitt full pæå den tiden det tar å loade hele listen, og hva skjer da? Jo, da loader den ele listen på nytt, og det tar like lang tid.. Håper All Seeing Eye kommer med støtte snart, for å si det sånn...

Jeg venter spent på en patch, de har lovet at den kommer, og det er ingen tvil om at release ble framskyndet pga at den skulle releases sammen med DVD-boksen.

Les litt rundt på Lucas Arts egne forum for spillet, folk i USA har faktisk saksøkt Lucas Arts fordi de ikke kan returnere spillet (de kan ikke returnere et åpnet spill), og der er det tilogmed ekstremt mange som ikke får installert spillet engang pga fil-feil på selve cd-rom!

huff. Mange feil på dette spillet, men jeg regner med at det blir bra etter litt post-utvikling og patching..

Skrevet

Jeg tviler ikke på at folk har problemer med spillet, jeg har det dog ikke. Jeg kjører selv spillet i 1280x1024x32 med 4xAntiAliasing og 8xAnisotropisk Filtrering på en P4 3Ghz, 1Gig Ram og 9800 Pro 256Mb med Cat. 4.9 drivere.

Lav framerate er ikke et problem for meg. Hverken i singel eller multi.

Jeg ser poenget med en fps lock. Se bare på CS, der folk kjører i så lav oppløsning at målene man skal treffe er halve skjermen.

Poenget er, hvorfor skal du ha mer enn 30 fps enn når det nå blir likt for alle?

Skrevet

30fps er for tregt.. sett låsen på 60 som i doom, eller 90 som Enemy Territory er på (hvertfall hos meg), 30 blir merkbart hakkete i forhold til singleplayer hos meg (singleplayer går finfint i 60-70-80-90-100+fps).

Jeg kjører forresten et X800Pro@XT PE, og syns derfor at det er lamt å begrense ytelsen min, da kunne de jo like godt ha satt maks oppløsning til 800x600 også da, sånn at ALLE får likt :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...