Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

domenenavn og div


Anbefalte innlegg

heisann..

Har tenkt å starte et enkeltmannsforetak men har ikke tenkt å ha en hjemmeside enda..

MEn det som hadde vært meget kjekt er å reservere domene navnet for firmaet med en gang men slipe å betale avgiften for server plass enda..

Noen som kan hjelep meg der, altså fortelle hvordan og hva=

 

Samtdig noen som har noen gode tips om noen sider jeg kan lese gjennom , da gjerne om etablering av firma, enkeltmannsforetak, tips og slikt..

 

greetings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samtdig noen som har noen gode tips om noen sider jeg kan lese gjennom , da gjerne om etablering av firma, enkeltmannsforetak, tips og slikt.

www.bedin.no ellers finnes det gratis etablererkurs som kan anbefales.

Ellers vil jeg råde deg til og skaffe deg en regnskapsfører, da har du noen og spørre.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Hei,

 

Ja - en regnskabsfører er vigtig. Koster typisk 5000,-kr i året (her på Haugalandet). For de penger lager de regnskab for foretaket og personlig skatt. Vær sikker på du velger en regnskabsfører der har erfaring med precis det du vil drive med - da der er en masse ting man kan dra fra, som man ikke vett om.

 

Man må ha foretaksnummer før man kan bestille et domenenavn. De sjekker i Brønøysundregistrene. Fra man oppretter sitt foretakk til man har sit Org-nummer går der typisk 1 måned.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Fra man oppretter sitt foretakk til man har sit Org-nummer går der typisk 1 måned.

 

Mvh

Kimmer

Er vel mer riktig med 1 uke? Man får som regel oppgitt org nummeret om man ringer dem innen en uke. Kommer også opp når man søker på navnet sitt innen få dager. ( På siden deres )

En ting å huske på er at man er veldig nøye med å fylle ut skjemaet riktig med en gang. De bruker veldig lang tid på å sende det i retur om man har feil i det.

Endret av Moony
Lenke til kommentar
Er vel mer riktig med 1 uke? Man får som regel oppgitt org nummeret om man ringer dem innen en uke. Kommer også opp når man søker på navnet sitt innen få dager. ( På siden deres )

En ting å huske på er at man er veldig nøye med å fylle ut skjemaet riktig med en gang. De bruker veldig lang tid på å sende det i retur om man har feil i det.

Hei,

 

Ok - der tar jeg feil kanske.

 

Det tok 6 uger å få mitt Org-nummer (via revisor) for 5 år siden.

Kanske det var fordi jeg ikke hadde permanent fast bopæl (tilmeldt folkeregisteret) her i Norge på det tidspunkt.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...