Gå til innhold

Hylende lyd fra skjærm under opstart


SmileHappy

Anbefalte innlegg

dette bli nesten umulig og forklare, menne skal prøve så godt jeg kan.

 

når jeg starter pcen så kommer det en ubiskrivelig hyyyyyyling fra skjærmen. og jeg er 100% sikker på at det ikke er en speaker. menne lyden er meget lav men utroligt sterkt helt ærlig så har jeg faktisk fått ondt i hode av den. menne grunnen til jeg vet det er skjærmen er at det kunn opstår da skjærmen står på. meget lav frekvens menne skarp. :cry:

 

det er en 3-4år gammel crt skjærm. lurer på om noe kan ver noe som er på tur og bli defekt i skjærmen.

ettersom lyden kan minne meg om elektrisk støy.

 

en kompis av meg sier han har samme problemet.. derfor trur jeg kanskje noen her ute i det lille norge har noen fornuftig forklaring ;).

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja der sier du noe, jeg kjører meget høy hrtz på skjærmen. til og vere en gammel skjærm.

menne for og si det sant. så har han kompisen min ikke i det hele tatt peiling på data så han har neppe rørt hrtz på skjærmen. menne den kan jo forandre seg etter spille ogkanskje progz. så jeg tviler på at han har rørt hrtz liksom skal det bli piping med default hrtz

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar

At det skal pipe med for høy hz har jeg ikke vært borti, normalt så blir skjermen sort om du bruker for høy hz, det eller at den blir stående å flimre.

 

Om lyden er så lav at den ikke plager deg, så ville jeg bare slå av skjemen når du ikke er i nærheten, evt sover, og bare følge med på den når den står på. Tviler på at den kan ta fyr eller no, men vet aldri, been there, done that, og det var i allefall ikke fun.

Lenke til kommentar

Litt slitene skjermer kan pipe ved høy hz.. Den jeg hadde kunne kjøre 1280x1024 85hz, men den begynnte å pipe ved det så jeg måtte sette den ned til 1156x865 85hz for at den skulle holde tåta.. Prøvde 1156x865 100hz men det var like ille der..

 

Prøv å sett ned å se om det hjelper..

Endret av Nosferatu
Lenke til kommentar

Yeaj finnaly .. jeg har ikke hørt noe fra skjærmen etter og ha redusert hrtz litt, ialle fall ikke midlertidlig :D.

så jeg trur det hele har gått bra

med en redusering fra 85 til 60 hrtz hører jeg ikke lyden men bli irriterende ganske fort i øynene . så jeg bare velge øynene eller ørene nå :D

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...