Gå til innhold

Bytta cpu/hk, får ikke startet 3dmark 03

aMo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor BARE i 3dmark03 of Aquamark?

ALT annet funker.. Doom 3 funker, 3dmark01 funker, ingen ustabilitet ellers i noenting jeg har prøvd..

Bleh.. :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er funnet, men står uløst, det er Directx 9.. Some r grunnen til at Doom 3 funker (er jo OpenGL) og 3dmark01 (er dx8.1)..

Får beskjed når jeg prøver å installere dx9.0c "Could not copy a required file" og deretter får jeg beskjed om at installasjonen feilet..

Der er problemet.. Hva gjør jeg?

Skrevet

I dxdiag så får jeg beskjed om dette:

Several files (ddraw.dll, d3d8.dll, d3d8thk.dll, etc.) are old versions, which could cause problems.

Ser ut som det er problemet ja.. Men jeg får ikke re-installert dx9.0c.. får bare beskjed om at det feilet..

*dum-di-dum*.. *håpe noen med uendelig visdom snart leser posten*

:ermm:

Skrevet (endret)

Byttet hovedkort på win xp sp1 installasjon på torsdag .

Fra via kt3 til nforce2 ultra 400 uten å gjøre fresh reinstall .

Avinstallerte alle via komponenter i device manager (også hidden).

Spesielt viktig er pci enheter og via agp , via pci-agp bridge.

Rebootet til safe mode en gang ,nektet installering av devices.

Slo av og byttet hk .

Satt i xp-cd og gjørde repair install .

Deretter directx9.

Nforce chipsett drivere.

Ati drivere.

Windows updates.

Alt funker topp , benchmarks og alt.

Byttet inkluderte også gf4 ti4200 til radeon 9600xt .

Så det går greit hvis man gjør det riktig...

Endret av syar2003
Skrevet (endret)

Etter endel forsøk med¨å reinstalle dx9.0c så gikk det, alle filene ble kopiert, men fortsatt samme problem..

Det rare er at selv om dxdiag nå sier at alt er ok, så kan jeg ikke se noen spinnende box med DX-logo på i "test Direct3d" funksjonen der..

Og enda rarere er at jeg FÅR kjørt alle game-testene i 3dmark.. Bare ikke etter hverandre...

Nå skjønner jeg mindre.. enda mindre enn før..

Tror du det hjelper å fjerne dx9 helt og reinstalle når dxdiag sier alt er bra?

Kan det være skjermkort-drivere? Selv om jeg har re-installert disse mange ganger før (pga litt flashing fram og tilbake)..

EDIT: Nå funka direct3d testen i dxdiag vaffal.. og jeg er stadig mere forvirra.. hehe

Endret av aMo
Skrevet

Det er iallefall viktig at directx er installert før chipsett driverene (agp sys). Og at chipsett driverene (agp) og directx er installert før skjermkort driverene .

Ha det som en regel med denne installasjons rekkefølgen :

1. OS

2. Directx 9

3. Chipsett drivers

4. GFX kort drivers

Skrevet (endret)

Dette blir jo bare bedre og bedre.. Nå av-installerte jeg ATI-skjermkort-drivere for å reinstalle dem, og nå går ikke engang det.. Får bare beskjed om at de ikke kan bli installert pga "the parameter is incorrect"..

Dette skjer uansett hvilken driver jeg prøver (cat 4.6, 4.7, 4,8, 4.9beta, omega4,7, omega 4,8)..

Hva er det som skjer?!?!

Endret av aMo
Skrevet

en time, en masse banning, en kjapp middag og en re-install av WinXp senere, så er vi på nett igjen..

Jeg vil bare si: DØD OVER RADLINKER!!!

Var noe bug med Radlinker under hele installasjonen, og det er sansynligvis den som har ligget og skapt problemer, for den har jeg aldri klart å avinstallere før (nå er den borte!!), det var noen filer til Rad Linker som Windows ville jeg skulle finne ca. 10 tusen ganger under install, men jeg nekta, og nå virker ting litt bedre vaffal.. Nå gjenstår det bare å se om det var rad-linker som var roten til alt vondt i 3dmark oxo nå da..

Skrevet
en time, en masse banning, en kjapp middag og en re-install av WinXp senere, så er vi på nett igjen..

Re-innstall gjorde susen ja...

Det lønner seg og høre på råd....

Skrevet

Formaterte ikke.. Men reinstallerte WinXP.. (Ble etterhvert nødvendig da det ble plent umulig å starte maskinen på vanlig måte..

Å formatere orker jeg ikke.. Har ikke tålmodighet til det..

Skal vel uansett hjelpe på det meste å installere på nytt uten å formattere?

Hvis ikke; hva i all verden er det installasjonen gjør i 40 minutter mens den holder på??

Skrevet

Jepp, skjønte det jeg og.. Men å installere dx9.0c hjalp fint lite.. Jeg får som sagt kjørt et par av gametestene, og deretter avslutter programmet seg selv.. Og deretter får jeg ikke startet det igjen.. som tidligere forklart i denne tråden..

Skulle virke som det var varme som gjorde det, siden jeg faktisk FÅR kjørt litt.. Men nå er side-døra mi åpen, airconditioneren blåser kald luft rett inn i kabinettet, og temperaturene er hva jeg kaller "under kontroll", men det hjelper ikke det heller..

Skrevet

Uhm.. Mulig den står "på" eller på "auto" i bios..

Den har aldri vært et problem før på det gamle-hk'et mitt.. Men det var en god ide allikevel! Skal sjekke..

Skrevet

Ehm.. Jeg får kjørt Demo-funksjonen.. Er ikke DET rart eller??

Kjører demoen i 1280x1024 og 2xAA uten problemer.. Men Benchmarke det vil den ikke..

wtf?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...