aMo Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Bytta ut mitt Asus A7N8X2.0 Deluxe med Athlon xp2800 til et Asus K8N-E Deluxe og en Athlon64 3000 cpu.. Etter å ha installert alle drivere, skjermkortdrivere, chipset-drivere osv, så får jeg plutselig ikke starta 3dmark 03 lenger.. (3dmark 01 funker bra, 19675 poeng). Får opp splash-bildet, også får jeg opp denne beskjeden: Prøvd å reinstalle.. Hjelper ikke..
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Formaterte du og installerte windows på nytt etter bytte?
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Nope.. og dette er 4de hovedkortet jeg har hatt inne siden sist reinstall av windows (mer enn 71 uker siden!), kanke skjønne at det skulle bli problem akurrat nå...
Azton Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Formaterte du og installerte windows på nytt etter bytte? Ville prøvd dette hvis du allerede ikke har gjort det
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 For meg er det et 100% must å formatere partisjonen med Windows på, og installere på nytt. Alle gangene jeg har oppgradert, har jeg måttet det for å få pc'en til å funke mer enn halveis
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 (endret) Min funker helveis, minus 3dmark03.. Og så viktig er ikke 3dmark for meg.. hehe.. .. HATER å installere windows.. Vil heller få kjønnshårene mine plukket ut et etter et... Endret 2. september 2004 av aMo
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Min funker helveis, minus 3dmark03.. Og så viktig er ikke 3dmark for meg.. hehe.. .. HATER å installere windows.. Vil heller få kjønnshårene mine plukket ut et etter et... Hehe... Have fun Med 4 forskjellige HK ville jeg IHVERTFALL installert på nytt.. men seff.. det er ditt choice.. Du som må leve med halvveis funkende pc + hårløs.. err.. jah..
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 altså, jeg sitter ikke å kjører 3dmark halve tiden jeg bruker pc'n min, ergo er den ikke "bare halvt fungerende" når 3dmark ikke funker Vil heller si 99,99%, og den siste 0.01% skal jeg finne og løse.. en gang.. Eventuelt så kommer vel 3dmark 05 snart
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Nåja, om 3dmark03 ikke funker, ville ikke jeg vært sikker på at alt annet funka helt tipptopp heller.. men som sagt.. have phun!
kjaks Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 om jeg bytter hovedkort er den en selvfølge for meg å også installere nytt os da driverne til det gamle hovedkortet kan ligge igjen og skape kluss.
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Er en driver som ikke har installert seg riktig.. Og det er faktisk i forbindelse med skjermkortet mitt (Sapphire Rx800pro@XT PE), satser på at det er den som fucker.. Men ellers funker jo spill osv.. Er ikke en veldig stor krise.. Ikke like stor som igår da jeg killa gamle-hk'et mitt
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 hmm.. Problem løst.. Rart hva en og annen reboot kan gjøre.. Bedre enn reinstall av windows hvertfall
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Ville fortsatt gått for reinstall av windows åkke som jeg, både med/uten problemer.. men, ser ut som om din går.. err.. greit.. uten.. så.. Bra at det gikk etterhvert da
aMo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Hva om jeg bare forteller deg hva som er/var galt da? Nytt HK + ny cpu = mere varme = varmt skjermkort (det kjører jo XT core/mem hastigheter) . Var rett og slett skjermkortet som gikk for varmt.. Da Athlon64 cpu'en genererer mere varme enn xp2800 gjorde.. Da satte vi igang et par vifter til å kabinettet, midlertidig løst.. (bør/burde vel egentlig satse på en skikkelig kjøler til skjermkortet etterhvert..
OpusNR1 Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) Ville fortsatt gått for reinstall av windows åkke som jeg, både med/uten problemer.. men, ser ut som om din går.. err.. greit.. uten.. så.. Bra at det gikk etterhvert da Helt enig. Selv uten problemer så vil du klart få en bedre ytelse men en reinstall av windows. Jeg formaterer minst en gang i året, og blir like forbløffet hver gang over hvor mye raskere ting går! Endret 2. september 2004 av OpusNR1
eXZire Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hum. Joda. Der hadde du nok noe rett aMo, kunne jo være greit å ikke koke pc'en sin heller (...men holder fortsatt en knapp på at du burde ha installert windows på nytt.. )
aMo Skrevet 5. september 2004 Forfatter Skrevet 5. september 2004 Fortsatt problemer med 3dmark03.. heh.. har ikke re-installert, og kommer heller ikke til å gjøre det Men en ting slo meg, kan dette være problem med for lite psu? Har et Chieftech 360W psu. Regner jo med at både HK og cpu trekker mere strøm nå enn før (med socket A).. Har dette som bruker strøm: Asus K8N-E Deluxe HK AMD Athlon64 3000+ (med BOXED kjøler) 3x512Mb DDR-DIMM's Sapphire Radeon X800Pro VIVO @ XT PE Seagate Barracuda 7200rpm 40Gb IDE Seagate Barracuda 7200rpm 120Gb SATA NEC DVD-ROM (type gammel hehe) Goldstar CD-RW brenner (type like gammel) Floppy 3xKabinettvifter (uten styring, ikke koblet til HK) Kan det være at psu ikke klarer å levere nok strøm under langvarig load? Får jo kjørt 3 av 4 game-tester... Og resultatene er jo finfine helt til det bare avslutter.. Spenningene mine er akurrat nuh: +12v - 11,712v +5v - 4,999v +3,3v - 3,312v vCore - 1,536v
aMo Skrevet 5. september 2004 Forfatter Skrevet 5. september 2004 Får faktisk samme problem i Aquamark etter "Massive Overdraw" testen.. Hmm...
aMo Skrevet 5. september 2004 Forfatter Skrevet 5. september 2004 Tok en test her: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Og den sier at jeg må minst ha 353W psu til mitt system.. Da er jeg allerede på grensen.. Kan det virkelig være for lite psu?
eXZire Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 (endret) Er neppe poweret. Da ville du nok ikke fått en slik feilmelding.. er nok windows gutten min Edit: Den wattkalkulatoren sier PEAK verdier på alt.. og alle tingene i systemet ditt kjører aldri 100% samtidig, så det skulle være bra nok PSU Endret 5. september 2004 av eXZire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå