Ziplink Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Kan noen gi med en kode eller gi meg link som forteller meg ossn jeg jeg sjekker om Internett er koblet til eller ikke? Takk mvh. Spiwn
Klette Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) Kan noen gi med en kode eller gi meg link som forteller meg ossn jeg jeg sjekker om Internett er koblet til eller ikke? Takk mvh. Spiwn [bedre versjon] Kan noen gi med koden, evt en link, som forteller meg hvordan jeg kan sjekke om pcen er koblet til internett i c++? Hadde vært supert. mvh Spiwn [/bedre versjon] Bare hyggelig ps: Dugenes topic er kjekt Endret 2. september 2004 av Klette
Bøb Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hva med å bare pinge en nameserver eller noe, og sjekke output'en fra ping?
saboi Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Kan noen gi med en kode eller gi meg link som forteller meg ossn jeg jeg sjekker om Internett er koblet til eller ikke? Takk mvh. Spiwn [bedre versjon] Kan noen gi med koden, evt en link, som forteller meg hvordan jeg kan sjekke om pcen er koblet til internett i c++? Hadde vært supert. mvh Spiwn [/bedre versjon] Bare hyggelig ps: Dugenes topic er kjekt [bedre versjon] [/bedre versjon]
Klette Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Så ikke ut som du tok helt poenget..... Men, for å svare saklig på tråden: Dette må du gjøre med socket programmering - kan muligens være litt tricky om du ikke kan basic c++, men litt innsatsvilje så går det greit =) http://www.codeproject.com/internet/winsockintro02.asp - En god guide for begynnere
Bøb Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Men det er jo ikke noe poeng i å gjøre dette i C/C++, med mindre det er en spesifikk oppgave som vedkommende _må_ gjøre (tenk, skole etc). Et lite bash script hadde klart brasene knakende bra med mindre stress tror jeg nok.
Klette Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Så absolutt, men den er nå postet i C/C++ forumet, så da går jeg utifra det
saboi Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 klette, det var nok du som ikke tok poenget. å poste en ny post fordi du skal forandre den ene setningen er helt idiotisk. det jeg mente var at din post ikke skulle vært der i det hele tatt
Bøb Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Så absolutt, men den er nå postet i C/C++ forumet, så da går jeg utifra det For all del, men jeg tror det er lurt å informere om alternativer før han løper hen å lærer seg sockets programmering og full pakke, ikke det at det er noen dum ide, men til en slik sak blir det kanskje litt overkill
Klette Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 klette, det var nok du som ikke tok poenget.å poste en ny post fordi du skal forandre den ene setningen er helt idiotisk. det jeg mente var at din post ikke skulle vært der i det hele tatt Greit å nevne problemet for vedkommene, som kanskje ikke er klar over at det lønner seg å formulere seg høflig og saklig (med nok info), når han vil at folk skal hjelpe ham. Når det er sagt, så tvilte jeg lenge på om jeg ville poste posten, fordi den er idiotisk i utgangspunktet, men noen ganger er idioti nødvendig Ziplink - kan du fortelle oss formålet med sjekkingen? Skal du ha en enkel måte som sjekker om du er koblet til internett, eller skal du ha det som en del i et program?
Ziplink Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Ziplink - kan du fortelle oss formålet med sjekkingen? Skal du ha en enkel måte som sjekker om du er koblet til internett, eller skal du ha det som en del i et program? enkel
TST Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Emnetittelen i denne tråden har blitt endret slik at det er lettere å forstå hva tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Originalt emnefelt: "På eller ikke" Tråden er også flyttet fra Programmeringskategorien C/C+ til Internett/nettverk.
Upsaker Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 bare gå inn i internet explorer f.eks og prøv å gå inn på www.vg.no, hvis du har internett funker sansynligvis det..
Tommy Dreamer Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Kan noen gi med en kode eller gi meg link som forteller meg ossn jeg jeg sjekker om Internett er koblet til eller ikke? Start ---> Run (kjør) ---> Skriv cmd ---> ping vg.no (eller andre adresser).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå