Gå til innhold

Poll på Bøter


lie

Anbefalte innlegg

I dag når jeg skulle innom banken, skulle jeg "bare" ta ut penger.

 

De tusen kronene jeg skulle ha ut, ble plutselig fem hundre.

 

*frustrert over euro park sin oppførsel*

Var borte i toppen 5 min, for engangs skyld.

 

Jaja, tenkte jeg.

 

Det var den tredje parkerings boten min. :thumbdown:

 

Men lurer faktiskt på om det er mange andre som er håpløse med parkerings bøter, og lærer aldri :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte til oslo i sommer og parkerte utenfor en leilighet som vi låner i Herman Foss' gate... Der klarte jeg faen meg å få 2 stk på samme dag....

 

Sikkert BARE pga RF skilter.... har vært der etterpå uten bil, og sett biler stå nøyaktig der jeg stod, flere dager på rad, uten en jævla bot.... :wallbash:

 

Men jeg lærte jo litt nye parkeringsregler da, for bak på bota står jo alle disse fellene som vi vanlige ikke er klar over :D

 

Så feilparkering gjør jeg ikke igjen... ikke uten vilje ihvertfall...

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar

Jeg kjørte fra en som skrev bot på meg.

 

Han ble hissig og skrek etter meg, du får den i posten.

Jaja, tenkte jeg.

 

Jommen fikk jeg den en mnd senere. Med gebyr på 50 kr.

Sukk, men orket ikke å krangle med Europark.

De behandler sakene selv, så betalte den.

3 mnd senere fikk jeg anmeldelse av denne vakten.

Uforsvarlig kjøring. Hadde fått beskjed om at jeg prøvde å rygge han ned 2 ganger før jeg kjørte.

Teknisk umulig. Fordi jeg hadde alt parkert med baken på bilen mot en vegg.

 

Får vel legge med at jeg vant saken :w00t::tease:

Lenke til kommentar
I dag når jeg skulle innom banken, skulle jeg "bare" ta ut penger.

 

De tusen kronene jeg skulle ha ut, ble plutselig fem hundre.

 

*frustrert over euro park sin oppførsel*

Var borte i toppen 5 min, for engangs skyld.

 

Jaja, tenkte jeg.

 

Det var den tredje parkerings boten min. :thumbdown:

 

Men lurer faktiskt på om det er mange andre som er håpløse med parkerings bøter, og lærer aldri :blush:

hvis det stemmer det du sier,så kan du lett klage på boten... nye regler tilsier jo at parkerings vakten skal vente 10 minutter før han/henne skriver ut boten...så var du borte i 5 minutter som du sier,så kan du vel klage på denne boten??

 

Har jeg værtfall hørt....

Lenke til kommentar

hvis det stemmer det du sier,så kan du lett klage på boten... nye regler tilsier jo at parkerings vakten skal vente 10 minutter før han/henne skriver ut boten...så var du borte i 5 minutter som du sier,så kan du vel klage på denne boten??

 

Har jeg værtfall hørt....

Det er nok ikke slik at de skal vente 10 minutter. Den private parkeringsbransjen har kommet frem til nytt felles regelverk. Dette gjelder kun de private aktørene som har tilsluttet seg Parkinor og Norpark.

 

Kort fortalt betyr dette at parkeringsselskapene skal gi kundene rimelig frist til å kunne betale parkeringsavgiften. Kundene skal ha minimum 3 minutter til å betale avgiften etter at kontrolløren har kommet til stedet. Dette har ingenting med at du skal kunne gå å handle eller gjøre andre ting på denne tiden eller som han over nevnte.

 

I tillegg har det blitt oppnevnt en klagenemd. Nemnda vil behandler klager på kontrollavgifter som er ilagt etter 1. mai som klager har fått avslag på at selskapet. Forutsetningen for at de skal kunne behandle klagen er at selskapet er medlemmer av Parkinor og Norpark. Det er ikke gebyr for dette, noe et selskap i Oslo presterte å forsøke å inndrive.

 

Nemndas adresse er:

Parkeringklagenemnda

Nedre Slottsgate 8

0157 OSLO

Tlf: 22 40 58 87

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...