Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det et superenkelt messaging-program?


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å jobbe hjemmefra for en liten bedrift.. I dag fikk vi satt opp VPN, og det eneste som gjenstår nå er en grei løsning for at jeg kan kommunisere med kontoret.

 

Sånn som vi jobber er det viktig at jeg får sagt ifra til kontoret at jeg jobber på en bestemt fil, slik at de ikke åpner den samme filen. Så det jeg leter etter er et program som:

 

*gir deg muligheten til å sende meldinger over internett, f.eks. til en IP adresse

*er lite (størrelse på disk & i ram)

*ligger som et lite ikon ved siden av klokka og gjør ikke noe ut av seg bortsett fra når det kommer meldinger

*har en notify-funksjon à la Gmail Notifier, Outlooks mail-notification og Thunderbird's mail-notification

*mulighet til å svare på en melding

*skifter ikon når du har uleste meldinger

 

Alle punktene er like viktige, men trenger heller ikke no mer. Finnes det et sånt program? Håper på bra tips..

 

Har lett i timesvis, men har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<a href="miranda-icq.sourceforge.net/">Miranda</a> er helt klart det beste IM programmet. Støtter bl.a. ICQ, MSN og IRC. Er også desidert mest lettvektig.

har faktisk lasta det ned! likte at det var lite, og at det er extensionsbasert sånn som firefox.

men hvordan skulle jeg isåfall bruke det? lage f.eks. en AIM-konto for kontoret og en for meg... men hvordan forblir den skjult mens meldinger jeg sender blir bare vist som en notification...? vet du om det er mulig med miranda? det eneste som skal være i fokus er meldingene, de skal helst ikke merke at det er et program som spytter det ut. (er et travelt kontor og det blir en del meldinger fra meg, det er derfor jeg vil at det skal gå så enkelt og greit som mulig.)

Lenke til kommentar

heh, joa. men desverre får kontoret (konstant) alt for mye mail til at vi kan bruke det. mine ville bare forsvinne i mengden.

 

men på en måte er jo det jeg er på jakt etter en mini-mail-løsning. eller forenklet IM. kommer an på hvordan du ser det...,

Endret av Federisco
Lenke til kommentar

www.groove.net

 

 

Gir deg et virtuelt kontor med muligheter for å lage forskjellige arbeidsgrupper

for mange forskjellige prosjekter osv. Er P2P basert men kobler seg også opp mot en server. Når du skriver noe på et dokument og lagrer feks så oppdateres automatisk dokumentet på de andres maskiner. Er de ikke pålogget så lastes opdateringer ned så snart de er online. Virker også bak brannmurer osv, ikke nødvendig å åpne porter eller noe. Data sendes gjennom Groove sin server om man ikke har direkte forbindelse.

 

Programmet kan både konfigureres til å bare være en fildeler eller man kan legge til diskusjoner, IM, voice chat, diskusjon osv.....

 

Genialt program, brukte det mye når jeg var student.

 

 

60 dagers gratis bruk

Endret av Avale
Lenke til kommentar

Vel, både ICQ og MSN gjør jo nytten. Begge krever individuell registrering. Bruker du msn, så vil også dine ansatte ha muligheten for å messenge andre utenfor bedriften også.

 

Har sett flere og flere bedrifter "tillate" dette (msn), siden det er tilnærmet umulig å få stoppet på en win plattform uansett.

 

Det er ikke det at jeg liker msn bedre enn andre ting, men det kan være fordelaktig å holde seg til en standard (*).

 

 

 

* Både AIM, ICQ, MSN, og IRC er vel som standarder å regne nå til dags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...