Gå til innhold

Mine erfaringer med WHITEBOX


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Til alle dere som vil kjøpe dere en maskin fra Whitebox.

 

Saken er at jeg i januar bestilte en cl-1557.

Da spurte jeg om jeg kunne få med et utførselskjema.

Dette lovet de!

Etter mye masing kom maskinen i begynnelsen av februar. En mnd etter at jeg bestilte den. En kamerat av meg måtte vente mindre på sin maskin og han fikk tilbakeført 1500 kroner pga sen levering. Jeg fikk 500. :(

 

Så kom det til dette utførselskjemaet. Det kom ikke og jeg purret på det i 2 uker.

De lovet hver dag at de skulle ordne det, men dette skjedde ikke.

Så dagen før jeg skulle reise skulle de maile meg skjemat, så jeg selv kunne printe det.

Dette skjedde heller ikke.

 

Var litt oppgitt over de, og skrev en mail. Da ble jeg lovet en veske sendt til australia.

Den fikk jeg ikke når jeg var der nede.

Men fikk denne når jeg kom tilbake. Et par måneder etter jeg kom hjem.

Greit nok, men den var skikkelig stygg. :)

 

Jaffal, så fant jeg ut at de skyldte meg kroner for momsen jeg skulle fått igjen når jeg stakk til Australia, så jeg sendte de en mail igjen og spurte om de kunne gjøre noe med dette. Evt. at jeg sendte inn maskinen for en billig oppgradering fra 1.6 til 2 Ghz cpu og en 4x dvdrw istedenfor min 2.4x.

(Ringte først og spurte uten å si hvem jeg var om dette og fikk oppgitt 3k kr.)

Greit nok det, men litt mye fant jeg ut.

Fikk svar på mailen min og da oppga de 4600 kr.

Merkelig tenkte jeg og sendte enda en mail /til sag og support) og ga de litt inn. Og forklarte at jeg hadde ringt og snakket med de på telefon.

Da fikk jeg to svar. Det ene var fra en kar som ikke kunne gi meg en bedre pris. HAn hadde ikke mulighet til det. Men om andre kunne gi meg en bedre pris, ga han liksom blaffen.

Den andre mailen var fra en ganske så hyggelig kar, som kunne oppgradere begge deler til den nette sum av 1600 kr. :w00t:

 

Dette var mye bedre seff.

Så jeg gjorde dette. Det gikk kjappt og greit å sende inn maskinen. De sendte den tom ekspress....

 

Så nå er jeg endelig fornøyd og skal ikke klage mer. :whistle:

 

Alt i alt har jeg lært nok en gang at om man føler man har rett, stå på og de bukker under for masingen til slutt :w00t::w00t::w00t:

Når det gjelder Whitebox, så er man heldig med hvilken person man treffer på I guess... Noen er grei med deg, andre rass......

 

Håper dette hjelper noen med valget.

Men for all del. Maskinen Whitebox leverte meg funker aldeles glimrende. Sikkert bare meg som er vanskelig, men ville virkelig ha den 2Ghz cpu'en :dribble:

 

Rob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
om du får en maskin som funker da .... og om du ikke får det så får du ikke en maskin i  det hele tatt.

"Hør på han som kan det"

 

Jeg er fornøyd med Whitebox, men kommer nok aldri til å gå så langt å si "Whitebox R0xX :w00t: ", hvis du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har fått det jeg besilte, se signaturen under, og er veldig fornøyd nå.

 

Det eneste jeg med min magre whitebox-erfaring kan tilføye må være at en tar utgangspunkt i å vente min. 3 uker før boksen ligger pent å pyntelig på et postkontor nær deg!

 

Ellers ser det jo ut til at mange også opplever videre support som positivt, og noen negativt.

 

Tror nok det er leveringstid som er deres største problem, så ta gjerne utgangspunkt i dette. Forøvrig er jo prisene stort sett geniale!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel, jeg har fått det jeg besilte, se signaturen under

Signaturen din er forøvrig for lang. Fiks den før noen, eksempel jeg, rapporterer deg og du får advarsel :)

Ikke meningen å fyre opp under noe her, men er din signatur så mye kortere?

Kan jo hende det er en magisk grense her som jeg ikke har fått med meg..

Lenke til kommentar
Med det samme vi er off-topic; på norsk brukes ikke apostrof før gentitivs-s.

 

Eks: wh1tes bule, Pinnellas bil.

 

Unntakene er der det allerede er en s-lyd:

Marius' jakke

Xerox' papir

 

osv.

Enda lenger OT...

 

Bruker vi i det hele tatt genitiv apostrof i Norge?

Jeg mente det bare var på engelsk vi brukte apostrof i genitiv.

Jeg mener at "Marius genser" er riktig, og ikke "Marius' genser"

Lenke til kommentar

Ja ja...Jeg har fått mine 2 CL56 fra whitebox nå...Gleden varte ikke så lenge.

Først pakket jeg opp den ene og heiv den på installasjon..det var da jeg oppdaget at skjermen var sprukket på de andre maskinen :cry:

 

Får bare håpe at servicen er bra der enda...Fikk ikke spesielt godt inntrykk idag.

Ble satt på vent...etter 20 min orket jeg ikke mer....ringte senere. ble satt på vent da også. etter 20 min ringte jeg opp igjen men da var butikken stengt!!!!

 

Har tidligere hatt god erfaring med dem...tror det kommer veldig mye an på hvem du handler med.

Kommer ikke til å tåle så mye tull fra dem før jeg sender den andre også i retur.

 

Men for all del. Det er jo ikke whitebox sin feil at skjermen ble ødelagt under transport, men får bare håpe dem ordner opp fort og sender meg en ny umiddelbart.

 

Noen som vet hvordan det er å bryte en leasing kontrakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...