Gå til innhold

Mine erfaringer med WHITEBOX


Anbefalte innlegg

Har nå fått en hyggelig mail fra Whitebox om hvor de beklager så meget og de oppgraderer pcène med de nye optiske låsene de har fått inn pluss ekstra numpad som er kjekt å ha til bærbar.

 

Så nå får jeg bare håpe de sender den i morra som de har lovet..de begrunner forsinkelsen med at de ikke hadde pc`n på lager...

 

Forøvrig så fungere den pc`n jeg her utmerket fint...veldig fornøyd med maskinen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt min CL50 i snart 11månder, og har ikke hatt problemmer med den etter at je fikk den. Bruker den mye i jobben, men har forsatt ikke fått noen skader på den selv om den har fått et par turer i golvet.

 

Men det store problemet til whitebox er nok leverings tiden, da det tok litt over 2MÅNDER for meg å få den da jeg kjøpte den. Etter mye masing i løpet av de 2 måndene fikk jeg plutselig en tlf fra dem der jeg traffen hyggelig fyr som beklagde så mye forsinkelsene de hadde hatt. Og at jeg skulle få en hyggelig overaskelse som komangsasjon. Han sa problemene skyltes leverings problemer fra en av deres leverandører. Jeg fortalte han da at vist de hadde fortalt meg dette fra starten av hadde jeg hatt mere forsåelse for forsinkelsene og at slike opplysninger fort kunne blid gjøre også andre kunder. Han lovte meg da og ta opp dette på et internt møte. Men det ser jo fortsatt ikke ut som de klarer og gi sine kunder riktig informasjon. Det som irriterer meg mest nå i etter kant er at for første at de sa i mail til meg hver gang jeg tok kontakt at de skulle sende PCn dagen etter. For det andre at de forsatt ikke klarer og gi sine kunder RIKTIG INFO!

 

Klarer Whitebox å bynne og fortelle sine kunder at de ikke har alle delene inne eller hva det nå måtte være av andre problemer tro je de fleste av oss kunder faktisk hadde hatt litt mer medlitenhet med dem.

Lenke til kommentar

Jeg har også negative erfaringer med Whitebox, bare ta en titt på denne posten.

 

Gikk til forbrukerrådet, kom ingen vei, de har jo ingen makt til å gjøre noe. Men saken kommer snart opp i Forbrukertvistutvalget. De kan hverfall tvinge dem til å gjøre noe og da blir det andre boller. Når det gjeller hvorfår wh1te er så Whitebox fan er sannheten at han er kjøpt og betalt av Whitebox for å sette det på spissen...

 

edit: 2000 kr for service er ikke mye synes jeg, hverfall hvis man bruker maskinen på jobben og man må vente 3 uker på at den skal komme fra service. Jeg har solgt min CL5 og det blir aldri noe mer fra dem...

Endret av 3dRacer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når det gjeller hvorfår wh1te er så Whitebox fan er sannheten at han er kjøpt og betalt av Whitebox for å sette det på spissen...

Du er en idiot ... for å sette det på spissen.

 

Det er så vanvittig lavmål å slenge rundt slike ting. Det stiller egentlig ingen andre enn deg selv i et dårlig lys.

 

Litt dumt av meg å anbefale folk Compal CL 56 fra DI, i stedet for CL 56 fra WB, hvis jeg er såpass fanboy av sistnevnte.

Lenke til kommentar

Nei sier du det?

 

Gidder ikke å gå gjennom alle dine 5000 poster for å finne ut at du flere ganger skryter av Whitebox så det synger. Bla. skrev du her at du har fått masse gratis oppgradering til maskinene dine. Etter det jeg husker så har du hatt CL 50, CL 1557 og CL 56 maskiner fra Whitebox. Med tanke på at du er bare 18 år og har så mye ledig tid at du kan skrive 5800 innleg her under 1 år så må enten du være sponset at Whitebox eller foreldrene dine må være millionær...

 

Jeg er ikke idiot din luring :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Gidder ikke å gå gjennom alle dine 5000 poster for å finne ut at du flere ganger skryter av Whitebox så det synger. Bla. skrev du her at du har fått masse gratis oppgradering til maskinene dine. Etter det jeg husker så har du hatt CL 50, CL 1557 og CL 56 maskiner fra Whitebox. Med tanke på at du er bare 18 år og har så mye ledig tid at du kan skrive 5800 innleg her under 1 år så må enten du være sponset at Whitebox eller foreldrene dine må være millionær...

Du burde kanskje tilegne deg litt mer informasjon får du hugger til? Startet en tråd helt i begynnelsen av min fartstid i forumet hvor jeg lot mitt sinne få utløp, ettersom maskinen min hadde noen "kvaliteter" jeg ikke likte. Poenget mitt er at maskinen Whitebox selger er konge. Folk har klaget på dem i over ett år, men de er her fortsatt og selger maskiner som juling. Jeg kjøpte/fikk en CL 50, kjøpte deretter en til, til en kamerat for hans penger (for å poengtere at jeg ikke er rik. MrBlueJack har forresten rett i at jeg har jobb også), deretter sølte kameraten min brus på maskinen min og betalte for en oppgradering til en CL 56.

 

Er forresten 17 år og en genuin forumslave, det gjelder ikke bare her, men også på Store Dyret hvor jeg vet du henger (har faktisk svart på Whitebox-tråder der også, startet av deg, om jeg ikke husker feil).

 

Hva kan jeg si? Jeg har pc som hobby og naturlig nok deler jeg og mottar kunnskap på et pc-forum.

 

Jeg har skjeldt ut Whitebox, truet med ditt og datt, mailet forbrukerrådet, vurdert TV2 Hjelper Deg m.m., men nå har det seg slik at jeg har en sinnsykt god maskin fra Whitebox som jeg ikke har intensjoner å selge for å kutte alle mine forbindelser med bedriften. Jeg vet (sånn ca.) hvem som står bak og hva han/de har gjort før. Jeg har fullt navn på dem (i motsetning hva de skriver i mailene til deg) og vet hvor de holder til. Jeg kan trygt si at jeg ikke kommer til å handle maskin hos dem igjen. Nettopp derfor anbefaler jeg butikker som MPX, Digital Impuls og Multicom til kjøp av maskiner.

 

Det er mulig jeg har vært litt selvmotsigende før, angående nettopp dette, men nå vet i alle fall du/dere hvor jeg står.

 

:)

 

Det er klart jeg skryter av dem av og til, så lenge de behandler meg så bra som de gjør til tider.

 

Spør dem gjerne om jeg er kjøpt og betalt, eventuelt driver reklame for dem mot lavere priser e.l. Har ikke noe å skjule i denne saken her. Men nå har det seg slik at denne tråden handler om Whitebox og ikke mine påståtte forbindelser med bedriften. For akkurat det kan jeg avkrefte en gang for alle.

Lenke til kommentar

Hey - ikke for å være dust eller virke kjiip, men hvorfor kjøper dere ustyr hos leverandører som etter et kjapt søk på hardware.no burde fått selv Onkel Skrue til å backe ut - selv om prisen er konge?

 

Pris er ikke alt, det som teller er i allefall etter hva jeg synes;

 

-Tilgjenglighet (Epost og Telefon)

-Presise svar

-At de holder hva de lover

-De tar også telefonen etter kjøpet når du har noe problem

 

 

Er ikke størrelsen det handler om når du velger butikk, en liten butikk kan være / er like seriøs som en stor butikk, bare de som jobber der gjør hva de sier og holder det de lover kunder.

 

Tilslutt synes jeg det er barnslig / dårlig gjort å komme med kommentarer at en eller annen jobber for ett eller annet firma for å skrive positive eller negative (om det er konkurenten) på forumet. Alle har sin egen erfaring med de ulike butikkene og er da dumt å komme med beskyldninger om annet (Har jo vært et par tilfeller som var ganske klare... men de fant man jo fort ut av).

 

Hilsen en som er sånn sett fornøyd med de jeg handler hos (Gidder ikke å skrive et innlegg hver gang en av de jeg kjøper av klarer å sende varen jeg bestiller samme dag, synes det er en selvfølge) - NetShop (Bra Socket-A hovedkort fra GigaByte), Zepto (Bærbar fra Compal), Pyton (Iwill hovedkort), PS Data (GeIL minne) og så videre!

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...