Beinet1 Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei! Har idag sittet hos en kar på jobben og slitt som faen med å sette opp nettverk hos han med en D-link DI 415 router og telenor ADSL. uansett hva jeg gjør, så vil ikke routeren få modemet til å koble seg opp. ellers så funker nettverket fint. Har satt opp med PPPoE og brukernavn og passord, det er vel slik det skal gjøres med telenor? Forresten......skal jeg skrive inn noe mer enn brukernavnet og passordet? PRøvde å avinstalere telenor sin software på den ene maskinen for så å instalere rasPPPoE(som har pleid å fungere godt), men den klagde bare på feil brukernavn og passord selvom det er det samme som jeg har brukt på telenor sin oppkobling. Noen som har noen gode tips????Heldigvis så har jeg NGT selv og slipper den dritten der.....
magnum76 Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hadde det samme problemet, måtte skrive brukernavnet med alfakrøll og online.no Sånn ******@online.no
Beinet1 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 han bruker windows 2000, men det skulle egentlig være et fett siden alt skjer i routeren. Har ikke prøvd å skrive med [email protected] det er godt mulig det er det som skal til
fantaboy Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 ja, det er "@online.no" som skal til ganske sikkert
hermart Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 PRøvde å avinstalere telenor sin software på den ene maskinen for så å instalere rasPPPoE(som har pleid å fungere godt), men den klagde bare på feil brukernavn og passord selvom det er det samme som jeg har brukt på telenor sin oppkobling. Jeg har NGT nå, men da jeg brukte telenor mot min d-link 713p, så la jeg inn brukernavn og passord (tror ikke jeg brukte @) i ruteren. Jeg innstallerte INGEN programmer for å få dette til å funke, hverken telenors eller andres.
agvg Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei! Har idag sittet hos en kar på jobben og slitt som faen med å sette opp nettverk hos han med en D-link DI 415 router og telenor ADSL. uansett hva jeg gjør, så vil ikke routeren få modemet til å koble seg opp. ellers så funker nettverket fint. Har satt opp med PPPoE og brukernavn og passord, det er vel slik det skal gjøres med telenor? Tja, de nyeste modemene til Online har innebyggd router og dermed funker selvsagt ikke RASPPOE eller og sette opp routeren med PPPoE
Meridian Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 (endret) De 2 siste modemene som Telenor sender ut Thomson SpeedTouch 510i og TopCom Explorer 871BT har innebygd router som må konfigureres for å komme ut på nett, men begge routerene kan settes i bridge mode. SpeedTouch routeren kan det gjøres ved å bruke web browseren, ved å gå til adressen: http://10.0.0.138. Fra menyen til venstre velge Advanced -> Easy Setup. Klikker først "Next" -> Velger Bridge Ethernet -> Next -> VPI/VCI må stå slik de stå, men du passer på at "Auto Configure" er huket av. Klikker "Next" til man er gjennom veiviseren. Nå er SpeedTouchen satt opp som et vanlig modem. Ett eller annet sted i denne veiviseren får man spørsmål om man vil aktivere DHCP serverne i routeren, kan være en fordel at denne er aktivert. Endret 1. september 2004 av Meridian
all right Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Jeg tror det er mange som har hatt det samme problemet att de har glemt og skrive @online.no bak brukernavne Hadde det samme problemmet jeg
Optus_1 Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Med det samme dere er inne på thomson speedtoch 510i, så kommer jeg ikke in på http://10.0.0.138/ på mitt modem. Hva er feil da?
Meridian Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 (endret) Telenor har sendt ut 2 forskjellige Thomson SpeedTouch 510i, det ene er et rent modem og den andre er en router. Måten og finne forskjellen på er å se under. Der er det et lite avlangt klistremerke ned til høyre hvor serienummeret står. Det gamle modemet starter på MBTN624MPxx og det nye har MBTN624MQxx Endret 2. september 2004 av Meridian
Beinet1 Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Jeg har fått et modem som heter Lucent cell pipe fra telenor. Noen som har noen erfaringer med det??
Beinet1 Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Prøvde med @online.no bak brukernavnet uten at det hjalp......nå begynner jeg å bli virkelig frustrert! Alle forslag mottas med takk
Meridian Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 PPPoE klienten må være installert på PCen for å få logget på ADSL
Beinet1 Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Skal ikke routeren fikse alt dette da?? Den har jo egen PPPoE klient
talisar Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Du må sette modemet til Bridge mode (viktig). Så setter du routeren i PPPoE modus og skriver inn [email protected] og passordet. Sjekk på status inne på ruteren om du har fått en ip fra modemet:) Dersom dette feiler får du en PPPoE error. I såfall foreslår jeg du resetter modemmet helt (står beskrivelse på online.no/adsl sidene på dette. Nytt passord er admin/admin , sjekk at modemet står i bridged mode. Utenom dette har jeg ingen konkrete forslag. Men bruk status vinduet på selve ruteren til å sjekke om du har koblet opp. Du skal ikke ha NOE spesiell config i windows, sett opp internetconnection til å bruke en linje som alltid er aktiv. Ruteren tar seg av PPPoE oppkobilngen.
Muffinman Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 PPPoE klienten må være installert på PCen for å få logget på ADSL Ingenting må installeres på PC. Det eneste som trengs er at nettverkskortet er satt til å motta ip automatisk hvis adsl-modem/router kjører dhcp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå